.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت


تا به حال چند بار مجبور به استفاده از ترکیب مشهور کلیدهای Control-Alt-Delete روی سیستم عامل ویندوز شده اید؟ در ویندوز برای دسترسی به پنجره ورود به سیستم عامل (البته نه همیشه) و دسترسی به «تسک منیجر» از این دکمه های ترکیبی استفاده می شود.

 
حالا بنیانگذار مایکروسافت می گوید ما هنگام ساخت ویندوز می خواستیم یک دکمه روی کیبرد برای این کار داشته باشیم. اما فرد طراح کیبرد استاندارد IBM این امکان را در اختیار ما قرار نداد.
 
این کلیدهای ترکیبی در واقع توسط دیوید بردلی از شرکت IBM به وجود آمده اند و در ابتدا با این هدف طراحی شده اند که کاربران بتوانند کامپیوترشان را با استفاده از آن ریستارت کنند. اما آقای بردلی در مصاحبه ای که اخیرا انجام داده می گوید نمی داند که چرا بیل گیتس و مایکروسافت در نهایت تصمیم گرفتند از آن به عنوان کلیدهای ورود به ویندوز هم استفاده کنند.
 
حالا در مصاحبه ای که با بیل گیتس انجام شده از او پرسیده شد که چرا هر بار برای ورود به ویندوز، کاربران باید سه انگشتی سراغ این کلیدهای مشهور می رفتند؟
 
و پاسخ گیتس این بوده که «هنگام ورود لازم بود که با کیبورد یک سیگنال به نرم افزار کامپیوتر بدهید تا پنجره عبور را به شما نشان بدهد. ما نتوانستیم یک دکمه اختصاصی را داشته باشیم و در نهایت ترکیب Control-Alt-Delete را انتخاب کردیم.» و در حالی که می خندید گفت که «این یک اشتباه بود.»
 
اما این اشتباه بزرگ به عنوان یک عملکرد ویندوز در نسل های بعدی هم باقی ماند و حالا تبدیل به یک نماد مشهور برای این سیستم عامل شده است. نمادی که افراد زیادی با آن شوخی هم می کنند.


:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , ویندوز8 , آموزش , سیستم عامل , سیستم عامل , ,
:: برچسب‌ها: بیل گیتس , Control-Alt-Delete , صمد , سهراب , ,
:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : جمعه 5 مهر 1392
.

امروزه اینترنت خانگی با سهمیه بندی مقدار پهنای باندی که در یک ماه می توانید استفاده کنید همراه است. این اجتناب ناپذیر است و چنانچه اتفاقی از این سهمیه تجاوز کنید، ارائه دهنده اینترنت تان ممکن است مبلغ اضافی از شما درخواست کند، یا سرعت تان را تا سطح دایل آپ کاهش دهد. چنانچه نمی خواهید چنین چیزی برایتان رُخ دهد، پس می بایست بر استفاده از اینترنت تان نظارت کنید.

در اینجا ۵ برنامه رایگان برای رایانه دارای ویندوز تان ارائه شده است که به شما برای نظارت بر مصرف اینترنت تان یاری می رسانند. این برای خوانندگانی عالی است که از بودجه و هزینه دانشجویی برخوردارند، و بر اساس طرح پهنای باند تلفن همراه محدودی به تحصیل از راه دور اشتغال دارند. این طرح های پهنای باند به طور معمول دارای سهمیه بندی است که شامل هر دو پهنای باند برای آپلود و دانلود می باشد و ما این ۵ برنامه را آزموده ایم تا ببینیم که چگونه عمل می کنند.

توصیه می کنیم که این مطلب را بخوانید: نبرد برای پهنای باند (اینفوگرافیک)

۱٫ NetWorx

هنگامی که NetWorx را نصب کردید، این برنامه تمام مصرف اینترنت تان را با نمادی (آیکون) روی نوار وظیفه (taskbar) دنبال خواهد کرد. شما می توانید کلیک کرده و برنامه را برای مشاهده نمودارهای مصرف هر روز راه اندازی نمایید. خبر خوب در مورد NetWorx این است که این برنامه قادر به تنظیم سهمیه روزانه، هفتگی یا ماهانه برای پیگیری آپلودها و دانلودها یا هر دو است. شما همچنین می توانید اوج مصرفی که برخی ارائه دهندگان اینترنت دارند را تنظیم کرده یا متوقف سازید و چنانچه به آن محدودیت نزدیک شوید شما را آگاه خواهد ساخت.

NetWorx

۲٫ BitMeter 2

این برنامه با نمودار......



:: موضوعات مرتبط: ویندوز8 , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: ۵ برنامه ویندوز رایگان برای نظارت بر مصرف اینترنت تان , ویندوز رایگان , اینترنت ,
:: بازدید از این مطلب : 583
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392

مهم نیست چقدر فضا بر روی هارددیسک رایانه خود دارید به هر حال لازم است از ابزارهای مدیریت و بایگانی پرونده ها استفاده کنید. حتما برایتان پیش آمده بخواهید دسته ای از فایل ها را به وسیله ایمیل ارسال کنید, در این مواقع شما باید یا هریک از فایل های خود را پیوست کنید و یا آنها را در قالب یک فایل فشرده شده ارسال کنید. مطمنا فایل های زیپ شده تحت یک قالب راهی ساده تر برای اشتراک گذاری اطلاعات است در این مقاله با ابزارهای رایگان که برای این کار در اختیار کاربران گذاشته شده است آشنا می شویم.

1_7zip_screen1

۷Zip ( ویندوز)

۷zip یکی از برجسته ترین ابزارهای فشرده سازی است که.....



:: موضوعات مرتبط: ویندوز8 , Unix , ,
:: برچسب‌ها: ابزارهای رایگان برای فشرده سازی فایل ها (ویندوز , مک , لینوکس) , فشرده سازی فایل ها , ویندوز , ,
:: بازدید از این مطلب : 639
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : دو شنبه 16 ارديبهشت 1392

ستفاده از فناوری های دیجیتال نسبت به گذشته شاهد رشد روز افزونی بوده است و تقریبا بیشتر امور روزانه از این طریق صورت میگیرد. هر روزه مطالب زیادی بر روی سایت های مختلف قرار میگیرد ، هر فرد دارای حساب های متعددی در سایت های مختلف است و هر یک از این ویژگی ها بسیار مهم به شما میروند. بیشتر این حساب های کاربری نیازمند رمز عبور هستند و کاربران معمولا از اعداد و حروفی استفاده میکنند که بیشتر در ذهن آنها باقی می ماند. اما همین مسئله باعث میشود هکرها بتوانند



:: موضوعات مرتبط: امنیت , فناوری اطلاعات , ویندوز8 , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: امنیت رمز عبور , رمز عبور , امنیت اطلاعات ,
:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : صمد سهراب
ت : دو شنبه 1 ارديبهشت 1392

صفحه قبل 1 صفحه بعد

موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی