.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت
 
روزه وضعیت به گونه ای است که تقربا در اغلب موارد در بین سیگنالهای WiFi به سر می بریم و با گوشی های هوشمند، لپ تاپ و تبلت های خود از اینترنت بی سیم لذت می بریم.


:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , اینترنت , ٌWi-Fi , ,
:: برچسب‌ها: Wi _Fi , Wi_Fi , امنیت Wi_Fi , بالا بردن امنیت شبکه‌های Wi – Fi , شبکه‌های Wi – Fi , امنیت شبکه‌های Wi – Fi , سرعت و قدرت WiFi را افزایش دهید , بالا بردن امنیت شبکه‌ , ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 1 تير 1393

نقشه گوگل برای نمایش تصاویر مجازی در خدمت شما است. البته همه چشم اندازها از طریق این ویژگی در اختیار شما قرار نمی‌گیرند چرا که برخی از نقاط به دلیل مسائل امنیتی از سوی دولت‌های مربوطه محو و نامشخص می‌گردند.. . .

 

بقیه در ادامه مطلب . . .



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: 10 مکان ممنوعه بر روی نقشه گوگل , 10 مکان ممنوعه , نقشه گوگل , ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 15 بهمن 1392

نکات و ترفندهای وی چت:
۱- پیامهایی که تلفن همراه شما را ستاره باران می کنند.

دو تا جمله توی وی چت هست که با تایپ اونها توی گوشی یا دستگاه طرف مقابل پر از ستاره و یا کیک تولد میشه .

با نوشتن I MISS U یا MISS YOU دستگاه طرف مقابل پر از ستاه میشه

با نوشتن HAPPY BIRTHDAY یا BIRTHDAY دستگاه طرف مقابل شما پر از کیک تولد میشه .

وی چت

۲- تغییر صدا در پیامهای صوتی وی چت با WECHAT VOICE

این قابلیت برای دارندگان گوشیهای اندروید می باشند و دارندگان این پلتفرم میتوانند برنامه WECHAT VOICE را دانلود کرده و صدای خود را به شکلهای مختلف تغییر داده و در وی چت استفده نمایند که قطعا لذت بخش خواهد شود.

۳- تغییر نام لیست مخاطبین وی چت

شاید شما دلتان نخواهد که مخاطبینتان در وی چت با همان نام دیده شوند ، شما می توانید به راحتی نام مخاطبان خود را تغییر دهید برای این منظور می توانید روی تصویر شخص مورد نظر در قسمت مخاطبان کلیک کرده سپس روی سه نقطه کلیک کنید و روی ALIAS کلیک کرده و هر نامی که خواستید قرار دهید.

 



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , اینترنت , network , آموزش , نرم افزار , ترفند های کامپیوتری , ,
:: برچسب‌ها: ۱۰ ترفند جالب وی چت , وی چت , چت , صمد , سهراب , IT , security , hack , ,
:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 15 آذر 1392

ه گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ برای متصل‌کردن رایانه به اینترنت، چند راه مشخص وجود دارد که معمولا عبارتند از اتصال از طریق سیم ویژه به مودم یا اینترنت کابلی، اتصال به یک شبکه وای ‌ـ‌ فای و نیز گزینه اتصال از طریق خطوط Dial-up‌ که البته این آخری سرعت و کارایی چندانی ندارد.

تهیه زیرساخت‌های لازم برای اتصال از طریق اینترنت کابلی بسیار پر هزینه است، زیرا شرکت‌ها یا دولت‌ها باید هزینه سنگین نصب شبکه‌های متعدد برای رساندن کابل به واحدهای مختلف مسکونی یا اداری را متقبل شوند. همچنین فناوری DSL نیز نیاز به زیرساخت‌های مخابراتی خطوط تلفن ثابت دارد و همین امر سبب می‌شود، این فناوری بیشتر به شهرها محدود شده و بسیاری از روستاها یا نواحی بین شهری از دسترسی به اینترنت محروم باشند.

شاید اینترنتی با سرعت بالا و البته بدون نیاز به سیم که در عین حال مناطق گسترده‌ای را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد، بتواند این مشکل را حل کند. فناوری وایمکس (WiMAX) برای حل این مشکلات وارد عرصه دیجیتال شد.

همان‌طور که شبکه‌های تلفن همراه می‌توانند اینترنت همراه را در اختیار مشترکان خود قرار دهند، شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات وایمکس نیز می‌توانند اینترنت بی‌سیم را بدون نیاز به خط تلفن به مشتریان خود عرضه کنند.

یک شبکه بی‌سیم گسترده

....



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , اینترنت , network , ,
:: برچسب‌ها: وایمکس چيست؟ , وایمکس , samad , sohrab , samad sohrab , mobile , modem , internet , ,
:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : پنج شنبه 28 شهريور 1392

موسسه آکامی در گزارش جدید ۲۰۱۳ خود درباره وضعیت اینترنت جهانی آورده است که هنگ کنگ، ژاپن، رومانی و کره جنوبی در صدر پرسرعت ترین اینترنتهای دنیا قرار می گیرند و پس از این ۸ مورد ایالات متحده آمریکا در جایگاه نهم قرار دارد که خدمات اینترنتی آن نسبت به سایر کشورهای دارای فناوری…



:: موضوعات مرتبط: اخبار داغ , تکنولوژی , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: ایران دارای کندترین اینترنت , سرعت اینترنت , ایران و اینترنت , ,
:: بازدید از این مطلب : 535
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : جمعه 11 مرداد 1392

 



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , عکس , طنز , ,
:: برچسب‌ها: آمار کاربران اینترنت در ایران , عکس طنز , ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : چهار شنبه 19 تير 1392
.
Wi-Vi نام تکنولوژی جدیدی است که به افراد اجازه می‌دهد تا بتوانند اجسام و افراد پشت دیوارها را ببینند. این تکنولوژی اکنون در مراحل پایانی آزمایشات خود به سر می‌برد و احتمالا به زودی می‌توان از آن بر روی تلفن‌های همراه استفاده نمود. پروفسور «دینا کاتابی» از دانشگاه MIT و «فادل ادیب» فارغ التحصیل این دانشگاه، به طور رسمی از این تکنولوژی در غالب یک دستگاه کوچک پرده برداشتند. Wi-Vi نام تکنولوژی جدیدی است که به افراد این امکان را می‌دهد تا با استفاده از آن بتوانند کسانی که در پشت دیوار در حال حرکت هستند را ببینند. این تکنولوژی در اصل از وای-فای برای انجام این کار استفاده می‌کند. چند وقت قبل نیز پروژه‌ای مشابه با این پروژه معرفی شده بود که درست مانند Wi-Vi با استفاده از امواج بازگشتی وای-فای می‌توانست حرکت افرادی که در پشت دیوار هستند را تشخیص دهد. اما یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آن پروژه این بود که برای تشخیص افراد در پشت دیوار می‌بایست حتما یک روتر بی‌سیم در اتاق آن‌هایی که قرار بود شناسایی شوند قرار می‌داشت. اما در این دستگاه نیازی به حضور یک روتر بی‌سیم نیست. این تکنولوژی جدید تنها با استفاده از آنتن بی‌سیم که در اکثر تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها یافت می‌شود قادر است تا آن‌سوی دیوار را ببیند. کاتابی و همکارش می‌گویند: این امواج ممکن است از مسیر‌های شلوغ مانند دیوارها، سقف‌ها و حتی مبلمان عبور کنند که امواج ساطع شده از آنان چیزی بین 10,000 تا 100,000 برابر قوی تر از امواج ساطع شده از انسان است. ما الگوریتم خاصی را طراحی کرده‌ایم که این گونه امواج را حذف کند و تنها امواج بازگشتی از انسان‌ها را نمایش دهد. تکنولوژی Wi-Vi، دو موج را ارسال می‌کند که یکی وارونه دیگری است. این امواج دائما اثر یکدیگر را خنثی می‌کنند که ما آن‌را تداخل پوچ می‌نامیم. به محض اینکه یک جسم یا فرد، مانند انسان بر سر راه این امواج قرار گیرد، دستگاه می‌تواند شکل، اندازه و حتی حرکت کردن اجسام یا افراد را تشخیص دهد. کاتابی می‌گوید: برای کاهش نویز، ما مجبور شدیم ساختار امواج وای-فای را تغییر دهیم. با انجام این کار، کاهش چشم‌گیری را در میزان نویز شاهد بودیم. دستگاهی که از آن برای نمایش تکنولوژی Wi-Vi استفاده می‌شود به راحتی قابل حمل است، برای مثال اگر شب‌هنگام از یک پیاده رو تردد می‌کنید و از اینکه فردی در بوته‌ها پنهان شده باشد نگران هستید با استفاده از Wi-Vi می‌توانید به راحتی پشت بوته‌ها را ببینید و با خیال راحت از آن‌جا گذر کنید. این دستگاه‌ همچنین می‌تواند به پلیس برای انجام کارهای مختلف از جمله شناسایی محیط یاری رساند. منبع:gadgetnews

:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: اندرويد , فن آوري , موبايل , تلفن همراه , تبلت , اندرويد , فن آوري , IT , امنیت فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 478
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 15 تير 1392
.

امروزه اینترنت خانگی با سهمیه بندی مقدار پهنای باندی که در یک ماه می توانید استفاده کنید همراه است. این اجتناب ناپذیر است و چنانچه اتفاقی از این سهمیه تجاوز کنید، ارائه دهنده اینترنت تان ممکن است مبلغ اضافی از شما درخواست کند، یا سرعت تان را تا سطح دایل آپ کاهش دهد. چنانچه نمی خواهید چنین چیزی برایتان رُخ دهد، پس می بایست بر استفاده از اینترنت تان نظارت کنید.

در اینجا ۵ برنامه رایگان برای رایانه دارای ویندوز تان ارائه شده است که به شما برای نظارت بر مصرف اینترنت تان یاری می رسانند. این برای خوانندگانی عالی است که از بودجه و هزینه دانشجویی برخوردارند، و بر اساس طرح پهنای باند تلفن همراه محدودی به تحصیل از راه دور اشتغال دارند. این طرح های پهنای باند به طور معمول دارای سهمیه بندی است که شامل هر دو پهنای باند برای آپلود و دانلود می باشد و ما این ۵ برنامه را آزموده ایم تا ببینیم که چگونه عمل می کنند.

توصیه می کنیم که این مطلب را بخوانید: نبرد برای پهنای باند (اینفوگرافیک)

۱٫ NetWorx

هنگامی که NetWorx را نصب کردید، این برنامه تمام مصرف اینترنت تان را با نمادی (آیکون) روی نوار وظیفه (taskbar) دنبال خواهد کرد. شما می توانید کلیک کرده و برنامه را برای مشاهده نمودارهای مصرف هر روز راه اندازی نمایید. خبر خوب در مورد NetWorx این است که این برنامه قادر به تنظیم سهمیه روزانه، هفتگی یا ماهانه برای پیگیری آپلودها و دانلودها یا هر دو است. شما همچنین می توانید اوج مصرفی که برخی ارائه دهندگان اینترنت دارند را تنظیم کرده یا متوقف سازید و چنانچه به آن محدودیت نزدیک شوید شما را آگاه خواهد ساخت.

NetWorx

۲٫ BitMeter 2

این برنامه با نمودار......



:: موضوعات مرتبط: ویندوز8 , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: ۵ برنامه ویندوز رایگان برای نظارت بر مصرف اینترنت تان , ویندوز رایگان , اینترنت ,
:: بازدید از این مطلب : 582
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392

بهنیه سازی موتور جستجو (SEO) برای هر نوع اقدام موفق وبلاگ نویسی بسیار مهم و حیاتی است. بنابراین، می بایست به شیوه ای درست اجرا شود. SEO خود به دلایل بیشماری کاملا پیچیده و دشوار است، اما بیش از همه به دلیل استفاده گوگل از یک محاسبه عددی (الگوریتم) است، که عوامل مختلفی را هنگام رتبه بندی یک صفحه وب در محاسبه بکار می برد، و آنها به تغییر دادن آن ادامه می دهند.

در اصل اسطوره و افسانه SEO بسیار زیادی موجود است که دانستن اینکه چه چیزی ۱۰۰% درست بوده بسیار دشوار شده است، اما می توانم شما را راهنمایی کنم که کدامیک از اشتباه هایSEO  را نباید مرتکب شوید:

۱٫ خرید لینک ها

چنانچه وبگاه شما......



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: وبلاگ نویسان , ۱۰ اشتباه SEO که باید از آنها پرهیز کنید , veblog ,
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392

یتنا- آیا تا به حال دقت کرده‌اید که @ کاراکتری است که تقریبا با هیچ حرفی روی کیبور اشتباه گرفته نمی‌شود؟

@ از کجا آمد؟


علامت @ یک نوع حرف اضافه است که هم جداکننده آدرس و نام سرور است و هم هیچگاه با دیگر حروف اشتباه گرفته نمی‌شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، برای یافتن پیشینه علامت @ گشتی در دنیای اینترنت زدیم و به چند مورد در سایت‌های اینترنتی رسیدیم.


تاملینسون شخصی است که.......



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: @ از کجا آمد؟ , network , server , ,
:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 15 ارديبهشت 1392

 

 

  فرایند ایجاد کلمه عبور در وب سایتهای مختلف، مانند ملاقات از یک کشور خارجی با آداب و رسوم ناآشنا است.

در حالی که اغلب سایتهای بانکی اجازه ساخت کلمه عبور/ پسورد با 8 کارکتر را به شما می دهد، یک سایت فقط از شما 8 کارکتر می خواهد، دیگری به شما اجازه ساخت پسورد با 64 کارکتر می دهد، یکی به شما اجازه ساخت پسورد با عدد و حروف می دهد، یکی با خط فاصله ، یکی دیگر با علامت تاکید، یکی با کارکترهایی مانند @#$&% بدون کارکترهایی مانند ^*()[]! می دهد، یکی دیگر زمان را در قواعد پسورد دخیل می کند و در یک بازه زمانی........



:: موضوعات مرتبط: امنیت , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: چرا پسوردتان نمی تواند نماد باشد و یا از ۱۶ کارکتر بیشتر باشد؟ , hacker , هکر , امنیت شبکه ,
:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 14 ارديبهشت 1392
وای فای

گاهی اوقات نیاز به استفاده از تکنولوژی وای‌فای در فضای عمومی همچون کافی‌شاپ، محوطه دانشگاه، فرودگاه و… داشته باشید؛ اما قبل از آن بایستی یک سری نکات امنیتی را رعایت نمایید تا دچار مشکلات بعدی نشوید. نیاز روزمره انسان به در‌ دسترس‌ بودن اینترنت در هر مکانی باعث بوجود آمدن تکنولوژی وای‌فای شده است. گاهی اوقات نیاز به استفاده از این تکنولوژی در فضای عمومی همچون کافی‌شاپ، محوطه دانشگاه، فرودگاه و… داشته باشید؛ اما قبل از آن بایستی یک سری نکات امنیتی را رعایت نمایید تا دچار مشکلات بعدی نشوید.

اگر عادت به خرید و انجام امور بانکی به صورت آن‌لاین دارید نیز بایستی به این نکات دقت کنید زیرا هکری که یک روتر و یک نرم‌افزار ایجاد نقاط دستیابی تقلبی وای‌فای در اختیار داشته باشد می‌تواند به راحتی شما را در دام خود گرفتار کرده و به جاسوسی از شما پرداخته و حتی شما را به سمت وب‌سایت‌های مخرب جعلی هدایت کند.

کوچکترین کاری که این هکرها می‌توانند انجام دهند این است که شماره حساب و مشخصات حساب بانکی شما را دزدیده و شما را با مشکل مواجه سازند. علی‌رغم تمامی این خطرات، محافظت از خود در برابر تمامی این‌ها امری آسان است؛ به شما توصیه می‌کنیم برای داشتن ایمنی بیشتر نکات زیر را رعایت کنید....



:: موضوعات مرتبط: امنیت , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: راهکار برای ایمن ماندن به‌هنگام استفاده از Wi-Fi در فضای عمومی , Wi-Fi , ,
:: بازدید از این مطلب : 522
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392


IPV6 سیستم جدید آدرس دهی بر اساس پروتکل اینترنتی است که می تواند تعداد آدرس های اینترنتی را نسبت به IPv4 تا چندین برابر افزایش دهد.(IPv5 تنها یک سیستم آزمایشگاهی برای انتشار صوت و تصویر در اینترنت محسوب می شد و هرگز در خارج از آزمایشگاه مورد استفاده قرار نگرفت.) در حالی که IPv4 می تواند ۳/۴ میلیارد آدرس اینترنتی ایجاد کند، IPV6 می تواند از دو هزار و ۱۲۸ میلیارد آدرس اینترنتی پشتیبانی کند و بر این اساس IPهای بیشتری ایجاد شود.

لازم به ذکر است که IPV6 یک فناوری جدید محسوب نمی شود و از سال ۱۹۹۴ پایه های آن گذاشته شده بود. در خاورمیانه نیز شرکت های اینترنتی و مخابراتی از سال های قبل تلاش هایی را برای به روز رسانی سیستم های آدرس گذاری اینترنتی انجام داده بودند و موفقیت هایی را هم کسب کرده بودند که از جمله آنها می توان به شرکت اماراتی اتصالات اشاره کرد. این شرکت از سال ۲۰۰۱ تاکنون از سیستم IPV6 استفاده می کند و به همین خاطر نسبت به رقبای خود موفق تر بوده است.
به طور کلی زمانی که تعداد مشترکان تلفن همراه در یک منطقه افزایش می یابد و درخواست مشترکان برای استفاده از خدماتی مثل Wi-Fi، WiMax، RFID، UWB و بلوتوث بالا می رود، کنار گذاشتن سیستم IPv4 و استفاده از IPV6 بهترین راه ممکن خواهد بود و می تواند همه مشکلات موجود را از میان بردارد.

این سیستم به جز افزودن آدرس های جدید می تواند امکانات دیگری را در اختیار افراد قرار دهد. IPV6 در کنار افزایش انعطاف پذیری سیستم مرکزی باعث خواهد شد تا کیفیت تمام خدمات عرضه شده افزایش یافته و در نتیجه میزان رضایت مندی مشتریان به طور قابل توجه بیشتر شود.

کارشناسان امروزه دریافته اند، IPV6 بهترین سیستم برای عرضه خدمات بیشتر صوتی و تصویری در اینترنت محسوب و باعث می شود مشکلات موجود در این زمینه مرتفع شود.

از دیگر مزایای این سیستم می توان به توانمند ی های آن برای دستگاه های قابل حمل اشاره کرد. IPV6 به تمامی مشترکان تلفن همراه امکان می دهد تا آسان تر از گذشته به شبکه های موجود دسترسی داشته باشند و بدون تماس مجدد با شبکه مرکزی و تغییر IP خود، مزایای اینترنت پرسرعت را به کار برند.

اگر ما از یک تلفن همراه نسل سوم با تلفن های مجهز به IP استفاده می کنیم، IPV6 مهم ترین نیاز کنونی ما محسوب می شود.این امکانات فنی، سیستم IPV6 را به جزء لاینفک سیستم های اینترنتی و مخابراتی امروزی تبدیل می کند و می تواند محرکی برای تغییر IPv4 به آن محسوب شود. اما سوالی که برای مدیران IT باقی می ماند آن است که آیا این افراد واقعاً مجبورند سیستم خود را به IPV6 تغییر دهند؟ در پاسخ به این افراد باید بگوییم : «بله، آنها مجبورند به IPV6 مهاجرت کنند.» آنچه که موفقیت شرکت های فعال در این زمینه را تضمین می کنند استفاده از این سیستم است و اگر این شرکت ها در آینده نزدیک سیستم IPV6 را به کار نگیرند، به طور قطع از گردونه رقابت خارج خواهند شد.



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , network , ,
:: برچسب‌ها: ipv6 چیست , IPV6 ,
:: بازدید از این مطلب : 648
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392
.

با آمدن رايانه هاي جديد افراد بسياري تمايل به خريد آنها پيدا مي کنند پس از خريد يک رايانه جديد و سريعتر مدل قديمي رايانه در گوشه اي انداخته ميشود .بعضي از اشخاص از رايانه هاي لپ تاپ استفاده مي کنند و مي خواهند آن را با رايانه شخصي شبکه کنند .وصل کردن دو رايانه به هم از ساده ترين مباحث شبکه به حساب مي آيد .پس از ساخت شبکه علاوه بر امکان انتقال اطلاعات از اين طريق شما مي توانيد از يک امکان لذت بخش ديگر نيز استفاده کنيد . با شبکه شدن دو رايانه.........



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: آموزش شبكه كردن چند كامپيوتر , شبکه کردن کامپیوتر ها , شبکه کردن , شبکه ,
:: بازدید از این مطلب : 648
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392

001

چند روز قبل طی خبری اعلام کردیم که شرکت مایکروسافت قصد دارد تا سیستم تایید دو مرحله ای را برای کاربران سرویس آوت لوک فعال کند . اکنون این قابلیت برای همه کاربران در دسترس قرار گرفته است و فقط باید آن را فعال کنید .

اما قبل از فعال کردن این سرویس باید توجه داشته باشید که......



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: چگونگی فعال کردن آوت لوک , چگونگی فعال کردن قابلیت تایید دو مرحله ای آوت لوک , ,
:: بازدید از این مطلب : 653
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 7 ارديبهشت 1392

ستفاده از فناوری های دیجیتال نسبت به گذشته شاهد رشد روز افزونی بوده است و تقریبا بیشتر امور روزانه از این طریق صورت میگیرد. هر روزه مطالب زیادی بر روی سایت های مختلف قرار میگیرد ، هر فرد دارای حساب های متعددی در سایت های مختلف است و هر یک از این ویژگی ها بسیار مهم به شما میروند. بیشتر این حساب های کاربری نیازمند رمز عبور هستند و کاربران معمولا از اعداد و حروفی استفاده میکنند که بیشتر در ذهن آنها باقی می ماند. اما همین مسئله باعث میشود هکرها بتوانند



:: موضوعات مرتبط: امنیت , فناوری اطلاعات , ویندوز8 , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: امنیت رمز عبور , رمز عبور , امنیت اطلاعات ,
:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : صمد سهراب
ت : دو شنبه 1 ارديبهشت 1392



در سال ۱۹۷۳ پژوهشگری با نام ” Metcalfe” در مرکز تحقیقات شرکت زیراکس، اولین شبکه اترنت را بوجود آورد.
هدف وی ارتباط کامپیوتر به یک چاپگر بود. وی روشی فیزیکی بمنظور کابل کشی بین دستگاههای متصل بهم در اترنت ارائه نمود. اترنت در مدت زمان کوتاهی بعنوان یکی از تکنولوژی های رایج برای برپاسازی شبکه در سطح دنیا مطرح گردید. همزمان با پیشرفت های مهم در زمینه شبکه های کامپیوتری ، تجهیزات و دستگاه های مربوطه، شبکه های اترنت نیز همگام با تحولات فوق شده و قابلیت های متفاوتی را در بطن خود ایجاد نمود. با توجه به تغییرات و اصلاحات انجام شده در شبکه های اترنت ،عملکرد و نحوه کار آنان نسبت به شبکه های اولیه تفاوت چندانی نکرده است . در اترنت اولیه، ارتباط تمام دستگاه های موجود در شبکه از طریق یک کابل انجام می گرفت که توسط تمام دستگاهها به اشتراک گذاشته می گردید. پس از اتصال یک دستگاه به کابل مشترک ، می بایست....



 



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: اینترنت و اینترانت و اکسترانت , اینترنت , اینترانت , اکسترانت , extranet , فناوری اطلاعات ,
:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : دو شنبه 19 فروردين 1392

 

شباهتها:

دارای ضوابط استانداردی هستند (ضوابط TCP/IP) در کل هر سه از چهار لایه مربوطه استفاده می کنند.
برای شناسایی ماشین مقصد و سایر کامپیوترها و ایجاد ارتباط با آنها از کد شناسه IP استفاده می کنند.
هر سه می توانند از یک برنامه های مشترک استفاده کنند.

تفاوتها:

اینترنت:
اینترنت شبکه کاملا وسیع و آزاد است که از تعداد زیادی شبکه های خصوصی و عمومی تشکیل شده است.
منابع در اینترنت برای عموم آزاد است و کاربران می توانند صفحات وب را مشاهده کنند.

اینترانت:
 اینترانت یک شبکه خصوصی است که یک سازمان بر آن نظارت دارد.در اینترانت فقط اطلاعاتی که سازمان قرار داده است قابل دسترسی است و ارتباطی با بیرون نداره.

اکسترنت (Extrant ):
اکسترانت یک اینترانت است که به طور کاملا خصوصی اداره می شود.
اکسترنت ها برای اینکه بتوانند اینترانت را گسترش دهند به کار بران خود اجازه می دهند از اینترنت نیز از راه های مطمئن دسترسی داشته باشند.

منبع:http://www.hamcelac.blogfa.com



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: اینترنت و اینترانت و اکسترانت , اینترنت , اینترانت , اکسترانت , extranet , فناوری اطلاعات ,
:: بازدید از این مطلب : 606
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : دو شنبه 19 فروردين 1392
.

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی