.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت
داستان موفقیت 19 میلیاردی واتس آپ را بخوانید

همانطور که می‌دانید، واتس اَپ یک سرویس پیام‌ رسانی برای تلفن‌های همراه است. مؤسس شرکت و سازنده این برنامه جان کوم است. واتس اپ در سال ۲۰۱۳ در سراسر جهان ۴۵۰ میلیون کاربر داشته که حداقل ماهی یک بار آنلاین بوده‌اند. در فوریه ۲۰۱۴ شرکت فیسبوک اعلام کرد که واتس آپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرده است و به این ترتیب مؤسس واتس‌اپ به لطف تصاحب این شرکت توسط فیس‌بوک، به جمع میلیاردرها پیوسته است.

در این تصویر نگاهی خواهیم داشت به داستان موفقیت این پیام رسان و اینکه برای کسب ۱۹ میلیارد دلار، چه مقدار تلاش صورت گرفته است.



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , مدیریت فناوری اطلاعات , WhatsApp , ,
:: برچسب‌ها: whats app , whats app + , vider , واتساپ , وایبر , داستان موفقیت 19 میلیاردی واتس آپ را بخوانید , جایگزینی مناسب به جای وایبر ,
:: بازدید از این مطلب : 558
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : چهار شنبه 11 تير 1393
.
 
روزه وضعیت به گونه ای است که تقربا در اغلب موارد در بین سیگنالهای WiFi به سر می بریم و با گوشی های هوشمند، لپ تاپ و تبلت های خود از اینترنت بی سیم لذت می بریم.


:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , اینترنت , ٌWi-Fi , ,
:: برچسب‌ها: Wi _Fi , Wi_Fi , امنیت Wi_Fi , بالا بردن امنیت شبکه‌های Wi – Fi , شبکه‌های Wi – Fi , امنیت شبکه‌های Wi – Fi , سرعت و قدرت WiFi را افزایش دهید , بالا بردن امنیت شبکه‌ , ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 1 تير 1393

شايد بهتر باشد که به جـاي ايـن که به فکـر تعمير باتري لپ‌تاپ خود باشيد بيشتر بـه اين موضـوع فکر کنيد که چگونه مي‌توانيد با استفـاده بهتـر، جلوي خراب شدن زود هنگام آن را بگيريد.

بقیه در ادامه مطلب . . .



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: نکاتی فو ق العاده برای افزایش‌‌‌ عمر‌‌باتری‌لپ‌تاپ , افزایش‌‌‌ عمر‌‌باتری‌لپ‌تاپ , باتری‌لپ‌تاپ , باتری‌ , ,
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 1 تير 1393
 
قاصدک برنامه مفیدی برای جایگزینی نرم‌افزارهای گفتگوی اینترنتی خارجی است.


:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , network , آموزش , شبکه , ٌWi-Fi , ,
:: برچسب‌ها: whats app , whats app + , vider , واتساپ , وایبر , جایگزینی مناسب به جای وایبر و واتس‌اپ , جایگزینی مناسب به جای وایبر ,
:: بازدید از این مطلب : 545
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 13 خرداد 1393

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اگر می‌خواهید از دست updateهای اتوماتیک ویندوز خلاص شوید از Control Panel، Windows Update را انتخاب کنید.


 از سمت چپ پنجره باز شده بر روی Change Setting کلیک کنید.

در قسمت important updates گزینه‌هایی وجود دارد که می‌توانید با توجه به نیازتان یکی از آنها را انتخاب کرده و در نهایت ok کنید.

گزینه اول: آپدیت‌ها به شکل اتوماتیک و در زمانی که سیستم روشن است اما از نت استفاده نمی‌کنید،‌ دانلود و به صورت اتوماتیک هم نصب می‌شود.

گزینه دوم: در این حالت زمانی که سیستم روشن است اما از نت استفاده نمی‌کنید، دانلود می‌شوند اما به شکل خودکار نصب نمی‌شوند و می‌توانید در زمان دلخواه بر روی هشداری که ویندوز آپدیت پس از دانلود نشان می‌دهد، آنها را نصب کنید.

گزینه سوم: در این حالت هیچ آپدیتی به شکل اتوماتیک دانلود نمیشود؛ در واقع ویندوز فقط شما را از آپدیت‌های جدید باخبر می‌کند. در این صورت اختیار انتخاب و نصب آپدیت‌های جدید با شما خواهد بود.

گزینه چهارم: در این حالت، آپدیت‌های اتوماتیک به شکل کامل غیرفعال می‌شود.


:: موضوعات مرتبط: اخبار داغ , تکنولوژی , آموزش , سیستم عامل , سیستم عامل , ,
:: برچسب‌ها: حذف آپدیت اتوماتیک ویندوز 7 , ویندوز 7 , آپدیت ویندوز 7 ،windows 7 , Update windowse7 ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 13 خرداد 1393
.

t1

دنیای فناوری، چه در حالت پیچیده و تخصصی و چه در موارد ابتدایی ساده، همیشه شگفتی‌ها و حقایق جالبی را برای رونمایی داشته و دارد! پس شاید برای شما هم جالب باشد تا از ۱۰ مورد از حقایقی که امروزه درباره فناوری می‌توان به یاد داشت، خبردار شوید! در ادامه مطلب با این ۱۰ مورد، همراهمان باشید.

.

.

.بقیه در ادامه مطلب . . .



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: چگونه از دستگاه "آندروید" خود در مقابل "ویروس" محفاظت کنیم؟ , ۱۰ چیزی که تا یک هفته پیش درباره فناوری نمی‌دانستیم! , آندروید , ویروس , "آندروید" خود در مقابل "ویروس" , صمد سهراب ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 17 اسفند 1392

برنامه ای هست که توسط آن می توانید با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نیاز به اینترنت) فایلهایی را از هر نوع به دوستانتان ارسال و یا از آنها فایلهایی را دریافت نمایید.

internet

 

بقیه در ادامه مطلب . . .



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , network , ,
:: برچسب‌ها: ارسال فایلها بدون استفاده از اینترنت با HyperTerminal , ارسال فایلها بدون استفاده از اینترنت , HyperTerminal ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : چهار شنبه 16 بهمن 1392

مدل سه‌بعدی هر شیئی را که می‌خواهید، تولید کنید!

محققان دانشگاه MIT سیستم جدیدی با نام Viztu Technologies را معرفی کرده‌اند که دنیای چاپگرهای سه‌بعدی را به‌طور کامل متحول می‌کند.

Viztu Technologies

 

بقیه درادامه مطلب . . .



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , آموزش , گرافیک , ,
:: برچسب‌ها: ۶ نکته ساده و کاربردی برای زیباسازی دستگاه اندرویدی شما , زیباسازی دستگاه اندرویدی , مدل سه‌بعدی هر شیئی , دستگاه اندرویدی , ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : چهار شنبه 16 بهمن 1392
 

سامسونگ از تغییراتی در آخرین گوشی هوشمند سری کهکشانی خود یعنی Samsung Galaxy S5 خبر داده است.

در اوایل این ماه تصاویری منتشر شد که از طراحی جدید سامسونگ خبر می‌دادند. در تصاویر حالت‌هایی از کاشی‌های ویندوز فون مشخص بود.

k

آنچه که در خبرها شنیده می‌شود حاکی از این است که این گوشی هوشمند با بدنه فلزی به بازار می‌آید ولی مشکل کنونی این حالت‌های کاشی مانند در منوها هستند که ممکن است باعث زدگی یا گیج شدن کاربران شود.

وید جت‌های متعددی بر روی صفحه نمایش قرار گرفته است و باید منتظر ماند تا گوشی هوشمند عرضه شود و کاربران نظر خود را اعلام کنند (هر چند به نظر نمی‌رسد که نظر آن‌ها مثبت باشد)



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , mobile , ,
:: برچسب‌ها: منوی گوشی سامسونگ گلکسی S5 , سامسونگ گلکسی S5 , گلکسی S5 , ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 5 بهمن 1392
.

همانطور که میدانید اکثر ISP ها درگیر مشکلات ناشی از پهنای باند کم می باشندکه با داشتن یک عدد DNS Cache می توانیم در ترافیک مربوط به Resolve آدرسها صرفه جویی کرده و شاهد افزایش محسوس سرعت باز شدن صفحات وب باشیم.
DNS Cache بدین ترتیب عمل می نماید که آدرسهای IP و DNS درخواست شده را در حافظه خود ذخیره نموده و در صورت درخواست کلاینت به وی ارائه می دهد. بنابراین نیازی به جستجو در اینترنت برای آن آدرس نیست.
مختصری درباره DNS:

 

.

.

.

 



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , آموزش , شبکه , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری Microsoft DNS Cache , Microsoft DNS Cache , DNS Cache , DNS , IT , صمد سهراب , ,
:: بازدید از این مطلب : 840
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : جمعه 6 دی 1392

هنگامي كه يك گريد محاسباتي سازماندهي مي شود، بايد يك سري از نيازمندي هاي كاربران را برطرف كند. براي اينكه نيازهاي موجو د به طور بهتري با توانمند ي هاي يك گريد منطبق گردد، بايد دلايل استفاده از محاسبات گريدي را در نظر داشته باشيم. در اين بخش به بررسي توانمندي هاي مهم محاسبات گريدي مي پردازيم.

  بهره برداري از منابع بدون استفاده

 ساده‌ترين راه استفاده از محاسبات گريدي اين است كه يك برنامه ي كاربردي موجود در يك ماشين را بر روي ماشين ديگري اجرا كنيم . ماشيني كه برنامه ي كاربردي در حالت عادي بر روي آن در حال اجرا مي تواند بر روي يك ماشين بدون استفاده كه در جاي ديگري در گريد موجود است، اجرا شود.

 حداقل دو پيش نياز براي اين مسأله وجود دارد : اول اينكه برنامه ي كاربردي بايد بتواند بدون ايجاد كردن سربار غيرضروري، در يك ماشين غير از ماشيني كه در آن قرار دارد، اجرا شود . ثانياً، ماشين مقصد بايد سخت افزار و نرم افزار و منابع مورد نياز برنامه را دارا باشد.

 براي مثال يك برنامه ي دسته اي كه زمان قابل ملاحظه اي را صرف پردازش يك مجموعه از داده هاي ورودي مي كند تا يك سري خروجي را توليد كند، ممكن است ايده آل ترين و ساده ترين كاربرد براي يك گريد محاسباتي باشد . اگر تعداد ورودي ها و خروجي ها زياد باشد، طراحي و تفكر بيشتري براي استفاده ي بهينه از گريد براي اين كار مورد نياز است . معمولاً اجراي يك برنامه ي پردازش كلمه بر روي يك ماشين ديگر درگريد بي معني است؛ زيرا باعث بوجود آمدن تأخيرها و خطاهاي بالقوه ي زيادي مي شود



:: موضوعات مرتبط: امنیت , اخبار داغ , تکنولوژی , فناوری اطلاعات , network , آموزش , شبکه , ,
:: برچسب‌ها: توانمندي هاي گريد محاسباتي , گريد محاسباتي , DNS Cache , DNS , ,
:: بازدید از این مطلب : 983
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : جمعه 6 دی 1392

ما هاتنگ، رئیس تنسنت بزرگترین شرکت اینترنتی در اسیا در میزان دارایی و ثروت از وانگ جیانلین سرمایه دار مشهور چین پیشی گرفت و دومین مرد ثروتمند چین شناخته شد.ما هاتنگ چینی ۱۲٫۱ میلیارد دلار ثروت دارد. “ما” ۴۲ ساله از کمپانی تنسنت و محصولات آن از جمله وی چت و ویکسین سو و منفعت…

wechat

.

.



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: صاحب وی چت کیست ؟ , وی چت , صاحب وی چت , صمد سهراب , IT , secyrity , ,
:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 3 دی 1392

نکات و ترفندهای وی چت:
۱- پیامهایی که تلفن همراه شما را ستاره باران می کنند.

دو تا جمله توی وی چت هست که با تایپ اونها توی گوشی یا دستگاه طرف مقابل پر از ستاره و یا کیک تولد میشه .

با نوشتن I MISS U یا MISS YOU دستگاه طرف مقابل پر از ستاه میشه

با نوشتن HAPPY BIRTHDAY یا BIRTHDAY دستگاه طرف مقابل شما پر از کیک تولد میشه .

وی چت

۲- تغییر صدا در پیامهای صوتی وی چت با WECHAT VOICE

این قابلیت برای دارندگان گوشیهای اندروید می باشند و دارندگان این پلتفرم میتوانند برنامه WECHAT VOICE را دانلود کرده و صدای خود را به شکلهای مختلف تغییر داده و در وی چت استفده نمایند که قطعا لذت بخش خواهد شود.

۳- تغییر نام لیست مخاطبین وی چت

شاید شما دلتان نخواهد که مخاطبینتان در وی چت با همان نام دیده شوند ، شما می توانید به راحتی نام مخاطبان خود را تغییر دهید برای این منظور می توانید روی تصویر شخص مورد نظر در قسمت مخاطبان کلیک کرده سپس روی سه نقطه کلیک کنید و روی ALIAS کلیک کرده و هر نامی که خواستید قرار دهید.

 



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , اینترنت , network , آموزش , نرم افزار , ترفند های کامپیوتری , ,
:: برچسب‌ها: ۱۰ ترفند جالب وی چت , وی چت , چت , صمد , سهراب , IT , security , hack , ,
:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 15 آذر 1392

 

چگونه لپ‌تاپ یا رایانه خود را به تلویزیون‌های خانگی، متصل کنیم؟!

لپ‌تاپ‌ها را می‌توان کامیپوتر‌هایی قابل حمل و همه‌کاره دانست اما گاهی پیش می‌آید بخواهید چیزی را با دیگران برروی لپ‌تاپ یا رایانه خود به اشتراک بگذارید اما صفحه نمایش کوچک آن‌ها، مانع انجام این کار می‌شود. بهترین و منطقی‌ترین راه در این مواقع، وصل کردن رایانه‌های خانگی و لپ‌تاپ‌ها به تلویزیون‌های بزرگ و عریض خانگی است. در مطلب زیر به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید رایانه قابل حمل یا کامپیوتر‌تان را به سینمای خانگی خود وصل کنید. با آی‌تی‌رسان همره باشید…



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , network , آموزش , شبکه , گرافیک , ,
:: برچسب‌ها: رایانه خود را به تلویزیون‌های خانگی متصل کنیم , رایانه , تلویزیون‌های خانگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 625
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : جمعه 12 مهر 1392

ما همیشه سعی می کنیم سرعت اینترنت خودمان را بالا و بالاتر ببریم. حتما شما نیز بارها با روش ها و برنامه های مختلف سعی در اجرای این منظور داشته اید. در این مجله نیز بارها از این روش ها صحبت به میان آمده است که می توانید با یک جست و جوی ساده به آنها دسترسی پیدا کنید. امروز می خواهم درباره بالا بردن سرعت اینترنت از طریق تنظیمات DNS با شما صحبت کنم.

ایران و برخی کشورها سرورهای DNS کندتری نسبت به کشورهایی مانند امریکا و کشورهای اروپایی دارند. به همین دلیل بهتر است از دی ان اس های عمومی استفاده کنید تا با این کار کمی بر سرعت اینترنت خود بیافزایید. سوالی که الان برای شما پیش می آید این است که شماره های دی ان اس های مورد بحث را از کجا می توان پیدا کرد؟ چطور آنها را به تنظیمات شبکه خود اضافه کنیم؟ در زیر شماره دی ان اس چند دی ان اس برتر را می بینید. می توانید از این شماره ها انتخاب و استفاده نمایید. در ادامه طریقه استفاده از آنها را نیز بیان خواهیم کرد.

Level3:          ۲۰۹٫۲۴۴٫۰٫۳           ۲۰۹٫۲۴۴٫۰٫۴
Google:           ۸٫۸٫۸٫۸           ۸٫۸٫۴٫۴
ScrubIT3          : ۶۷٫۱۳۸٫۵۴٫۱۲۰           ۲۰۷٫۲۲۵٫۲۰۹٫۷۷
OpenNIC4:           ۶۹٫۱۶۴٫۲۰۸٫۵۰           ۲۱۶٫۸۷٫۸۴٫۲۱۱
Public-Root5:           ۱۹۹٫۵٫۱۵۷٫۱۳۱           ۲۰۸٫۷۱٫۳۵٫۱۳۷
Comodo DNS:           ۸٫۲۶٫۵۶٫۲۶           ۸٫۲۰٫۲۴۷٫۲۰
OpenDNS:           ۲۰۸٫۶۷٫۲۲۲٫۲۲۲           ۲۰۸٫۶۷٫۲۲۰٫۲۲۰
DNS Advantage:           ۱۵۶٫۱۵۴٫۷۰٫۱           ۱۵۶٫۱۵۴٫۷۱٫۱
Norton DNS:           ۱۹۸٫۱۵۳٫۱۹۲٫۱           ۱۹۸٫۱۵۳٫۱۹۴٫۱
SmartViper:           ۲۰۸٫۷۶٫۵۰٫۵۰           ۲۰۸٫۷۶٫۵۱٫۵۱

برای اعمال تنظیمات نیاز به داشتن تخصص زیادی ندارید. فقط مراحل زیر را دنبال کنید:

DNS-Setup

۱ – بر روی آیکن شبکه در قسمت پایین و سمت راست صفحه کلیک کنید. (مانند شکل بالا)

۲ – شبکه ای که استفاده می کنید را از لیست انتخاب کنید. بر روی آن کلیک راست کرده و Properties را کلیک کنید. به سربرگ Networking بروید. در صورتی که این امکان وجود ندارد و از شبکه لن خانگی استفاده می کنید بر روی Open network and sharing center کلیک کرده و در پنجره باز شده بر روی Local Area Connection کلیک کنید. سپس در پنجره باز شده بر روی Properties کلیک کنید.

۳ – در سربرگ Networking عبارت Internet Protocol Version 4(TCP/IPv4) را پیدا کرده و بر روی آن دوبار کلیک کنید. در پنجره جدید Use the following DNS server addresses را انتخاب نموده و شماره های دی ان اس های انتخابی خود را در قسمت های مربوطه وارد نمایید. در آخر بر روی OK کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , آموزش , شبکه , ,
:: برچسب‌ها: بالا بردن سرعت اینترنت از طریق تنظیمات DNS , بالا بردن سرعت اینترنت , سرعت اینترنت , تنظیمات DNS , ,
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 7 مهر 1392
.

ه گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ برای متصل‌کردن رایانه به اینترنت، چند راه مشخص وجود دارد که معمولا عبارتند از اتصال از طریق سیم ویژه به مودم یا اینترنت کابلی، اتصال به یک شبکه وای ‌ـ‌ فای و نیز گزینه اتصال از طریق خطوط Dial-up‌ که البته این آخری سرعت و کارایی چندانی ندارد.

تهیه زیرساخت‌های لازم برای اتصال از طریق اینترنت کابلی بسیار پر هزینه است، زیرا شرکت‌ها یا دولت‌ها باید هزینه سنگین نصب شبکه‌های متعدد برای رساندن کابل به واحدهای مختلف مسکونی یا اداری را متقبل شوند. همچنین فناوری DSL نیز نیاز به زیرساخت‌های مخابراتی خطوط تلفن ثابت دارد و همین امر سبب می‌شود، این فناوری بیشتر به شهرها محدود شده و بسیاری از روستاها یا نواحی بین شهری از دسترسی به اینترنت محروم باشند.

شاید اینترنتی با سرعت بالا و البته بدون نیاز به سیم که در عین حال مناطق گسترده‌ای را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد، بتواند این مشکل را حل کند. فناوری وایمکس (WiMAX) برای حل این مشکلات وارد عرصه دیجیتال شد.

همان‌طور که شبکه‌های تلفن همراه می‌توانند اینترنت همراه را در اختیار مشترکان خود قرار دهند، شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات وایمکس نیز می‌توانند اینترنت بی‌سیم را بدون نیاز به خط تلفن به مشتریان خود عرضه کنند.

یک شبکه بی‌سیم گسترده

....



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , اینترنت , network , ,
:: برچسب‌ها: وایمکس چيست؟ , وایمکس , samad , sohrab , samad sohrab , mobile , modem , internet , ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : پنج شنبه 28 شهريور 1392

با کلی هیجان و بعد از جست‌وجو در بازارکامپیوتر یک تلفن هوشمند و تبلت را که چند سالی است در فکر خریدن آن هستید تهیه می‌کنید.

از آنجا که قبل از خرید کلی تحقیق هم کرده‌اید نمی‌گذارید جناب فروشنده شما را گول بزند و قیمت بالایی را به بهانه نصب نر‌م‌افزارهای کاربردی و غیر کاربردی از شما بگیرد. خودتان دست به کار می‌شوید و شروع می‌کنید به نصب نرم‌افزارهایی که به آنها نیاز دارید، اما زمان زیادی نمی‌گذرد که متوجه مسدود بودن اکثر فروشگاه‌های آنلاینی می‌شوید که اقدام به ارائه نرم‌افزارهای مختلف یا اپلیکیشن‌های رنگا‌رنگ به کاربرانشان می‌کنند. در مرحله بعد سعی می‌کنید با دور زدن این تحریم‌ها و استفاده از یک فیلتر شکن . . . .



:: موضوعات مرتبط: امنیت , اخبار داغ , تکنولوژی , فناوری اطلاعات , سیستم عامل , ویروس و آنتی ویروس , ,
:: برچسب‌ها: تحریم‌های اینترنتی علیه کاربران ایرانی , تحریم‌های اینترنتی , کاربران ایرانی , صمد سهراب ,
:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 27 مرداد 1392

موسسه آکامی در گزارش جدید ۲۰۱۳ خود درباره وضعیت اینترنت جهانی آورده است که هنگ کنگ، ژاپن، رومانی و کره جنوبی در صدر پرسرعت ترین اینترنتهای دنیا قرار می گیرند و پس از این ۸ مورد ایالات متحده آمریکا در جایگاه نهم قرار دارد که خدمات اینترنتی آن نسبت به سایر کشورهای دارای فناوری…



:: موضوعات مرتبط: اخبار داغ , تکنولوژی , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: ایران دارای کندترین اینترنت , سرعت اینترنت , ایران و اینترنت , ,
:: بازدید از این مطلب : 536
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : جمعه 11 مرداد 1392

محققان آزمایشگاه رباتیک بریستول برای اولین بار توانسته‌اند تلفن همراه را با استفاده از ادرار شارژ کنند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، به ادعای این محققان، آنها توانسته‌اند اولین تلفن همراه جهان با سوخت سلول‌های سوخت میکروبی را تولید کنند.

به گفته آنها از آنجایی که ادرار یک محصول زائد نهایی بوده و بر ماهیت نامنظم باد یا خورشید تکیه نداشته، می‌تواند منبع قابل اعتمادی برای تامین سوخت باشد.سلولهای سوخت میکروبی مبدلهای انرژی هستند که ماده آلی را بطور مستقیم با استفاده از متابولیسم ریزموجودات زنده به برق تبدیل می‌کنند.بازده برق این سلولها نسبتا کوچک بوده و محققان در حال حاضر تنها توانسته‌اند سطوح کم انرژی را برای دوره‌های کوتاه مدت شارژ در مخازن ذخیره کنند.اگرچه آنها مدعی شده‌اند که این اولین بار است که دانشمندان توانسته‌اند بطور مستقیم باتری یک دستگاه مانند تلفن همراه را شارژ کنند که یک دستاورد چشمگیر است.به باور محققان می‌توان این فناوری را در دستشویی برای جمع آوری ادرار و تولید برق کافی به منظور تامین نیروی دوش و روشنایی یا حداقل ریش‌تراش برقی نصب کرد.

این پژوهش در مجله Physical Chemistry Chemical Physics منتشر شده است.

 



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , mobile , ,
:: برچسب‌ها: رونمایی از اولین تلفن همراه جهان که با ادرار شارژ می‌شود , ولین تلفن همراه جهان که با ادرار شارژ می‌شود , صمد سهراب , samad sohrab ,
:: بازدید از این مطلب : 491
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 30 تير 1392
.
 
هر کسی که یک گوشی هوشمند در جیب خود دارد، به احتمال زیاد به طور منظم هم به اینترنت وصل می‌شود. با هر بار سرک کشیدن در اینترنت، یک بسته‌ی اطلاعاتی تازه به جمع متادیتا ها افزوده می شود. در آن میان، مکانی که کاربر در آن به سر می‌برد هم به چشم می‌خورد.
 

ادوارد اسنودن در ادامه‎ی افشاگری‎هایش در گفت‌وگو با گاردین می‌گوید:......



:: موضوعات مرتبط: امنیت , اخبار داغ , تکنولوژی , mobile , ,
:: برچسب‌ها: دوربین مخفی ای که داوطلبانه حمل می‎کنیم! , گوشی هوشمند , کنترل افراد با موبایل , صمد سهراب ,
:: بازدید از این مطلب : 586
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 23 تير 1392

 


FlashDrive-Featured

فلش مموری ها راهی ارزان و ساده برای پشتیبان گیری از اطلاعات و جابجایی داده ها بین کامپیوترها هستند. اما از آنجایی که روزانه استفاده از پردازش ابری و اینترنت بیسیم گسترش پیدا می کند، فلش مموری ها آن استفاده گذشته خود را از دست می دهند. احتمالا شما هم الان در کشوی میزتان چند فلش مموری دارید که چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند؟ اگر می خواهید نفس تازه ای به فلش مموری های خود بدهید در پست امروز چند روش استفاده غیرمعمول اما مفید آموزش خواهیم داد تا نفس تازه ای به روح خسته فلش مموری هایتان بدمید!

۱- نصب توزیعی از لینوکس

FlashDrive-Linux

اگر از استفاده کنندگان یا دوستداران لینوکس باشید می دانید که اغلب توزیع های لینوکس را می توان از طریق دیسک زنده یا Live CDs بدون نیاز به نصب کامل.........



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , Unix , ,
:: برچسب‌ها: ۱۰ استفاده فوق العاده فلش مموری که فکرش را هم نمی کنید! , فلش مموری , flash ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 4 خرداد 1392

 

SkyDrive Pro In Context Menu

با نصب مایکروسافت آفیس ۲۰۱۳ ممکن است شاهد گزینه خاکستری ” SkyDrive Pro” در فهرست زمینه (context menu) تان باشید. این گزینه هر زمان که روی یک فایل یا پوشه راست کلیک می کنید نمایان می شود، اما چنانچه از SharePoint استفاده نمی کنید......



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: چگونگی حذف SkyDrive Pro از فهرست زمینه راست کلیک تان , صمد , سهراب , صمد سهراب ,
:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : جمعه 27 ارديبهشت 1392

رای خیلی هایی که عینک گوگل را ندارند، این سوال پیش آمده که واقعا از پشت عینک گوگل چه چیزهایی را می توان دید؟

به گزارش سیتنا، راب جکسون یکی از 2 هزار نفری که بحت عنوان توسعه دهنده نرم افزاری، عینک گوگل را دریافت کرده، اولین چیزهایی که از پشت عینگ گوگل دیده است را منتشر کرد.

وی می گوید گوگل گلس آینده دنیای کامپیوتر است و چیزی رامی بینید که دیگران نمی بینند و اطلاعاتی را به صورت آنلاین دریافت می کنید، که کمتر کسی می تواند در آن واحد، به آنها دسترسی پیدا کند.


در این تصویر راب در حال گفتگو با دوستش است که.......



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: اولین تصاویر منتشره از پشت عینک جدید گوگل را ببینید , عینک جدید گوگل , تصاویر منتشره ,
:: بازدید از این مطلب : 697
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392

نکاتی مهم امنیتی اعلام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای پیشگیری از وقوع جرم در ارایه خدمات بانکداری الکترونیک به شرح ذیل می باشند:

1- هنگام دریافت پاکت رمز کارت بانک خود از شعبه به سلامت و پاره نبودن پاکت دقت کنید.

2- به محض وصول رمز کارت صادره، به دستگاه خودپرداز شعبه مراجعه و رمز خود را تغییر دهید.

3- به محض دریافت کارت‌ بانک، نسبت به یادداشت  شماره 16 رقمی آن اقدام کنثید . به خاطر داشته باشید برای  بستن حساب هنگام سرقت یا مفقود شدن کارت به این شماره نیاز دارید.

4- شماره چهار رقمی که به عنوان رمز استفاده می‌کنید، به سادگی برای دیگران قابل حدس زدن نباشد. برای مثال از سال تولد، سال ازدواج یا شماره تلفن خود استفاده نکنید.

5- رمز جدید را به خاطر بسپارید و از یادداشت کردن رمز کنار کارت و قرار دادن برگه رمز در کیف کارت به شدت خودداری  کنید .

 

 

6- هنگام وارد کردن رمز در دستگاه خودپرداز، طوری  جلوی دستگاه بایستید که........



:: موضوعات مرتبط: امنیت , تکنولوژی , مدیریت فناوری اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: 69 نکته امنیتی برای استفاده امن از اینترنت بانک , اینترنت بانک , 69 نکته امنیتی , استفاده امن از اینترنت بانک ,
:: بازدید از این مطلب : 518
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 15 ارديبهشت 1392

001

چند روز قبل طی خبری اعلام کردیم که شرکت مایکروسافت قصد دارد تا سیستم تایید دو مرحله ای را برای کاربران سرویس آوت لوک فعال کند . اکنون این قابلیت برای همه کاربران در دسترس قرار گرفته است و فقط باید آن را فعال کنید .

اما قبل از فعال کردن این سرویس باید توجه داشته باشید که......



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: چگونگی فعال کردن آوت لوک , چگونگی فعال کردن قابلیت تایید دو مرحله ای آوت لوک , ,
:: بازدید از این مطلب : 655
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 7 ارديبهشت 1392

ایتنا - دانشمندان با استفاده از فناوری‌های مجازی‌سازی سه‌بعدی توانستند دیسک‌ حاوی صدای گراهام بل را اسکن کنند و اطلاعات ذخیره شده روی آن را به رایانه انتقال دهند.

کشف صدای "الکساندر گراهام بل" به کمک فناوری‌های سه‌بعدی بعد از 128 سال



"الکساندر گراهام بل"(Alexander Graham Bell) مخترع دستگاه تلفن شهرت جهانی دارد و به عقیده بسیاری از کارشناسان، یکی از بزرگترین تحولات تاریخ را ایجاد کرده است.

اما برای علاقه‌مندان به صدا باید گفت هیچ کس در حال حاضر روی کره زمین زندگی نمی‌کند که صدای این مخترع نامی که برای نخستین بار موفق به انتقال صدا شد را شنیده باشد.


به گزارش ایتنا، این طور که در آخرین شماره از نشریه بین‌المللی Smithsonian نوشته شده است، کارشناسان فناوری در اقدامی جدید این امکان را هم‌اکنون فراهم کرده‌اند که بتوان صدای مخترع تلفن را شنید.

فناوری جدیدی که کارشناسان برای این اتفاق ارایه کرده‌اند، صدای گراهام بل که ۱۲۸ سال قبل در زمان زندگی خود تولید کرده بود را زنده کرده است.

بل در آن زمان برای ضبط صدا فعالیت‌های مختلفی را انجام داد و مواد مختلفی از جمله فویل، موم، شیشه، کاغذ، گچ و خاک، فلز و مقوا را مورد استفاده قرار داد تا بتواند صدا را روی آن‌ها ذخیره کند.
البته باید گفت که در نهایت به درستی مشخص نشد این مخترع چگونه توانست از این مواد استفاده کند و چقدر در این امر موفق بود.

"موزه ملی تاریخ آمریکا" تعداد از نخستین صداهایی که در جهان ضبط شده است را نگهداری مي‌کند و طی سال‌های گذشته تلاش‌های فراوانی انجام داده است تا بتواند کلماتی که در این صداها ادا شده‌اند را به درستی تشخیص دهد.

زمانی که این مرکز متوجه شد در مجموعه خود دیسک‌های مربوط به صداهای ذخیره شده توسط گراهام بل را در اختیار دارد، این موزه گروهی از دانشمندان را گرد هم آورد تا به کمک آن‌ها بتواند این صدا را شناسایی کند.

این دانشمندان با استفاده از فناوری‌های مجازی‌سازی سه‌بعدی توانستند دیسک‌ موجود را اسکن کنند و سپس اطلاعات ذخیره شده روی آن را به رایانه انتقال دهند.
این دانشمندان در نهایت توانستند صدای گراهام بل را بازیابی کنند و به آن گوش دهند.
 
  Avazak.ir Line5 تصاویر جداکننده متن (1)
منبع: ITNA

 



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: دانشمندان , صدا , ذخیره , مخترع , صدای گراهام ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 7 ارديبهشت 1392
.

در طول دوران دیجیتالی هر شخص حذف فایل ها ممکن است برای کمتر کسی پیش نیامده باشد حال به دلیل اشتباه کاربر بوده تا امکان حذف توسط ویروس و یا کرش کردن یک نرم افزار این کار صورت می گیرد. اگر شما هم یک گیک هستید باید حداقل یک ریکاوری ساده برای بازگرداندن اطلاعات از دست رفته ساده را بلد باشید و اگر هم تابه حال اینکار را انجام نداده اید و قصد وارد شدن به دنیای گیک ها را دارید با ادامه این مطلب همراه باشید تا شما را با یکی از مفیدترین عملیات دنیای دیجیتالی آشنا سازیم.

Hard disk repair concept

عموما برای بازیابی فایل ها ۳ راه وجود دارد:

  • بازیابی از Recycle Bin ویندوز و یا Trash مک و لینوکس
  • بازیابی از یک فایل بک آپ
  • بازیابی با استفاده از نرم افزار


:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: یادگیری بازگرداندن فایل های حذف شده , فایل های حذف شده , ,
:: بازدید از این مطلب : 610
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : دو شنبه 26 فروردين 1392

واه شما در حال تایپ یک ایمیل در مرورگر باشید یا اینکه مشغول نوشتن پایان نامه تان در برنامه ورد مایکروسافت، تعدادی کلیدهای میانبر مناسب و کاربردی وجود دارند که تقریبا در هر محیطی به یاری شما می آیند. شما می توانید به کمک آنها، تنها با فشردن چند کلید، کل کلمات و پاراگراف ها را کپی کنید، انتخاب کنید، یا حتی پاک کنید. البته ممکن است برنامه هایی هم باشند که برخی از این میانبرها را پشتیبانی نکنند، اما اغلب اپلیکیشن ها به راحتی، بسیاری از این کلیدهای میانبر را می شناسند و کار شما را آسان می سازند. و این مورد در خصوص اغلب اپلیکیشن های دارای بخش ویرایش متن در ویندوز و دیگر سیستم عامل ها صدق می کند.

backlit keyboard bokeh header آموزش ۴۲ کلید میانبر برای ویرایش متن

کار با کلمات
ما معمولا از کلید های جهت نما، Delete و Backspace تنها برای کار با یک کاراکتر در هر زمان بهره می بریم. اما خوب است که بدانید همراهی کلید کنترل (Ctrl) با هر یک از این کلیدها می تواند با هر بار فشرده شدن شان، اثر کلید را روی کل کلمه یا پاراگراف اعمال کند.

  • Ctrl + جهت نمای چپ – انتقال مکان نما (کِرسِر) به آغاز کلمه قبلی.
  • Ctrl + جهت نمای راست – انتقال مکان نما به........


:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , مدیریت فناوری اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: کلید میانبر برای ویرایش متن , IT , فناوری اطلاعات ,
:: بازدید از این مطلب : 749
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : صمد سهراب
ت : دو شنبه 26 فروردين 1392



در سال ۱۹۷۳ پژوهشگری با نام ” Metcalfe” در مرکز تحقیقات شرکت زیراکس، اولین شبکه اترنت را بوجود آورد.
هدف وی ارتباط کامپیوتر به یک چاپگر بود. وی روشی فیزیکی بمنظور کابل کشی بین دستگاههای متصل بهم در اترنت ارائه نمود. اترنت در مدت زمان کوتاهی بعنوان یکی از تکنولوژی های رایج برای برپاسازی شبکه در سطح دنیا مطرح گردید. همزمان با پیشرفت های مهم در زمینه شبکه های کامپیوتری ، تجهیزات و دستگاه های مربوطه، شبکه های اترنت نیز همگام با تحولات فوق شده و قابلیت های متفاوتی را در بطن خود ایجاد نمود. با توجه به تغییرات و اصلاحات انجام شده در شبکه های اترنت ،عملکرد و نحوه کار آنان نسبت به شبکه های اولیه تفاوت چندانی نکرده است . در اترنت اولیه، ارتباط تمام دستگاه های موجود در شبکه از طریق یک کابل انجام می گرفت که توسط تمام دستگاهها به اشتراک گذاشته می گردید. پس از اتصال یک دستگاه به کابل مشترک ، می بایست....



 



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: اینترنت و اینترانت و اکسترانت , اینترنت , اینترانت , اکسترانت , extranet , فناوری اطلاعات ,
:: بازدید از این مطلب : 522
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : دو شنبه 19 فروردين 1392

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی