.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

آی پی را به صورت کامل و کاربردی بشناسید.

 

بقیه در ادامه مطلب . . .



:: موضوعات مرتبط: network , IPV6 , ,
:: برچسب‌ها: آدرس دهی IPv6 , IPv6 , IP , TCP/IP , IPv6 چیست؟ , صمد , سهراب , صمد سهراب , IP چیست؟ , IP ,
:: بازدید از این مطلب : 726
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 22 بهمن 1392


با اين تصميم كه اينترنت به طور جدي نياز به ظرفيت و فضاي آدرس‌دهي بالايي دارد گروه معماري اينترنت سه پيشنهاد اصلي در اين زمينه ارائه نمود. اولين پيشنهاد تحت عنوان TUBA بود. اين پيشنهاد بر اساس سوئيچينگ IP بر روي CLNP به عنوان پروتكل لايه اينترنت بود. CLNP يك پروتكل OSI مي‌باشد كه. . .



:: موضوعات مرتبط: IPV6 , ,
:: برچسب‌ها: IPv6 تاريخچه , IPv6 , اينترنت , IPX , IPT , IPv4 , OSI , ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : دو شنبه 14 بهمن 1392

در حال حاظر بیشتر کشورهای دنیا در حال مهاجرت به IPV6 هستند به گونه ایی که در حال حاظر بستر اصلی اینترنت از پروتکل IPV6 پشتیبانی می کند

معرفی IPV6 :

شکل ظاهری IPV6 با IPV4 بسیار متفاوت است در واقع IPV4 تشکیل شده از آدرسی 32 بیتی می باشد و به همین منظور حداکثر میتواند 4/3 میلیارد ای پی در اختیار ما بگذارد در صورتیکه IPV6 از یک آدرس 128 بیتی استفاده می کند و میتواند 2 به توان 128 ای پی در اختیار ما بگذارد که عددی قابل توجه است به این معنی که به ازای هر متر مربع از سطح زمین به تعداد 54525952 آدرس ای پی در اختیار ما قرار خواهد داد

آموزش استفاده از IPV6 :

این IP 128 بیتی می باشد,به نوع نوشتن آن Colon Hexa decimal, گفته می شود

فرمول ساده کردن IPV6اگر در طول IP تعداد 4 صفر. . .

 

بقیه در ادامه مطلب . . .



:: موضوعات مرتبط: IPV6 , ,
:: برچسب‌ها: کامل ترین آموزش IPV6 , آموزش IPV6 , IPV6 , ,
:: بازدید از این مطلب : 678
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : چهار شنبه 9 بهمن 1392


IPv6 فقط يك پروتكل منفرد و تك نمي باشد بلكه شامل يك خانواده اي از پروتكل ها است كه جايگزين خانواده پروتكل IPv4 مي شود. خانواده IPv6 دربرگيرنده پروتكل پايه IPv6 و معماري آدرس دهي جديد آن مي باشد.

IPv6 همچنين شامل پروتكل بسط يافته ICMPv6 كه فراهم كننده امكانات تنظيمات خودكار و كشف همسايه (همانند عملكرد ARP در IPv4) ، كشف مسير MTU (به اين دليل مهم مي باشد كه فقط نود سرچشمه در IPv6 مي تواند بسته ها را Fragment كند.) ، پيغام دهي اطلاعاتي و خطا (شامل pingv6)، كشف Multicast Listener (همانند IGMP براي IPv4) و كاركردهاي مربوط به Mobile IPv6 مي باشد.

DHCPv6  نسخه جديد DHCP براي IPv6 مي باشد. از آنجايي كه IPv6 داراي امكان تنظيم خودكار آدرس هاي IP مي باشد، DHCPv6 هميشه مورد نياز نيست. DHCPv6 كاملا ًاز نو طراحي شده و فقط از نظر مفهومي شبيه به DHCP مي باشد. DHCPv6 همچنين شامل كاركردهاي جديد مثل تنظيم مجدد و تصديق (authentication) سرچشمه سرور مي باشد.

پروتكل هاي Interior Routing براي IPv6 شامل RIPng (next generation RIP) و OSPFv3مي باشد. RIPng خيلي شبيه به RIPv2 مي باشد كه براي تبليغ IPv6 network prefixes درست شده اند. بنابراين اين
پروتكل براي استفاده در شبكه هاي كوچك و متوسط بسيار مناسب مي باشد.



:: موضوعات مرتبط: IPV6 , ,
:: برچسب‌ها: خانواده پروتكل IPv6 , پروتكل IPv6 , پروتكل IPv6 چیست؟ , صمد , سهراب , صمد سهراب , ip , IPv6 ,
:: بازدید از این مطلب : 598
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 29 دی 1392
.

شايد نياز به توسعه تعداد آدرس های IP با توجه به وضعيت بحرانی موجود به عنوان يكی از اهداف مهم طراحی و پياده سازی IPv6 ذكر شود ولی تمام داستان به اينجا ختم نمی شود و دلايل متعدد ديگری نيز در اين زمينه مطرح می باشد . IPv6 بگونه ای طراحی شده است تا ضمن ايجاد يك محيط همگراء زمينه استفاده از صوت ، تصوير و سرويس های داده را بر روی شبكه ای با زيرساخت IP فراهم نمايد . بدين منظور ، امكانات و پتانسيل های پيشرفته ای در IPv6 پيش بينی شده است :

  •  افزايش فضای آدرس دهی : يكی از مهمترين مزايای IPv6 ، افزايش تعداد فضای آدرس دهی است . فضای آدرس دهی IPv6 به اندازه ای زياد است كه شايد نتوان آن را با فضای آدرس دهی IPv4 مقايسه نمود . در IPv4 ، تعداد 4,294,967,296 فضای آدرس دهی وجود دارد در حالی كه اين عدد در IPv6 به عدد  340,282,366,920,938,463,463,374,607,431,768,211,456  می رسد . افزايش آدرس های سراسری قابل روت به سازمان ها اين اجازه را خواهد داد  كه مسير خود را از آدرس های IP غيرقابل روت ارائه شده توسط NAT جدا نموده و برنامه های مورد  نياز خود را در يك محيط واقعی  end-to-end استفاده نمايند .
      .

  • .

  • .

  • بقیه در ادامه مطلب . . . 



:: موضوعات مرتبط: IPV6 , ,
:: برچسب‌ها: امكانات و ويژگی های جديد IPv6 , ويژگی های جديد IPv6 , IPv6 , آدرس های IP , ,
:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 29 دی 1392


تاكنون تلاش های گسترده ای به منظور استمرار حيات IPv4 و غلبه بر محدوديت تعداد آدرس های IP انجام شده است . استفاده از سياست های مختلف و NAT نمونه هائی در اين زمينه می باشد . بر اساس آخرين گزارشات منتشرشده توسط مراكز ذيصلاح ، محدوديت فضای آدرس دهی IP يك تهديد جدی است و فقط بيست و پنج درصد از فضای آدرس دهی IPv4 باقی مانده است . با اين كه شايد در برخی از كشورها اين موضوع نگران كننده نباشد ولی گسترش استفاده از دستگاه های گوناگون مبتنی بر IP ، استفاده از IPv6 را به يك ضرورت تبديل كرده است . 
در IPv4 ، آدرس های IP سی و دو بيتی توسط چهار اكتت يا هشت بيت ( از صفر تا 255 كه در مبنای ده نوشته می گردند ) كه توسط نقطه از هم جدا می شوند ، ارائه می گردند . آدرس های IP زير نمونه هائی در اين زمينه می باشد .

131.107.20.60
192.168.118.183

در IPv6 ، آدرس های IP يكصد و بيست و هشت بيتی توسط هشت شانزده بيت ( از صفر تا FFFF نوشته شده در مبنای شانزده ) كه با يك colon از يكديگر جدا می شوند ، ارائه می گردند . آدرس های IP زير نمونه هائی‌ در اين زمينه می باشد .

3ffe:2900:d005:4:104a:2a61:0:0
3ffe:ffff:4004:1952:0:7251:bc9b:a73f

در مواردی كه در يك آدرس IPv6 چندين بلاك صفر وجود داشته باشد ، از "::" به منظور كوتاه تر شدن شكل نمايش آن استفاده می گردد .

fe80:0:0:0:0:70:77:26 
          =
fe80::70:77:26



:: موضوعات مرتبط: آموزش , شبکه , IPV6 , ,
:: برچسب‌ها: آدرس دهی IPv6 , IPv6 , IP , TCP/IP , IPv6 چیست؟ , صمد , سهراب , صمد سهراب , ,
:: بازدید از این مطلب : 555
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 29 دی 1392
.

معاون شرکت فناوری اطلاعات از تشکیل گروه ضربت برای مهاجرت به نسخه 6 آدرس های عددی اینترنتی خبر داد و گفت: توزیع نسخه 4 آدرسهای عددی اینترنتی تا چند ماه دیگر در کل دنیا به اتمام می رسد به همین دلیل مقدمات کار برای مهاجرت به نسخه 6 این پروتکل آغاز شد.
علی اصغر انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نسخه 4 آدرسهای عددی اینترنتی از 30 سال پیش در حال استفاده است که پیش بینی می شود توزیع آن تا چند ماه دیگر در کل دنیا به اتمام برسد به همین دلیل با تشکیل گروه ضربت درصدد فراهم آوردن مقدمات کار برای مهاجرت به نسخه 6 این پروتکل هستیم.



:: موضوعات مرتبط: IPV6 , ,
:: برچسب‌ها: مهاجرت از IPv4 به IPv6 در ایران , مهاجرت از IPv4 به IPv6 , IPv6 , IP , IT , صمد , سهراب , صمد سهراب , samad sohrab , ,
:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 7 دی 1392

اگرچه بسته‌هایی(Packet) از جنس IPv6 در برخی از روترها در حال جابه‌جا شدن هستند و بعضی از سازمان‌ها مقدمات مهاجرت خود را به این نسخه  فراهم کرده‌اند، اما هنوز متخصصان شبکه و مدیران مربوطه نسبت به خطرات موجود در این نسخه آگاه نیستند و همین مورد باعث می‌شود که شبکه آنها به راحتی مورد نفوذ قرار گیرد. در روزهای گذشته برای آگاه سازی این ریسک‌ها در IPv6، یک نظرسنجی از اعضای انجمن شناخته‌شده gogoNET صورت گرفت و بزرگترین ریسک‌های امنیتی از آنها سوال شد که در ادامه نتیجه آنها را با هم بررسی می‌کنیم.

IPv6-security-chart-v2.

.

.

بقیه در ادامه مطلب . . .



:: موضوعات مرتبط: امنیت , اخبار داغ , IPV6 , ,
:: برچسب‌ها: بزرگترین ریسک‌ها در امنیت IPv6 , ریسک‌ها در امنیت IPv6 , امنیت IPv6 , IPv6 , امنیت اطلاعات , صمد , سهراب , صمد سهراب , samad sohrab , ,
:: بازدید از این مطلب : 1271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 7 دی 1392

سازمان فناوری اطلاعات ایران، مجری مهاجرت از IPv4 به IPv6

 

معاون رگولاتوری گفت: با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، آدرس‌های عددی اینترنتی (IP Address) ساماندهی می‌شوند.



:: موضوعات مرتبط: IPV6 , ,
:: برچسب‌ها: مهاجرت از IPv4 به IPv6 در ایران , مهاجرت از IPv4 به IPv6 , IPv6 , IP , IT , صمد , سهراب , صمد سهراب , samad sohrab , ,
:: بازدید از این مطلب : 542
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 7 دی 1392

 

نشانی IPیک خلاء امنیتی در نحوه پیاده سازی پودمان جدید IPv6 می تواند کاربران شبکه را در معرض خطر قرار داده و امکان سرقت اطلاعات شخصی و یا شنود ترافیک آنان را فراهم آورد.

پودمان IPv6 که طی چند سال گذشته در مرحله پیاده سازی و اجرا در سطح جهان می باشد، می تواند مورد سوء استفاده قرار گرفته و از این طریق، کاربران را به سایت های جعلی و مخرب هدایت کرد.

براساس مقاله ای که از سوی شرکت Neohapsis منتشر شده، سوء استفاده از پودمان IPv6 از طریق تنظیماتی که در شبکه کاربر و بر روی سیستم او فراهم است، صورت می گیرد.

سیستم های عامل جدید نظیر Windows 8 و Mac OS X حاضر و آماده برای کار با پودمان IPv6 هستند ولی اغلب شبکه های سازمانی در حال حاضر بر اساس پودمان قدیمی IPv4 عمل می کنند.به همین دلیل، اغلب اوقات مدیران این شبکه های کامپیوتری انتظار ترافیک IPv6 را ندارند و تمام توجه و اقدامات امنیتی و دفاعی شبکه را بر اساس IPv4 تعریف و تنظیم می کنند.

یک نفوذگر پس از یافتن یک ارتباط (نشانی) بر اساس IPv4 می تواند یک سرور یا شبکه جایگزین و جعلی بر اساس IPv6 بر روی شبکه واقعی IPv4 راه اندازی کند. هنگامی که کاربران این سیستم های عامل جدید به یک سایت مراجعه می کنند، سیستم کاربر به طور پیش فرض شبکه جعلی با پودمان جدید IPv6 را انتخاب خواهد کرد و ترافیک بین سیستم کاربر و سایت مورد نظر از سرور و شبکه نفوذگر عبور خواهد نمود.

نفوذگر می تواند خود را به عنوان یک روتر IPv6 بر روی شبکه نشان دهد و تمام ترافیک وب را مشاهده کند.

حتی نفوذگر می تواند صفحات وب را نیز شبیه سازی کرده و اطلاعاتی که کاربر در این صفحات جعلی وارد می کند، سرقت کند.

آسان ترین و سریع ترین راه حل، غیرفعال کردن پودمان IPv6 روی دستگاه های جدید است. البته اگر شرکت ها و نهادهای دولتی مسئول بتوانند برنامه پیاده سازی IPv6 را با سرعت بیشتری به پیش ببرند، اینگونه راه های فرار و ضعف های امنیتی کمتر و بی اثرتر خواهند شد.



:: موضوعات مرتبط: امنیت , اخبار داغ , network , آموزش , شبکه , IPV6 , ,
:: برچسب‌ها: IPv6 جدیدترین روش برای سرقت اطلاعات کاربران , IPv6 , security in IPv6 ,
:: بازدید از این مطلب : 511
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 21 مهر 1392
.

يا IP از پايه هاي پروتكل ارتباطي TCP/IP مي باشد كه براي انتقال بسته هاي داده، صوت و تصوير از طريق اينترنت استفاده مي شود. IPv6 پروتكل نسل آينده شبكه هاي كامپيوتري (NGN) مي باشد كه براي جايگزين شدن پروتكل فعلي استاندارد شده است. اين پروتكل بستر اصلي اينترنت نسل آينده خواهد بود كه نسبت به IPv4 پيشرفت هاي به سزايي در زمينه امنيت، تحرك، همگرايي و مقياس پذيري دارد. چهارچوب اوليه IPv6 توسط IETF (Internet Engineering Task Force) در دهه 1990 استاندارد شد، اگر چه هنوز توسعه هاي مستمري در زمينه جنبه هاي پيشرفته مشخصي از اين پروتكل در حال انجام مي باشد.

فوايد IPv6



:: موضوعات مرتبط: امنیت , اخبار داغ , network , آموزش , شبکه , IPV6 , ,
:: برچسب‌ها: IPv6 چیست ؟ , IPv6 , ,
:: بازدید از این مطلب : 710
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : دو شنبه 15 مهر 1392
امنیت یکی از مشخصات داخلی پروتکل IPv6 است که دارای هر دو مشخصه تصدیق(Authentication) و رمزنگاری(Encryption) در لایه IP پروتکل جدید است. IETF سازمانی است که به گروه کاری امنیت در IP معروف است. این سازمان وظیفه دارد که مکانیزمهای امنیتی مورد نیاز در لایه‌های مختلف IP را هم در IPv6 و هم در IPv4 جهت گسترش و بهبود استانداردهای مورد نیاز بر عهده گیرد. همچنین این گروه وظیفه دارد پروتکل‌های مدیریتی کلید عمومی(Key Management Protocols) را جهت استفاده بیشتر در شبکه جهانی اینترنت توسعه و گسترش دهد. تصدیق(Authentication) این قابلیت را به گیرنده بسته می‌دهد که مطمئن شود آدرس مبدا معتبر بوده و بسته در طول زمان انتقال دچار تغییر و دستکاری نخواهد شد. رمز نگاری(Encryption) اطمینان می‌بخشد که تنها گیرنده اصلی بسته می‌تواند به محتویات آن دست یابد. به عبارت دیگر رمز نگاری باعث می‌شود که تنها گیرنده‌ای که بسته به نام او ارسال شده‌است، می‌تواند به محتویات آن دسترسی داشته باشد. برای بررسی و تحلیل این مزایا یک سیستم کلیدی بکار گرفته می‌شود که به موجب آن فرستنده‌ها و گیرنده‌ها بر روی یک مقدار کلیدی که مورد استفاده قرار می‌گیرد با هم به توافق می‌رسند. سیستم مدیریت کلید عمومی که توسط طراحان IPv6 پذیرفته شده‌است، مکانیزم ISAKMP می‌باشد، که با ایجاد و تولید کلید رمز سر و کار دارد و روشهای اجرای عمومی پروتکل مدیریت کلید را تامین می‌کند. پیغامهای ISAKMP با استفاده از پروتکل UDP رد و بدل می‌شوند و از شماره پورت ۵۰۰ استفاده می‌کند. 

IPv6 لزوم IPSEC را اجباری می‌کند و درنتیجه یک قالب امنیتی یک پارچه برای ارتباطات اینترنتی ایجادمی‌کند. IPSEC برای پیاده‌سازی رمزنگاری و نیز تصدیق استفاده می‌شود. دربسیاری از پیاده‌سازی‌های IPv4 امکان فعال سازی IPSEC نمی‌باشد و در نتیجه سطح امنیت کاهش می‌یابد.



:: موضوعات مرتبط: امنیت , اخبار داغ , IPV6 , ,
:: برچسب‌ها: پروتكل‌های امنیتی در IPv6 , پروتكل‌های امنیتی , IPv6 , امنیت در IPv6 , ,
:: بازدید از این مطلب : 701
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : جمعه 12 مهر 1392
.

شاید نیاز به توسعه تعداد آدرس‌های IP با توجه به وضعیت بحرانی موجود به عنوان یکی از اهداف مهم طراحی و پیاده سازی IPv6 ذکر شود ولی تمام داستان به اینجا ختم نمی‌شود و دلایل متعدد دیگری نیز در این زمینه مطرح می‌باشدIPv6. بگونه‌ای طراحی شده‌است تا ضمن ایجاد یک محیط همگرا زمینه استفاده از صوت، تصویر و سرویس‌های داده را بر روی شبکه‌ای با زیرساخت IP فراهم نماید . بدین منظور، امکانات و پتانسیل‌های پیشرفته‌ای در IPv6 پیش بینی شده‌است :



:: موضوعات مرتبط: امنیت , اخبار داغ , IPV6 , ,
:: برچسب‌ها: ویژگی‌های IPv6 , IPv6 , ,
:: بازدید از این مطلب : 1581
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : جمعه 12 مهر 1392

تحقیق مواردی همچون شناسایی حمله‌ها، دسترسی بدون احراز هویت، دستكاری سرآیند و قالب‌بندی،دزدیدن اطلاعات در لایههای 3 و 4، حملهپروتكل‌های ARP و DHCP،حمله‌های تقویت پخشی یا Smurf attacks ،حمله‌های مسیریابی، حمله‌هایی كه از طریق ویروس‌ها و كرم‌ها به سیستم می‌شود و همچنین به حمله‌های انتقال، ترجمه در مكانیزم‌های تونل‌زنی را بررسی كرده و نحوه برخورد و مقابله با آنها را در IPv4 و IPv6 نشان می‌دهد.



:: موضوعات مرتبط: امنیت , اخبار داغ , آموزش , شبکه , IPV6 , ,
:: برچسب‌ها: پروتكل‌های امنیتی در IPv6 , پروتكل‌های امنیتی , IPv6 , ,
:: بازدید از این مطلب : 678
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : جمعه 12 مهر 1392

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی