.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

تا به حال به اين مساله فكر كرده ايد كه وقتي آدرسي را در مرورگر خود مي نويسيد(IE,Firefox,Opera,Safari,Chrome,…) چه اتفاقاتي مي افتد كه منجر به نمايش يك سري متون و تصاوير مي شود (و يا گاهي اوقات ممكن است به دلايل خاصي به شما اجازه ي ديدن آن صفحات را ندهد).
زماني كه يك صفحهُ
HTML درخواست مي شود :
· ابتدا اين تقاضا به يك كامپيوتري كه سرويس دهنده ي وب (
WebServer) نام دارد ارسال مي شود . ( مهمتزين هدف هر سرويس دهنده ی وبی , سرويس دادن به صفحات html است . )
· سرويس دهنده ي وب تقاضايي كه از مرورگر آمده رامي خواند و سپس ،
· صفحه مربوطه رادرسرويس دهنده پيدامي كند .
· صفحه ي وب يافته شده را از طريق شبكه به مرورگر درخواست كننده مي فرستد.

در مورد صفحات ASP نيز روال كار به همين منوال است ، با اين تفاوت كه در مرحله ي سوم پس از اين كه سرويس دهنده ي وب ، صفحه ي وب را پيدا كرد (در صورتي كه پسوند asp داشته باشد) ابتدا قسمتهايي از صفحه كه حاوي كدهاي ASP‌ است را ترجمه كرده ، اجرا مي كند و كدهاي HTML ي را به عنوان خروجي اجراي كدهاي ASP توليد مي كند . سپس صفحه  HTML آماده شده را براي مرورگر مي فرستد . به همين دليل اگر شما در مرورگر خود View Source كنيد هيچ اثري از كد ASP مشاهده نخواهيد كرد .


خوب بنابراين , برای اين كه كار خود را برای يادگيری ASP شروع كنيم اول بايد يك سرويس دهنده ی وب مناسب انتخاب كرده و آن را روی سيستم خود نصب كنيم .
سرويس دهنده هايي كه ASP را پشتيباني مي كنند :
 
ما يكروسافت دو سرويس دهنده ی وب كه قابليت اجرای كدهای ASP را دارد معرفی نموده است :
· ( IIS )
سرويس دهندهُ اطلاعات اينترنت كه روی Win2000 , WinXP نصب می شود . اين برنامه همراه ويندوزهای ذكر شده ارائه شده است و با استفاده از يك Add Windows Component ساده می توانيد آن را روی سيستم خود نصب كنيد .

 


· يك محصول توليدي ديگري بنامChili ASP  كه می توانيد آن را از سايت Chilisoft   تهيه كنيد .
Chili ASP وقتي يكبارInstall شد شما را قادر ميسازد تا ASP را روي سرويس دهنده هاي ديگري كه روي ويندوز95/NT   اجرا مي شوند، اجراكنيد .بعلاوهChili ASP  بزودي براي سرويس دهنده هايUNIX  نيزقابل دستيابي خواهد بود.
 
· (
PWS ) سرويس دهنده وب شخصي.
اين سرويس دهنده به عنوان يكی از سرويس پك های
WinNT (WindowsNTOptionPack4) ارائه شده است و می توانيد آن را از آدرس http://www.microsoft.com/windows/ie/pws/default.htm?RLD=23 دانلود كنيد .
 بعد از اينكه
PWS يا IIS را نصب كرديم، خواهيم ديد در درايوی كه ويندوز روی آن نصب است, دايركتوريInetpub  ايجاد شده است و دايركتوری های ديگری نيز تحت آن نصب شده است .كه عبارتند از :
IISSamples
homepage  : كه شامل مثالهايي ازصفحاتASP  مي باشد .
Scripts : اين زيردايركتوري خالي است كه يك مكان پيش فرض براي اسكريپتهايASP مي باشد كه ايجاد مي كنيم.
WebPub  : اين زيردايركتوري خالي است كه يك دايركتوري مجازي مخصوص است كه براي فايلهاي منتشر شده از طريق ويزاردPublish   است .
wwwroot كه ريشهُ مسير سايت وب شما مي باشد . كه خود شامل زير دايركتوريهاي زيادي است ، و مكاني است كه دايركتوريهاي فيزيكي سايت وب خود را بايد در آنجا ايجاد كنيد . براي قابل استفاده كردن سرويسهاي وب و اينكه مطمئن باشيم تمام صفحاتي كه ايجاد مي كنيم براي هر شخصي روي اينترنت يا شبكه محلي قابل دسترس است . بايد روي دكمه start button در پنجره PWS كليك كنيم . با اين كار سرويسهاي وب شروع به بالا آمدن مي كند و تمام صفحات اختصاصي را تحت پرونده يwwwroot  براي دنياي بيرون قابل دستيابي مي كند . با نوشتن يك برنامه ساده اين مساله برايتان روشن تر می شود .
 

باتوجه به شكل در می يابيم كه PWS ، در واقع به كامپيوتر مايك آدرس URL داده است كه اگر روی آن كليك كنيم ما را به HomePage خودمان خواهد برد و اين HomePage يك فايل با نام default.htm يا default.asp می باشد كه در دايركتوری ريشه وب يعنی c:Inetpubwwwroot   قرار دارد . بنابراين آدرس http://jet600 در مثال بالا معادل با آدرس فيزيكی d:inetpubwwwroot است .
همانطور كه احتمالا خودتان نيز متوجه شده ايد , نوشتن و تست كردن يك برنامه و يا سايت ASP نيازی به اتصال به اينترنت ندارد و شما می توانيد روی كامپيوتر خودتان نيز يك سرويس دهنده ی وب داشته باشيد و همزمان مرورگری را باز كنيد كه نقش سرويس گيرنده ی وب و يا درخواست دهنده ی صفحات را بازی می كند , و بدينوسيله برنامه ی خود را تست و اجرا كنيد . كافی است برنامه های ASP خود را نوشته (در فايلهايي با فرمت html و با پسوند asp) و آنها را در مرورگر خود ببينيد البته توجه داشته باشيد كه فايل ASP شما بايد در مسير ريشة وب (C:Inetpubwwwroot) قرار داشته باشد در غير اينصورت بايد مسير آن را برای سرويس دهنده وب خود بشناسانيد تا همه بتوانند با است

:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: web server , IT , CEH , CCNA , security , صمد سهراب ,
:: بازدید از این مطلب : 859

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 17 فروردين 1392
.

 SSH مخفف Secure shell protocol:پروتکلی است که به شما اجازه می دهد تا به کامپیوتر سرور به صورت ریموت یا از راه دور متصل شوید تا بتوانید از سرور نگهداری کنید برای مثال : فایل های داخل سرور را بتوانید کپی کنید , جابجا کنید , پاک کنید, پوشه و شاخه جدید ایجاد کنید و اسکریپت اجرا کنید .

برای اتصال به سرور خود و برای برقراری ارتباط از راه دور شما نیاز به یک ssh client در کامپیوتر خود دارید.

توضیحات مواردلازم برای اتصال به سرور از طریق پروتوکل اس اس اچ:

۱- آی پی آدرس سرور شما یا نام هاستینگ

مثال آی پی سرور : 78.46.59.205

مثالHost name

programming.rzb.ir

2-
نام کاربری و کلمه عبور

مدیران سرورها می تواننید با نام کاربری و کلمه عبور روت خود به این پروتک از طریق پوتی متصل شوند , کاربرانی که هاست خریداری کردند در صورت هماهنگی با شرکت هاستینگ مورد نظر می توانند نسبت به فعال سازی اس اس اچ خود با مدیر سرور یا پشتیبانی شرکت هاستینگ تماس بگیرند و با نام کاربری و کلمه عبور خود با برنامه پوتی به راحتی به اس اس اچ متصل شوند.

اتصال به سرور لینوکس به صورت ریموت از طریق پروتکل اس اس اچ در ویندوز

بهترین و معروفترین نرم افزار رایگان برای اتصال به اس اس اچ لینوکس پوتی می باشد

در کادر آی پی آدرس سرور یا نام هاست را وارد کنید Enter کنید .
 

یک صفحه ترمینال مشکی رنگ باز می شود واز شما نام کاربری را می پرسد :


بعد از وارد کردن نام کاربری Enter کرده و کلمه عبور را وارد کنید
شما کلمه عبور را نامرئی می بیند پس کلمات را به دقت وارد کنید و سپسEnter کنید.
اگر نام کاربری و رمز عبور صحیح باشد سیستم به شما خوش آمد می گوید و خط فرمان آماده گرفتن دستور از شما می باشد.
 

منبع این مطلب: generaleshop.com


 



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: SSH , IT , security ,
:: بازدید از این مطلب : 1952
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 17 فروردين 1392
.


ویندوز فون ۸ سیستم عاملی ساده و تمیز درعین حال قدرتمند برای یک گوشی هوشمند است. البته هنوز کاستی های در آن دیده می شود, که با گذشت زمان و بروز رسانی های مداوم مایکروسافت در حال بر طرف شدن است. در مقالات گذشته بخش ویندوز فون درباره برخی ترفندها و نحوه کار با بعضی از اپلیکیشن ها صحبت کردیم. با برداشتی که من از بازدید کنندگان این مقالات داشتم ,دریافتم دوستداران این سیستم عامل پست های این بخش را مرتبط دنبال می کنند و طرفداران زیادی هم دارد. به هر حال همه چیز آندروید و ios نمی شود.!!


در ادامه سری پست های ویندوز فون ۸ در گویا آی تی , قصد داریم در این مقاله به ۱۰ مورد ازنکته های که هر کاربر ویندوز فون باید بداند اشاره کنیم.شاید برخی ازترفندها برای شما بسیار ساده باشند, اما آنها بسیار مهم هستند و ما می خواهم که همه کاربران WP8, آنها را بدانند تا در مقالات آموزشی تخصصی این سیستم عامل که در آینده انتشار می دهیم مشکلی نداشته باشند. پس اگر حتی با ویندوز فون ۸ آشنایی دارید باز هم خواندن این مقاله را توصیه می کنم.

۱- گرفتن تصویر از صفحه نمایش (Take a screenshot)

این یک ترفند مفید است. شاید نیاز باشد گاهی از صفحه گوشی خودعکس بگیرید , دلیل آن می تواند آموزشی یا عکسی از یک بازی جهت سرگرمی باشد. برای این کار فقط کافی است کلید های Start hardware-icon-start-buttonو Power hardware-icon-power-buttonرا همزمان فشار دهید.


البته شاید در ابتدا کمی سخت باشد ولی با چند بار تمرین در این کار استاد می شوید. عکس های گرفته شده در آلبوم تصاویر Photos album ذخیره می شوند.

۲- دکمه های گوشی چه کاری انجام می دهند ؟

بر روی گوشی سه دکمه وجود دارد.آنها در عین ظاهری ساده , قدرت های نهفته دارند که مدیریت و دسترسی سریع به بخش های خاص را فراهم می کنند.

اولین کلید دکمه Back است. همانطور که انتظار داشتید با فشار دادن آن, شما به یک صفحه قبل منتقل می شوید.اما با نگه داشتن آن برای چند لحظه , برنامه App switcher و لیستی از برنامه های در حال اجرا نمایش می یابد و قادر هستید در بین آنها سویچ کنید.

دکمه بعدی Start است. با فشار دادن کلید Start در هر جا می توایند خیلی سریع به منوی شروع برگردید. کاربرد دوم این دکمه برای اجرای دستورات صوتی است. با نگه داشتن چند لحظه آن ,گوشی آماده اجرای دستورات شما می شود.


برای جستجو چه در گوشی و چه اینترنت نیز می توانید از دکمه Search hardware-icon-search-buttonاستفاده کنید. با فشار دادن این کلید جستجوگر بینگ فراخوانی می شود.


۳- تغییرموتور جستجوگر پیش فرض

اگرچه کاربرد دکمه Search hardware-icon-search-buttonرا نمی توان تغییر داد, اما قادر هستید موتورجستجوگر پیش فرض IE را به دلخواه تغییر دهید. برای این کار در مرورگر اینترنت اکسپلورر به مسیر IE settings -> advanced مراجعه کنید و از قسمت Default search provider گزینه گوگل و یا بینگ را انتخاب کنید.


۴-قفل کردن صفحه نمایش و تنظیمات آن

قفل صفحه نمایش یک لایه امنیتی در همه گوشی ها به حساب می آید. صفحه نمایش گوشی تان درهنگام وضعیت قفل نیز می تواند برایتان مفید باشد.به شرطی که تنظیمات آن را درست و مطابق با سلیقه خود اعمال کنید.

بیاید ببینیم در صفحه نمایش وضعیت Lock چه اطلاعاتی ارایه می شود.

  • ساعت و تقویم
  • تماس های از دست رفته
  • قرار ملاقات ها
  • زنگ هشدار
  • پیام ها و ایمیل های جدید
  • قابلیت اضافه شدن دیگر اپلیکیشن ها


برای دسترسی به تنظیمات قفل صفحه نمایش به مسیر Settings start-icon-settings> Lock screen بروید. در اینجا تنظیمات عکس پس زمینه [Choose background] ,اعلان های نمایشی [Notifications] ,و اپلیکیشن های که می خواهید در هنگام وضعیت قفل فعال باشند[Choose an app to show quick status] را تنظیم کنید. همچنین می توانید مشخص کنید اطلاعات موسیقی در حال پخش نیز نمایش یابد یا خیر.


۵- ادغام سرویس ذخیره سازی ابری SkyDrive

سرویس اسکای درایو به خوبی با ویندوز فون ۸ سازگار است. با همگام سازی این سرویس, به راحتی قادر هستید به هر آنچه که در درایو ابری خود ذخیره کرده اید دسترسی داشته باشید و یا به عنوان یک درایو پشتیبان ازآن استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ی با عنوان ویندوز فون , امنیت اطلاعات , امنیت , ,
:: بازدید از این مطلب : 491

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 17 فروردين 1392
.

صفحه قبل 1 ... 31 32 33 34 35 ... 36 صفحه بعد

موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی