.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت
 
قاصدک برنامه مفیدی برای جایگزینی نرم‌افزارهای گفتگوی اینترنتی خارجی است.


:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , network , آموزش , شبکه , ٌWi-Fi , ,
:: برچسب‌ها: whats app , whats app + , vider , واتساپ , وایبر , جایگزینی مناسب به جای وایبر و واتس‌اپ , جایگزینی مناسب به جای وایبر ,
:: بازدید از این مطلب : 545
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 13 خرداد 1393

آی پی را به صورت کامل و کاربردی بشناسید.

 

بقیه در ادامه مطلب . . .



:: موضوعات مرتبط: network , IPV6 , ,
:: برچسب‌ها: آدرس دهی IPv6 , IPv6 , IP , TCP/IP , IPv6 چیست؟ , صمد , سهراب , صمد سهراب , IP چیست؟ , IP ,
:: بازدید از این مطلب : 726
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 22 بهمن 1392

برنامه ای هست که توسط آن می توانید با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نیاز به اینترنت) فایلهایی را از هر نوع به دوستانتان ارسال و یا از آنها فایلهایی را دریافت نمایید.

internet

 

بقیه در ادامه مطلب . . .



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , network , ,
:: برچسب‌ها: ارسال فایلها بدون استفاده از اینترنت با HyperTerminal , ارسال فایلها بدون استفاده از اینترنت , HyperTerminal ,
:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : چهار شنبه 16 بهمن 1392

هنگامي كه يك گريد محاسباتي سازماندهي مي شود، بايد يك سري از نيازمندي هاي كاربران را برطرف كند. براي اينكه نيازهاي موجو د به طور بهتري با توانمند ي هاي يك گريد منطبق گردد، بايد دلايل استفاده از محاسبات گريدي را در نظر داشته باشيم. در اين بخش به بررسي توانمندي هاي مهم محاسبات گريدي مي پردازيم.

  بهره برداري از منابع بدون استفاده

 ساده‌ترين راه استفاده از محاسبات گريدي اين است كه يك برنامه ي كاربردي موجود در يك ماشين را بر روي ماشين ديگري اجرا كنيم . ماشيني كه برنامه ي كاربردي در حالت عادي بر روي آن در حال اجرا مي تواند بر روي يك ماشين بدون استفاده كه در جاي ديگري در گريد موجود است، اجرا شود.

 حداقل دو پيش نياز براي اين مسأله وجود دارد : اول اينكه برنامه ي كاربردي بايد بتواند بدون ايجاد كردن سربار غيرضروري، در يك ماشين غير از ماشيني كه در آن قرار دارد، اجرا شود . ثانياً، ماشين مقصد بايد سخت افزار و نرم افزار و منابع مورد نياز برنامه را دارا باشد.

 براي مثال يك برنامه ي دسته اي كه زمان قابل ملاحظه اي را صرف پردازش يك مجموعه از داده هاي ورودي مي كند تا يك سري خروجي را توليد كند، ممكن است ايده آل ترين و ساده ترين كاربرد براي يك گريد محاسباتي باشد . اگر تعداد ورودي ها و خروجي ها زياد باشد، طراحي و تفكر بيشتري براي استفاده ي بهينه از گريد براي اين كار مورد نياز است . معمولاً اجراي يك برنامه ي پردازش كلمه بر روي يك ماشين ديگر درگريد بي معني است؛ زيرا باعث بوجود آمدن تأخيرها و خطاهاي بالقوه ي زيادي مي شود



:: موضوعات مرتبط: امنیت , اخبار داغ , تکنولوژی , فناوری اطلاعات , network , آموزش , شبکه , ,
:: برچسب‌ها: توانمندي هاي گريد محاسباتي , گريد محاسباتي , DNS Cache , DNS , ,
:: بازدید از این مطلب : 982
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : جمعه 6 دی 1392

نکات و ترفندهای وی چت:
۱- پیامهایی که تلفن همراه شما را ستاره باران می کنند.

دو تا جمله توی وی چت هست که با تایپ اونها توی گوشی یا دستگاه طرف مقابل پر از ستاره و یا کیک تولد میشه .

با نوشتن I MISS U یا MISS YOU دستگاه طرف مقابل پر از ستاه میشه

با نوشتن HAPPY BIRTHDAY یا BIRTHDAY دستگاه طرف مقابل شما پر از کیک تولد میشه .

وی چت

۲- تغییر صدا در پیامهای صوتی وی چت با WECHAT VOICE

این قابلیت برای دارندگان گوشیهای اندروید می باشند و دارندگان این پلتفرم میتوانند برنامه WECHAT VOICE را دانلود کرده و صدای خود را به شکلهای مختلف تغییر داده و در وی چت استفده نمایند که قطعا لذت بخش خواهد شود.

۳- تغییر نام لیست مخاطبین وی چت

شاید شما دلتان نخواهد که مخاطبینتان در وی چت با همان نام دیده شوند ، شما می توانید به راحتی نام مخاطبان خود را تغییر دهید برای این منظور می توانید روی تصویر شخص مورد نظر در قسمت مخاطبان کلیک کرده سپس روی سه نقطه کلیک کنید و روی ALIAS کلیک کرده و هر نامی که خواستید قرار دهید.

 



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , اینترنت , network , آموزش , نرم افزار , ترفند های کامپیوتری , ,
:: برچسب‌ها: ۱۰ ترفند جالب وی چت , وی چت , چت , صمد , سهراب , IT , security , hack , ,
:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 15 آذر 1392

 

نشانی IPیک خلاء امنیتی در نحوه پیاده سازی پودمان جدید IPv6 می تواند کاربران شبکه را در معرض خطر قرار داده و امکان سرقت اطلاعات شخصی و یا شنود ترافیک آنان را فراهم آورد.

پودمان IPv6 که طی چند سال گذشته در مرحله پیاده سازی و اجرا در سطح جهان می باشد، می تواند مورد سوء استفاده قرار گرفته و از این طریق، کاربران را به سایت های جعلی و مخرب هدایت کرد.

براساس مقاله ای که از سوی شرکت Neohapsis منتشر شده، سوء استفاده از پودمان IPv6 از طریق تنظیماتی که در شبکه کاربر و بر روی سیستم او فراهم است، صورت می گیرد.

سیستم های عامل جدید نظیر Windows 8 و Mac OS X حاضر و آماده برای کار با پودمان IPv6 هستند ولی اغلب شبکه های سازمانی در حال حاضر بر اساس پودمان قدیمی IPv4 عمل می کنند.به همین دلیل، اغلب اوقات مدیران این شبکه های کامپیوتری انتظار ترافیک IPv6 را ندارند و تمام توجه و اقدامات امنیتی و دفاعی شبکه را بر اساس IPv4 تعریف و تنظیم می کنند.

یک نفوذگر پس از یافتن یک ارتباط (نشانی) بر اساس IPv4 می تواند یک سرور یا شبکه جایگزین و جعلی بر اساس IPv6 بر روی شبکه واقعی IPv4 راه اندازی کند. هنگامی که کاربران این سیستم های عامل جدید به یک سایت مراجعه می کنند، سیستم کاربر به طور پیش فرض شبکه جعلی با پودمان جدید IPv6 را انتخاب خواهد کرد و ترافیک بین سیستم کاربر و سایت مورد نظر از سرور و شبکه نفوذگر عبور خواهد نمود.

نفوذگر می تواند خود را به عنوان یک روتر IPv6 بر روی شبکه نشان دهد و تمام ترافیک وب را مشاهده کند.

حتی نفوذگر می تواند صفحات وب را نیز شبیه سازی کرده و اطلاعاتی که کاربر در این صفحات جعلی وارد می کند، سرقت کند.

آسان ترین و سریع ترین راه حل، غیرفعال کردن پودمان IPv6 روی دستگاه های جدید است. البته اگر شرکت ها و نهادهای دولتی مسئول بتوانند برنامه پیاده سازی IPv6 را با سرعت بیشتری به پیش ببرند، اینگونه راه های فرار و ضعف های امنیتی کمتر و بی اثرتر خواهند شد.



:: موضوعات مرتبط: امنیت , اخبار داغ , network , آموزش , شبکه , IPV6 , ,
:: برچسب‌ها: IPv6 جدیدترین روش برای سرقت اطلاعات کاربران , IPv6 , security in IPv6 ,
:: بازدید از این مطلب : 511
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 21 مهر 1392
.

يا IP از پايه هاي پروتكل ارتباطي TCP/IP مي باشد كه براي انتقال بسته هاي داده، صوت و تصوير از طريق اينترنت استفاده مي شود. IPv6 پروتكل نسل آينده شبكه هاي كامپيوتري (NGN) مي باشد كه براي جايگزين شدن پروتكل فعلي استاندارد شده است. اين پروتكل بستر اصلي اينترنت نسل آينده خواهد بود كه نسبت به IPv4 پيشرفت هاي به سزايي در زمينه امنيت، تحرك، همگرايي و مقياس پذيري دارد. چهارچوب اوليه IPv6 توسط IETF (Internet Engineering Task Force) در دهه 1990 استاندارد شد، اگر چه هنوز توسعه هاي مستمري در زمينه جنبه هاي پيشرفته مشخصي از اين پروتكل در حال انجام مي باشد.

فوايد IPv6



:: موضوعات مرتبط: امنیت , اخبار داغ , network , آموزش , شبکه , IPV6 , ,
:: برچسب‌ها: IPv6 چیست ؟ , IPv6 , ,
:: بازدید از این مطلب : 710
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : دو شنبه 15 مهر 1392

بالا بردن سرعت اینترنت , تنظیمات DNS

ما همیشه سعی می کنیم سرعت اینترنت خودمان را بالا و بالاتر ببریم. حتما شما نیز بارها با روش ها و برنامه های مختلف سعی در اجرای این منظور داشته اید. در این مجله نیز بارها از این روش ها صحبت به میان آمده است که می توانید با یک جست و جوی ساده به آنها دسترسی پیدا کنید. امروز می خواهم درباره بالا بردن سرعت اینترنت از طریق تنظیمات DNS با شما صحبت کنم.

 



:: موضوعات مرتبط: امنیت , اخبار داغ , network , آموزش , شبکه , ,
:: برچسب‌ها: تنظیمات , شبکه , اینترنت , DNS ,
:: بازدید از این مطلب : 507
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 14 مهر 1392

 

چگونه لپ‌تاپ یا رایانه خود را به تلویزیون‌های خانگی، متصل کنیم؟!

لپ‌تاپ‌ها را می‌توان کامیپوتر‌هایی قابل حمل و همه‌کاره دانست اما گاهی پیش می‌آید بخواهید چیزی را با دیگران برروی لپ‌تاپ یا رایانه خود به اشتراک بگذارید اما صفحه نمایش کوچک آن‌ها، مانع انجام این کار می‌شود. بهترین و منطقی‌ترین راه در این مواقع، وصل کردن رایانه‌های خانگی و لپ‌تاپ‌ها به تلویزیون‌های بزرگ و عریض خانگی است. در مطلب زیر به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید رایانه قابل حمل یا کامپیوتر‌تان را به سینمای خانگی خود وصل کنید. با آی‌تی‌رسان همره باشید…



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , network , آموزش , شبکه , گرافیک , ,
:: برچسب‌ها: رایانه خود را به تلویزیون‌های خانگی متصل کنیم , رایانه , تلویزیون‌های خانگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 623
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : جمعه 12 مهر 1392

ه گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ برای متصل‌کردن رایانه به اینترنت، چند راه مشخص وجود دارد که معمولا عبارتند از اتصال از طریق سیم ویژه به مودم یا اینترنت کابلی، اتصال به یک شبکه وای ‌ـ‌ فای و نیز گزینه اتصال از طریق خطوط Dial-up‌ که البته این آخری سرعت و کارایی چندانی ندارد.

تهیه زیرساخت‌های لازم برای اتصال از طریق اینترنت کابلی بسیار پر هزینه است، زیرا شرکت‌ها یا دولت‌ها باید هزینه سنگین نصب شبکه‌های متعدد برای رساندن کابل به واحدهای مختلف مسکونی یا اداری را متقبل شوند. همچنین فناوری DSL نیز نیاز به زیرساخت‌های مخابراتی خطوط تلفن ثابت دارد و همین امر سبب می‌شود، این فناوری بیشتر به شهرها محدود شده و بسیاری از روستاها یا نواحی بین شهری از دسترسی به اینترنت محروم باشند.

شاید اینترنتی با سرعت بالا و البته بدون نیاز به سیم که در عین حال مناطق گسترده‌ای را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد، بتواند این مشکل را حل کند. فناوری وایمکس (WiMAX) برای حل این مشکلات وارد عرصه دیجیتال شد.

همان‌طور که شبکه‌های تلفن همراه می‌توانند اینترنت همراه را در اختیار مشترکان خود قرار دهند، شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات وایمکس نیز می‌توانند اینترنت بی‌سیم را بدون نیاز به خط تلفن به مشتریان خود عرضه کنند.

یک شبکه بی‌سیم گسترده

....



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , اینترنت , network , ,
:: برچسب‌ها: وایمکس چيست؟ , وایمکس , samad , sohrab , samad sohrab , mobile , modem , internet , ,
:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : پنج شنبه 28 شهريور 1392

“ارائه سرورهای اختصاصی مجازی VPS”… حتما به این جمله در تبلیغات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب زیاد برخورد کرده‌اید و شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که سرور مجازی چیست؟ فرق آن با دیگر سرویس‌های میزبانی وب چیست؟ آیا VPS به درد کار من میخورد و نیازهای من را برطرف میکند یا نه؟ در این پست قصد دارم VPS را به بیانی ساده توضیح دهم و بررسی فنی و نحوه راه اندازی آن را موکول میکنیم به پست‌های آینده.

سرور اختصاصی مجازی چیست؟

وی پی اس یا همان سرور خصوصی مجازی “Virtual Private Server” نوعی.......



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , network , ,
:: برچسب‌ها: VPS ,
:: بازدید از این مطلب : 575
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392


IPV6 سیستم جدید آدرس دهی بر اساس پروتکل اینترنتی است که می تواند تعداد آدرس های اینترنتی را نسبت به IPv4 تا چندین برابر افزایش دهد.(IPv5 تنها یک سیستم آزمایشگاهی برای انتشار صوت و تصویر در اینترنت محسوب می شد و هرگز در خارج از آزمایشگاه مورد استفاده قرار نگرفت.) در حالی که IPv4 می تواند ۳/۴ میلیارد آدرس اینترنتی ایجاد کند، IPV6 می تواند از دو هزار و ۱۲۸ میلیارد آدرس اینترنتی پشتیبانی کند و بر این اساس IPهای بیشتری ایجاد شود.

لازم به ذکر است که IPV6 یک فناوری جدید محسوب نمی شود و از سال ۱۹۹۴ پایه های آن گذاشته شده بود. در خاورمیانه نیز شرکت های اینترنتی و مخابراتی از سال های قبل تلاش هایی را برای به روز رسانی سیستم های آدرس گذاری اینترنتی انجام داده بودند و موفقیت هایی را هم کسب کرده بودند که از جمله آنها می توان به شرکت اماراتی اتصالات اشاره کرد. این شرکت از سال ۲۰۰۱ تاکنون از سیستم IPV6 استفاده می کند و به همین خاطر نسبت به رقبای خود موفق تر بوده است.
به طور کلی زمانی که تعداد مشترکان تلفن همراه در یک منطقه افزایش می یابد و درخواست مشترکان برای استفاده از خدماتی مثل Wi-Fi، WiMax، RFID، UWB و بلوتوث بالا می رود، کنار گذاشتن سیستم IPv4 و استفاده از IPV6 بهترین راه ممکن خواهد بود و می تواند همه مشکلات موجود را از میان بردارد.

این سیستم به جز افزودن آدرس های جدید می تواند امکانات دیگری را در اختیار افراد قرار دهد. IPV6 در کنار افزایش انعطاف پذیری سیستم مرکزی باعث خواهد شد تا کیفیت تمام خدمات عرضه شده افزایش یافته و در نتیجه میزان رضایت مندی مشتریان به طور قابل توجه بیشتر شود.

کارشناسان امروزه دریافته اند، IPV6 بهترین سیستم برای عرضه خدمات بیشتر صوتی و تصویری در اینترنت محسوب و باعث می شود مشکلات موجود در این زمینه مرتفع شود.

از دیگر مزایای این سیستم می توان به توانمند ی های آن برای دستگاه های قابل حمل اشاره کرد. IPV6 به تمامی مشترکان تلفن همراه امکان می دهد تا آسان تر از گذشته به شبکه های موجود دسترسی داشته باشند و بدون تماس مجدد با شبکه مرکزی و تغییر IP خود، مزایای اینترنت پرسرعت را به کار برند.

اگر ما از یک تلفن همراه نسل سوم با تلفن های مجهز به IP استفاده می کنیم، IPV6 مهم ترین نیاز کنونی ما محسوب می شود.این امکانات فنی، سیستم IPV6 را به جزء لاینفک سیستم های اینترنتی و مخابراتی امروزی تبدیل می کند و می تواند محرکی برای تغییر IPv4 به آن محسوب شود. اما سوالی که برای مدیران IT باقی می ماند آن است که آیا این افراد واقعاً مجبورند سیستم خود را به IPV6 تغییر دهند؟ در پاسخ به این افراد باید بگوییم : «بله، آنها مجبورند به IPV6 مهاجرت کنند.» آنچه که موفقیت شرکت های فعال در این زمینه را تضمین می کنند استفاده از این سیستم است و اگر این شرکت ها در آینده نزدیک سیستم IPV6 را به کار نگیرند، به طور قطع از گردونه رقابت خارج خواهند شد.



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , network , ,
:: برچسب‌ها: ipv6 چیست , IPV6 ,
:: بازدید از این مطلب : 648
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392
.

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی