.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت
داستان موفقیت 19 میلیاردی واتس آپ را بخوانید

همانطور که می‌دانید، واتس اَپ یک سرویس پیام‌ رسانی برای تلفن‌های همراه است. مؤسس شرکت و سازنده این برنامه جان کوم است. واتس اپ در سال ۲۰۱۳ در سراسر جهان ۴۵۰ میلیون کاربر داشته که حداقل ماهی یک بار آنلاین بوده‌اند. در فوریه ۲۰۱۴ شرکت فیسبوک اعلام کرد که واتس آپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرده است و به این ترتیب مؤسس واتس‌اپ به لطف تصاحب این شرکت توسط فیس‌بوک، به جمع میلیاردرها پیوسته است.

در این تصویر نگاهی خواهیم داشت به داستان موفقیت این پیام رسان و اینکه برای کسب ۱۹ میلیارد دلار، چه مقدار تلاش صورت گرفته است.



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , مدیریت فناوری اطلاعات , WhatsApp , ,
:: برچسب‌ها: whats app , whats app + , vider , واتساپ , وایبر , داستان موفقیت 19 میلیاردی واتس آپ را بخوانید , جایگزینی مناسب به جای وایبر ,
:: بازدید از این مطلب : 558
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : چهار شنبه 11 تير 1393
.
 
روزه وضعیت به گونه ای است که تقربا در اغلب موارد در بین سیگنالهای WiFi به سر می بریم و با گوشی های هوشمند، لپ تاپ و تبلت های خود از اینترنت بی سیم لذت می بریم.


:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , اینترنت , ٌWi-Fi , ,
:: برچسب‌ها: Wi _Fi , Wi_Fi , امنیت Wi_Fi , بالا بردن امنیت شبکه‌های Wi – Fi , شبکه‌های Wi – Fi , امنیت شبکه‌های Wi – Fi , سرعت و قدرت WiFi را افزایش دهید , بالا بردن امنیت شبکه‌ , ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 1 تير 1393

ايسوس خاورميانه مدل جديدي از مودم روترهاي ADSL اين شرکت به نام DSL-N16U را معرفي کرد که مهم‌ترين شاخصه آن استفاده از دو پردازنده مستقل براي شبکه‌هاي کابلي و بي‌سيم است.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

.

.

.

بقیه در ادامه مطلب . .  .



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , Ruter , ,
:: برچسب‌ها: مودم روتر جديد ايسوس با دو پردازنده مستقل , روتر , روتر جديد , RUTER , ruters ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : چهار شنبه 14 خرداد 1393

t1

دنیای فناوری، چه در حالت پیچیده و تخصصی و چه در موارد ابتدایی ساده، همیشه شگفتی‌ها و حقایق جالبی را برای رونمایی داشته و دارد! پس شاید برای شما هم جالب باشد تا از ۱۰ مورد از حقایقی که امروزه درباره فناوری می‌توان به یاد داشت، خبردار شوید! در ادامه مطلب با این ۱۰ مورد، همراهمان باشید.

.

.

.بقیه در ادامه مطلب . . .



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: چگونه از دستگاه "آندروید" خود در مقابل "ویروس" محفاظت کنیم؟ , ۱۰ چیزی که تا یک هفته پیش درباره فناوری نمی‌دانستیم! , آندروید , ویروس , "آندروید" خود در مقابل "ویروس" , صمد سهراب ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 17 اسفند 1392

برنامه ای هست که توسط آن می توانید با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نیاز به اینترنت) فایلهایی را از هر نوع به دوستانتان ارسال و یا از آنها فایلهایی را دریافت نمایید.

internet

 

بقیه در ادامه مطلب . . .



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , network , ,
:: برچسب‌ها: ارسال فایلها بدون استفاده از اینترنت با HyperTerminal , ارسال فایلها بدون استفاده از اینترنت , HyperTerminal ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : چهار شنبه 16 بهمن 1392

نقشه گوگل برای نمایش تصاویر مجازی در خدمت شما است. البته همه چشم اندازها از طریق این ویژگی در اختیار شما قرار نمی‌گیرند چرا که برخی از نقاط به دلیل مسائل امنیتی از سوی دولت‌های مربوطه محو و نامشخص می‌گردند.. . .

 

بقیه در ادامه مطلب . . .



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: 10 مکان ممنوعه بر روی نقشه گوگل , 10 مکان ممنوعه , نقشه گوگل , ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 15 بهمن 1392

لیست مشاغلی که در گروه  فناوری اطلاعات و رایانه جای میگیرد بسیار عریض و طویل است با این همه برخی از این مشاغل در سال جدید میلادی با افزایش تقاضا روبرو خواهند بود و برای اطلاع از این مسأله نیز پژوهشهای مختلفی انجام گرفته که در ادامه به توضیح نتایج بدست آمده از این پژوهش خواهیم پرداخت.



:: موضوعات مرتبط: امنیت , اخبار داغ , فناوری اطلاعات , آموزش , شبکه , سیستم عامل , گرافیک , نرم افزار , ,
:: برچسب‌ها: مشاغل پر متقاضی صنعت IT در سال 2014 , مشاغل پر متقاضی , مشاغل پر متقاضی صنعت IT , it , IT , samadsohrab , ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 24 دی 1392

همانطور که میدانید اکثر ISP ها درگیر مشکلات ناشی از پهنای باند کم می باشندکه با داشتن یک عدد DNS Cache می توانیم در ترافیک مربوط به Resolve آدرسها صرفه جویی کرده و شاهد افزایش محسوس سرعت باز شدن صفحات وب باشیم.
DNS Cache بدین ترتیب عمل می نماید که آدرسهای IP و DNS درخواست شده را در حافظه خود ذخیره نموده و در صورت درخواست کلاینت به وی ارائه می دهد. بنابراین نیازی به جستجو در اینترنت برای آن آدرس نیست.
مختصری درباره DNS:

 

.

.

.

 



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , آموزش , شبکه , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری Microsoft DNS Cache , Microsoft DNS Cache , DNS Cache , DNS , IT , صمد سهراب , ,
:: بازدید از این مطلب : 840
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : جمعه 6 دی 1392

هنگامي كه يك گريد محاسباتي سازماندهي مي شود، بايد يك سري از نيازمندي هاي كاربران را برطرف كند. براي اينكه نيازهاي موجو د به طور بهتري با توانمند ي هاي يك گريد منطبق گردد، بايد دلايل استفاده از محاسبات گريدي را در نظر داشته باشيم. در اين بخش به بررسي توانمندي هاي مهم محاسبات گريدي مي پردازيم.

  بهره برداري از منابع بدون استفاده

 ساده‌ترين راه استفاده از محاسبات گريدي اين است كه يك برنامه ي كاربردي موجود در يك ماشين را بر روي ماشين ديگري اجرا كنيم . ماشيني كه برنامه ي كاربردي در حالت عادي بر روي آن در حال اجرا مي تواند بر روي يك ماشين بدون استفاده كه در جاي ديگري در گريد موجود است، اجرا شود.

 حداقل دو پيش نياز براي اين مسأله وجود دارد : اول اينكه برنامه ي كاربردي بايد بتواند بدون ايجاد كردن سربار غيرضروري، در يك ماشين غير از ماشيني كه در آن قرار دارد، اجرا شود . ثانياً، ماشين مقصد بايد سخت افزار و نرم افزار و منابع مورد نياز برنامه را دارا باشد.

 براي مثال يك برنامه ي دسته اي كه زمان قابل ملاحظه اي را صرف پردازش يك مجموعه از داده هاي ورودي مي كند تا يك سري خروجي را توليد كند، ممكن است ايده آل ترين و ساده ترين كاربرد براي يك گريد محاسباتي باشد . اگر تعداد ورودي ها و خروجي ها زياد باشد، طراحي و تفكر بيشتري براي استفاده ي بهينه از گريد براي اين كار مورد نياز است . معمولاً اجراي يك برنامه ي پردازش كلمه بر روي يك ماشين ديگر درگريد بي معني است؛ زيرا باعث بوجود آمدن تأخيرها و خطاهاي بالقوه ي زيادي مي شود



:: موضوعات مرتبط: امنیت , اخبار داغ , تکنولوژی , فناوری اطلاعات , network , آموزش , شبکه , ,
:: برچسب‌ها: توانمندي هاي گريد محاسباتي , گريد محاسباتي , DNS Cache , DNS , ,
:: بازدید از این مطلب : 983
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : جمعه 6 دی 1392

ما هاتنگ، رئیس تنسنت بزرگترین شرکت اینترنتی در اسیا در میزان دارایی و ثروت از وانگ جیانلین سرمایه دار مشهور چین پیشی گرفت و دومین مرد ثروتمند چین شناخته شد.ما هاتنگ چینی ۱۲٫۱ میلیارد دلار ثروت دارد. “ما” ۴۲ ساله از کمپانی تنسنت و محصولات آن از جمله وی چت و ویکسین سو و منفعت…

wechat

.

.



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: صاحب وی چت کیست ؟ , وی چت , صاحب وی چت , صمد سهراب , IT , secyrity , ,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 3 دی 1392

اگر در هنگام نصب نرم افزار در ویندوز 8 با مشکلات مختلفی مواجه شده ایم و در اکثر اوقات فکر می کنیم این مشکل به خاطر ویندوز 8 است و این نرم افزار دیگر بر روی ویندوز 8 نصب نمی شود. در حالی که اینطور نیست و راه حل خاص خود را دارد.

 

.

.

.

 



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , آموزش , سیستم عامل , سیستم عامل , ترفند های کامپیوتری , ,
:: برچسب‌ها: حل مشکل نصب نشدن "نرم افزار" در "ویندوز 8" , ویندوز 8 , مشکل نصب نشدن "نرم افزار" , صمد , سهراب , صمد سهراب , samad sohrab , IT , security , ,
:: بازدید از این مطلب : 877
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : دو شنبه 25 آذر 1392

در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که بهترین تبلت های موجود در بازار که دارای صفحه نمایش عالی و مناسب هستند کدام اند؟

در این مقاله ۶ تبلت پر فروش در بازار را از نظر کیفیت صفحه نمایش بررسی می‌کنیم.

ش.jpg1
برای اهمیت کیفیت صفحه نمایش یک تبلت نمی‌توان حدی را قائل شد. اکثریت کاربران دوست دارند با توجه به پول و نیازی که دارند دارای یک تبلت با صفحه نمایش ایده آل باشند.
وقتی که بحث مقدماتی کیفیت صفحه نمایش به میان می‌آید، بسیاری به تعداد پیکسل‌ها در هر اینچ ( PPI) توجه می‌کنند. از دیگر موارد مهمی که مربوط به کیفیت صفحه نمایش می‌شود می‌توان به سطح روشنایی و سیاه و سفید بودن و همچنین دقت و صحت و محدود رنگ‌ها اشاره کرد که همه این موارد عوامل مهمی در کیفیت هستند.



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: بررسی صفحه نمایش تبلت ها , تبلت , ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 21 مهر 1392

 

 

منظور از رایانش ابری استفاده از منابع محاسباتی (سخت افزار و نرم افزار) مجموعه ای از سرورها از طریق یک شبکه است. به عبارت دیگر در این روش، بجای اینکه کاربر نرم افزارهای کاربردی مورد نیاز خود ا بر روی کامپیوتر شخصی خود نصب کند، از طریق هر کامپیوتر متصل به شبکه خدمات مورد نیاز خود را بصورت وب سرویس دریافت می کند. نرم افزارهای کاربردی بر روی سرورهای پر سرعت شبکه نصب می شوند و کاربر می تواند به تمامی این نرم افزارها از طریق شبکه دسترسی پیدا کند. در این روش فایلهای کاربر نیز بر روی سرور ذخیره شده و از هر کامپیوتر متصل به شبکه قابل دسترسی هستند.  

 

 

این روش مزایای بسیار زیادی دارد. به جای اینکه کاربر مجبور به تهیه و نصب تمامی نرم افزارهای مورد نیاز باشد (که معمولا ارزان نیز نیستند)، نسخه شبکه‌ای این نرم افزارها بر روی سرورهای مرکزی شرکت نصب می شوند. بدین ترتیب تمامی کاربران مجاز در هر لحظه دسترسی به نرم افزارهای مورد نیاز خود دارند و فایل های تولید شده را نیز بر روی سرورها ذخیره می کنند که نیاز به جابجایی آنها و مشکل مدیریت نسخه ها را برطرف می کند. 

 

در حال حاضر شرکت های زیادی در دنیا خدمات رایانش ابری ارائه می کنند که کاربر می تواند در ازای پرداخت مبلغ معینی از طریق اینترنت به برنامه های کاربردی موجود بر روی سرورهای آنها دسترسی پیدا کند. بدین ترتیب او به فایل های داده خود از هر نقطه متصل به اینترنت نیز دسترسی خواهد داشت. 

 

رایانش ابری نگراین هایی را نیز در بر دارد که بیشتر به امنیت داده ها، محرمانگی و مالکیت داده‌ها مربوط می شود.



:: موضوعات مرتبط: امنیت , اخبار داغ , فناوری اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: رایانش ابری یا cloud computing چیست؟ , cloud computing , رایانش ابری , ,
:: بازدید از این مطلب : 552
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 14 مهر 1392
.

قدس آنلاین - محسن رنگیان: اپل، برای اولین بار، جای کوکا کولا را در صدر رده بندی بهترین برندهای جهان در سال جاری از آن خود کرد.

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، در گزارشی که سالانه توسط InterBrand منتشر می‌شود، نام 100 برند برتر جهان معرفی شده است.

این گزارش بیش‌تر بر عملکرد مالی محصولات برند، قدرت برندها در انتخاب مشتریان و توانایی آن ها برای اعلام یک قیمت متناسب با کیفیت محصول، استوار است.

بنا بر گزارش InterBrand، ارزش برند اپل حدود 98.3 میلیارد دلار برآورد شده است. این جایگاه به لطف رکورد خوب فروش آیفون و آی پدهای اپل، در کنار فروش 72 میلیون دلاری رایانه های مکینتاش، به دست آمده است.

InterBrand همچنین به طور مشخص، روشی را که اپل به منظور ایجاد یک کانال یکپارچه با مشتریان، انتخاب کرده است، به عنوان یکی از علل مهم بیان می کند.

در این گزارش، گوگل نیز عملکرد خوبی داشته و خود را به مقام دوم رسانده است. دارنده رتبه اول سال گذشته، یعنی کوکا کولا، به رده سوم تنزل پیدا کرده است.

بر طبق این گزارش، شرکت های تکنولوژی دیگر نیز عملکرد قابل قبولی در این سال داشته و شرکت هایی مانند IBM، مایکروسافت، سامسونگ، اینتل، Cisco، HP، Oracle و آمازون، توانسته اند خود را در بین 20 برند برتر جهان جای دهند.



:: موضوعات مرتبط: امنیت , اخبار داغ , فناوری اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: اپل برترین برند جهان در سال 2013 شد , برترین برند جهان , اپل , برترین برند جهان در سال 2013 , ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : جمعه 12 مهر 1392
.


تا به حال چند بار مجبور به استفاده از ترکیب مشهور کلیدهای Control-Alt-Delete روی سیستم عامل ویندوز شده اید؟ در ویندوز برای دسترسی به پنجره ورود به سیستم عامل (البته نه همیشه) و دسترسی به «تسک منیجر» از این دکمه های ترکیبی استفاده می شود.

 
حالا بنیانگذار مایکروسافت می گوید ما هنگام ساخت ویندوز می خواستیم یک دکمه روی کیبرد برای این کار داشته باشیم. اما فرد طراح کیبرد استاندارد IBM این امکان را در اختیار ما قرار نداد.
 
این کلیدهای ترکیبی در واقع توسط دیوید بردلی از شرکت IBM به وجود آمده اند و در ابتدا با این هدف طراحی شده اند که کاربران بتوانند کامپیوترشان را با استفاده از آن ریستارت کنند. اما آقای بردلی در مصاحبه ای که اخیرا انجام داده می گوید نمی داند که چرا بیل گیتس و مایکروسافت در نهایت تصمیم گرفتند از آن به عنوان کلیدهای ورود به ویندوز هم استفاده کنند.
 
حالا در مصاحبه ای که با بیل گیتس انجام شده از او پرسیده شد که چرا هر بار برای ورود به ویندوز، کاربران باید سه انگشتی سراغ این کلیدهای مشهور می رفتند؟
 
و پاسخ گیتس این بوده که «هنگام ورود لازم بود که با کیبورد یک سیگنال به نرم افزار کامپیوتر بدهید تا پنجره عبور را به شما نشان بدهد. ما نتوانستیم یک دکمه اختصاصی را داشته باشیم و در نهایت ترکیب Control-Alt-Delete را انتخاب کردیم.» و در حالی که می خندید گفت که «این یک اشتباه بود.»
 
اما این اشتباه بزرگ به عنوان یک عملکرد ویندوز در نسل های بعدی هم باقی ماند و حالا تبدیل به یک نماد مشهور برای این سیستم عامل شده است. نمادی که افراد زیادی با آن شوخی هم می کنند.


:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , ویندوز8 , آموزش , سیستم عامل , سیستم عامل , ,
:: برچسب‌ها: بیل گیتس , Control-Alt-Delete , صمد , سهراب , ,
:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : جمعه 5 مهر 1392
.

ه گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ برای متصل‌کردن رایانه به اینترنت، چند راه مشخص وجود دارد که معمولا عبارتند از اتصال از طریق سیم ویژه به مودم یا اینترنت کابلی، اتصال به یک شبکه وای ‌ـ‌ فای و نیز گزینه اتصال از طریق خطوط Dial-up‌ که البته این آخری سرعت و کارایی چندانی ندارد.

تهیه زیرساخت‌های لازم برای اتصال از طریق اینترنت کابلی بسیار پر هزینه است، زیرا شرکت‌ها یا دولت‌ها باید هزینه سنگین نصب شبکه‌های متعدد برای رساندن کابل به واحدهای مختلف مسکونی یا اداری را متقبل شوند. همچنین فناوری DSL نیز نیاز به زیرساخت‌های مخابراتی خطوط تلفن ثابت دارد و همین امر سبب می‌شود، این فناوری بیشتر به شهرها محدود شده و بسیاری از روستاها یا نواحی بین شهری از دسترسی به اینترنت محروم باشند.

شاید اینترنتی با سرعت بالا و البته بدون نیاز به سیم که در عین حال مناطق گسترده‌ای را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد، بتواند این مشکل را حل کند. فناوری وایمکس (WiMAX) برای حل این مشکلات وارد عرصه دیجیتال شد.

همان‌طور که شبکه‌های تلفن همراه می‌توانند اینترنت همراه را در اختیار مشترکان خود قرار دهند، شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات وایمکس نیز می‌توانند اینترنت بی‌سیم را بدون نیاز به خط تلفن به مشتریان خود عرضه کنند.

یک شبکه بی‌سیم گسترده

....



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , اینترنت , network , ,
:: برچسب‌ها: وایمکس چيست؟ , وایمکس , samad , sohrab , samad sohrab , mobile , modem , internet , ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : پنج شنبه 28 شهريور 1392

با کلی هیجان و بعد از جست‌وجو در بازارکامپیوتر یک تلفن هوشمند و تبلت را که چند سالی است در فکر خریدن آن هستید تهیه می‌کنید.

از آنجا که قبل از خرید کلی تحقیق هم کرده‌اید نمی‌گذارید جناب فروشنده شما را گول بزند و قیمت بالایی را به بهانه نصب نر‌م‌افزارهای کاربردی و غیر کاربردی از شما بگیرد. خودتان دست به کار می‌شوید و شروع می‌کنید به نصب نرم‌افزارهایی که به آنها نیاز دارید، اما زمان زیادی نمی‌گذرد که متوجه مسدود بودن اکثر فروشگاه‌های آنلاینی می‌شوید که اقدام به ارائه نرم‌افزارهای مختلف یا اپلیکیشن‌های رنگا‌رنگ به کاربرانشان می‌کنند. در مرحله بعد سعی می‌کنید با دور زدن این تحریم‌ها و استفاده از یک فیلتر شکن . . . .



:: موضوعات مرتبط: امنیت , اخبار داغ , تکنولوژی , فناوری اطلاعات , سیستم عامل , ویروس و آنتی ویروس , ,
:: برچسب‌ها: تحریم‌های اینترنتی علیه کاربران ایرانی , تحریم‌های اینترنتی , کاربران ایرانی , صمد سهراب ,
:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 27 مرداد 1392

 


FlashDrive-Featured

فلش مموری ها راهی ارزان و ساده برای پشتیبان گیری از اطلاعات و جابجایی داده ها بین کامپیوترها هستند. اما از آنجایی که روزانه استفاده از پردازش ابری و اینترنت بیسیم گسترش پیدا می کند، فلش مموری ها آن استفاده گذشته خود را از دست می دهند. احتمالا شما هم الان در کشوی میزتان چند فلش مموری دارید که چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند؟ اگر می خواهید نفس تازه ای به فلش مموری های خود بدهید در پست امروز چند روش استفاده غیرمعمول اما مفید آموزش خواهیم داد تا نفس تازه ای به روح خسته فلش مموری هایتان بدمید!

۱- نصب توزیعی از لینوکس

FlashDrive-Linux

اگر از استفاده کنندگان یا دوستداران لینوکس باشید می دانید که اغلب توزیع های لینوکس را می توان از طریق دیسک زنده یا Live CDs بدون نیاز به نصب کامل.........



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , Unix , ,
:: برچسب‌ها: ۱۰ استفاده فوق العاده فلش مموری که فکرش را هم نمی کنید! , فلش مموری , flash ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 4 خرداد 1392

سیستم عامل ها امروزه برای آسان کردن انجام کارها برخلاف گذشته که فقط دارای رابط کاربری متنی بودند از یک رابط کاربری گرافیکی (Graphic User Interface / GUI) نیز استفاده می کنند که کار با آن برای هرکس آسان و قابل انجام است.

اما رابطهای متنی هنوز در سیستم عاملها باقی مانده و بسیاری از کارها در آن انجام داده می شود. در رابطهای متنی مانند Terminal در لینوکس و CMD در ویندوز کاربران به جای استفاده از اشیا باید از دستور نویسی استفاده کنند که شاید حرفه ای تر و در بعضی مواقع برخلاف ظاهر بسیار آسانتر باشد.

در این پست قصد معرفی چند دستور(نسبتا پیشرفته) و یا ترفند در CMD ویندوز را داریم؛

برای وارد شدن به محیط CMD از دو روش متداول می توان استفاده کرد؛

روش اول: به منوی Start/All Programs/Accessories رفته و سپس Command Prompt را اجرا کنید.

روش دوم: کلیدهای Win+R را زده تا وارد Run شوید سپس در کادر متنی cmd را تایپ کرده و با زدن OK برنامه خط فرمان اجرا خواهد شد.

دستورات؛
۱: Title
با استفاده از این دستور می توانید عنوان برنامه CMD که آدرس و یا نام کاربری پروفایلتان است را عوض کنید.

برای استفاده از این دستور title را نوشته و با یک فاصله(Space) عنوان مورد نظر را بنویسید.

کادر متنی cmd, انواع سیستم عامل

۲: ?/
این دستور برای نشان دادن کمک......



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , Unix , ,
:: برچسب‌ها: 12 دستور کاربردی در CMD , CMD , Unix , ,
:: بازدید از این مطلب : 684
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 4 خرداد 1392


:: موضوعات مرتبط: امنیت , فناوری اطلاعات , Nod32 Password & Username , ,
:: برچسب‌ها: سبک ترین و سریعترین آنتی ویروس های سال ۲۰۱۳ , آنتی ویروس های سال ۲۰۱۳ , صمد سهراب ,
:: بازدید از این مطلب : 643
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : جمعه 27 ارديبهشت 1392

رای خیلی هایی که عینک گوگل را ندارند، این سوال پیش آمده که واقعا از پشت عینک گوگل چه چیزهایی را می توان دید؟

به گزارش سیتنا، راب جکسون یکی از 2 هزار نفری که بحت عنوان توسعه دهنده نرم افزاری، عینک گوگل را دریافت کرده، اولین چیزهایی که از پشت عینگ گوگل دیده است را منتشر کرد.

وی می گوید گوگل گلس آینده دنیای کامپیوتر است و چیزی رامی بینید که دیگران نمی بینند و اطلاعاتی را به صورت آنلاین دریافت می کنید، که کمتر کسی می تواند در آن واحد، به آنها دسترسی پیدا کند.


در این تصویر راب در حال گفتگو با دوستش است که.......



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: اولین تصاویر منتشره از پشت عینک جدید گوگل را ببینید , عینک جدید گوگل , تصاویر منتشره ,
:: بازدید از این مطلب : 697
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392

بهنیه سازی موتور جستجو (SEO) برای هر نوع اقدام موفق وبلاگ نویسی بسیار مهم و حیاتی است. بنابراین، می بایست به شیوه ای درست اجرا شود. SEO خود به دلایل بیشماری کاملا پیچیده و دشوار است، اما بیش از همه به دلیل استفاده گوگل از یک محاسبه عددی (الگوریتم) است، که عوامل مختلفی را هنگام رتبه بندی یک صفحه وب در محاسبه بکار می برد، و آنها به تغییر دادن آن ادامه می دهند.

در اصل اسطوره و افسانه SEO بسیار زیادی موجود است که دانستن اینکه چه چیزی ۱۰۰% درست بوده بسیار دشوار شده است، اما می توانم شما را راهنمایی کنم که کدامیک از اشتباه هایSEO  را نباید مرتکب شوید:

۱٫ خرید لینک ها

چنانچه وبگاه شما......



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: وبلاگ نویسان , ۱۰ اشتباه SEO که باید از آنها پرهیز کنید , veblog ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392

یتنا- آیا تا به حال دقت کرده‌اید که @ کاراکتری است که تقریبا با هیچ حرفی روی کیبور اشتباه گرفته نمی‌شود؟

@ از کجا آمد؟


علامت @ یک نوع حرف اضافه است که هم جداکننده آدرس و نام سرور است و هم هیچگاه با دیگر حروف اشتباه گرفته نمی‌شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، برای یافتن پیشینه علامت @ گشتی در دنیای اینترنت زدیم و به چند مورد در سایت‌های اینترنتی رسیدیم.


تاملینسون شخصی است که.......



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: @ از کجا آمد؟ , network , server , ,
:: بازدید از این مطلب : 514
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : یک شنبه 15 ارديبهشت 1392

hp-moonshot-microserver

پیش از این در رابطه بار سرور ها به مبحث مجازی سازی مراکز داده پرداختیم. این بار می خواهیم بدانیم که استفاده از میکروسرورها چه مزیت هایی دارد.

وقتی که یک میکروسرور کم هزینه می تواند کار را انجام دهد چرا باید انرژی، فضا، پول را در سرورهای سطح بالا صرف کنید ؟ در اینجا نگاهی به میکرو سرورهایی که می توانند در مرکز داده استفاده شوند، می اندازیم.

میکرو سرورها، سرورهای ارزان، فراوان و کوچک هستند. آنها سرورهایی هستند که......



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , مدیریت فناوری اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: ۱۰ چیزی که باید درباره میکروسرورها بدانید , MicroServer , server ,
:: بازدید از این مطلب : 540
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 14 ارديبهشت 1392

“ارائه سرورهای اختصاصی مجازی VPS”… حتما به این جمله در تبلیغات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب زیاد برخورد کرده‌اید و شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که سرور مجازی چیست؟ فرق آن با دیگر سرویس‌های میزبانی وب چیست؟ آیا VPS به درد کار من میخورد و نیازهای من را برطرف میکند یا نه؟ در این پست قصد دارم VPS را به بیانی ساده توضیح دهم و بررسی فنی و نحوه راه اندازی آن را موکول میکنیم به پست‌های آینده.

سرور اختصاصی مجازی چیست؟

وی پی اس یا همان سرور خصوصی مجازی “Virtual Private Server” نوعی.......



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , network , ,
:: برچسب‌ها: VPS ,
:: بازدید از این مطلب : 576
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392

با آمدن رايانه هاي جديد افراد بسياري تمايل به خريد آنها پيدا مي کنند پس از خريد يک رايانه جديد و سريعتر مدل قديمي رايانه در گوشه اي انداخته ميشود .بعضي از اشخاص از رايانه هاي لپ تاپ استفاده مي کنند و مي خواهند آن را با رايانه شخصي شبکه کنند .وصل کردن دو رايانه به هم از ساده ترين مباحث شبکه به حساب مي آيد .پس از ساخت شبکه علاوه بر امکان انتقال اطلاعات از اين طريق شما مي توانيد از يک امکان لذت بخش ديگر نيز استفاده کنيد . با شبکه شدن دو رايانه.........



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: آموزش شبكه كردن چند كامپيوتر , شبکه کردن کامپیوتر ها , شبکه کردن , شبکه ,
:: بازدید از این مطلب : 649
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392

ستفاده از فناوری های دیجیتال نسبت به گذشته شاهد رشد روز افزونی بوده است و تقریبا بیشتر امور روزانه از این طریق صورت میگیرد. هر روزه مطالب زیادی بر روی سایت های مختلف قرار میگیرد ، هر فرد دارای حساب های متعددی در سایت های مختلف است و هر یک از این ویژگی ها بسیار مهم به شما میروند. بیشتر این حساب های کاربری نیازمند رمز عبور هستند و کاربران معمولا از اعداد و حروفی استفاده میکنند که بیشتر در ذهن آنها باقی می ماند. اما همین مسئله باعث میشود هکرها بتوانند



:: موضوعات مرتبط: امنیت , فناوری اطلاعات , ویندوز8 , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: امنیت رمز عبور , رمز عبور , امنیت اطلاعات ,
:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : صمد سهراب
ت : دو شنبه 1 ارديبهشت 1392

 

1

بدافزارها در دنیای موبایل هم دست از کاربران بر نمی دارند . شاید قبلا زیاد بدافزارهای موبایلی مورد توجه قرار نمی گرفتند ؛ اما حالا که قدرت پردازشی گوشی ها و تبلت ها بالاتر رفته.........



:: موضوعات مرتبط: امنیت , فناوری اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: انروید , IT , security ,
:: بازدید از این مطلب : 591
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : دو شنبه 26 فروردين 1392

iphone_large_verge_medium_landscape-001-500px-www.repro.ir

وال استریت ژورنال گزارش می دهد که اپل تولید جانشین بعدی آیفون 5 را در ماه های آینده آغاز خواهد کرد. بر اساس گفته های برخی منابع ناشناس، تولید آیفون جدید در سه ماهه دوم ۲۰۱۳ آغاز خواهد شد و احتمالا......



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: درباره عرضه آیفون جدید , عرضه آیفون جدید , ,
:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : دو شنبه 19 فروردين 1392



در سال ۱۹۷۳ پژوهشگری با نام ” Metcalfe” در مرکز تحقیقات شرکت زیراکس، اولین شبکه اترنت را بوجود آورد.
هدف وی ارتباط کامپیوتر به یک چاپگر بود. وی روشی فیزیکی بمنظور کابل کشی بین دستگاههای متصل بهم در اترنت ارائه نمود. اترنت در مدت زمان کوتاهی بعنوان یکی از تکنولوژی های رایج برای برپاسازی شبکه در سطح دنیا مطرح گردید. همزمان با پیشرفت های مهم در زمینه شبکه های کامپیوتری ، تجهیزات و دستگاه های مربوطه، شبکه های اترنت نیز همگام با تحولات فوق شده و قابلیت های متفاوتی را در بطن خود ایجاد نمود. با توجه به تغییرات و اصلاحات انجام شده در شبکه های اترنت ،عملکرد و نحوه کار آنان نسبت به شبکه های اولیه تفاوت چندانی نکرده است . در اترنت اولیه، ارتباط تمام دستگاه های موجود در شبکه از طریق یک کابل انجام می گرفت که توسط تمام دستگاهها به اشتراک گذاشته می گردید. پس از اتصال یک دستگاه به کابل مشترک ، می بایست....



 



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , فناوری اطلاعات , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: اینترنت و اینترانت و اکسترانت , اینترنت , اینترانت , اکسترانت , extranet , فناوری اطلاعات ,
:: بازدید از این مطلب : 522
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : دو شنبه 19 فروردين 1392

 

شباهتها:

دارای ضوابط استانداردی هستند (ضوابط TCP/IP) در کل هر سه از چهار لایه مربوطه استفاده می کنند.
برای شناسایی ماشین مقصد و سایر کامپیوترها و ایجاد ارتباط با آنها از کد شناسه IP استفاده می کنند.
هر سه می توانند از یک برنامه های مشترک استفاده کنند.

تفاوتها:

اینترنت:
اینترنت شبکه کاملا وسیع و آزاد است که از تعداد زیادی شبکه های خصوصی و عمومی تشکیل شده است.
منابع در اینترنت برای عموم آزاد است و کاربران می توانند صفحات وب را مشاهده کنند.

اینترانت:
 اینترانت یک شبکه خصوصی است که یک سازمان بر آن نظارت دارد.در اینترانت فقط اطلاعاتی که سازمان قرار داده است قابل دسترسی است و ارتباطی با بیرون نداره.

اکسترنت (Extrant ):
اکسترانت یک اینترانت است که به طور کاملا خصوصی اداره می شود.
اکسترنت ها برای اینکه بتوانند اینترانت را گسترش دهند به کار بران خود اجازه می دهند از اینترنت نیز از راه های مطمئن دسترسی داشته باشند.

منبع:http://www.hamcelac.blogfa.com



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: اینترنت و اینترانت و اکسترانت , اینترنت , اینترانت , اکسترانت , extranet , فناوری اطلاعات ,
:: بازدید از این مطلب : 607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : دو شنبه 19 فروردين 1392
.

فعال کردن Logon Auditing
اول از همه باید با تایپ gpedit.msc در منوی استارت وارد local group policy editor شوید.

co2074 روشی برای متوجه شدن زمان ورود کاربران در ویندوز



:: موضوعات مرتبط: امنیت , فناوری اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: متوجه شدن زمان ورود کاربران در ویندوز , security ,
:: بازدید از این مطلب : 527
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 17 فروردين 1392

شرکت سیسکو سیستمز» (Cisco Systems) شرکت آمریکایی تولیدکنندهٔ تجهیزات شبکه (Network) است که مرکز آن در شهر سن خوزه در ناحیه معروف به سیلیکان ولی در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. این شرکت محصولات مربوط به شبکه و ارتباطات را طراحی می‌کند و با سه نام تجاری مختلف سیسکو، لینکسیس و ساینتیفیک آتلانتا به فروش می‌رساند. در ابتدا، سیسکو فقط روترهای چند پروتکل تولید می‌کرد ولی امروز محصولات سیسکو را در همه جا از اتاق نشیمن گرفته تا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات شبکه می‌توان پیدا کرد.دید سیسکو این است «تغییر روش زندگی، کار، بازی و آموزش».



:: موضوعات مرتبط: امنیت , فناوری اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: cisco , ccna , IT , security , CEH , ccda ,
:: بازدید از این مطلب : 645
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 17 فروردين 1392

تا به حال به اين مساله فكر كرده ايد كه وقتي آدرسي را در مرورگر خود مي نويسيد(IE,Firefox,Opera,Safari,Chrome,…) چه اتفاقاتي مي افتد كه منجر به نمايش يك سري متون و تصاوير مي شود (و يا گاهي اوقات ممكن است به دلايل خاصي به شما اجازه ي ديدن آن صفحات را ندهد).
زماني كه يك صفحهُ
HTML درخواست مي شود :
· ابتدا اين تقاضا به يك كامپيوتري كه سرويس دهنده ي وب (
WebServer) نام دارد ارسال مي شود . ( مهمتزين هدف هر سرويس دهنده ی وبی , سرويس دادن به صفحات html است . )
· سرويس دهنده ي وب تقاضايي كه از مرورگر آمده رامي خواند و سپس ،
· صفحه مربوطه رادرسرويس دهنده پيدامي كند .
· صفحه ي وب يافته شده را از طريق شبكه به مرورگر درخواست كننده مي فرستد.

در مورد صفحات ASP نيز روال كار به همين منوال است ، با اين تفاوت كه در مرحله ي سوم پس از اين كه سرويس دهنده ي وب ، صفحه ي وب را پيدا كرد (در صورتي كه پسوند asp داشته باشد) ابتدا قسمتهايي از صفحه كه حاوي كدهاي ASP‌ است را ترجمه كرده ، اجرا مي كند و كدهاي HTML ي را به عنوان خروجي اجراي كدهاي ASP توليد مي كند . سپس صفحه  HTML آماده شده را براي مرورگر مي فرستد . به همين دليل اگر شما در مرورگر خود View Source كنيد هيچ اثري از كد ASP مشاهده نخواهيد كرد .


خوب بنابراين , برای اين كه كار خود را برای يادگيری ASP شروع كنيم اول بايد يك سرويس دهنده ی وب مناسب انتخاب كرده و آن را روی سيستم خود نصب كنيم .
سرويس دهنده هايي كه ASP را پشتيباني مي كنند :
 
ما يكروسافت دو سرويس دهنده ی وب كه قابليت اجرای كدهای ASP را دارد معرفی نموده است :
· ( IIS )
سرويس دهندهُ اطلاعات اينترنت كه روی Win2000 , WinXP نصب می شود . اين برنامه همراه ويندوزهای ذكر شده ارائه شده است و با استفاده از يك Add Windows Component ساده می توانيد آن را روی سيستم خود نصب كنيد .

 


· يك محصول توليدي ديگري بنامChili ASP  كه می توانيد آن را از سايت Chilisoft   تهيه كنيد .
Chili ASP وقتي يكبارInstall شد شما را قادر ميسازد تا ASP را روي سرويس دهنده هاي ديگري كه روي ويندوز95/NT   اجرا مي شوند، اجراكنيد .بعلاوهChili ASP  بزودي براي سرويس دهنده هايUNIX  نيزقابل دستيابي خواهد بود.
 
· (
PWS ) سرويس دهنده وب شخصي.
اين سرويس دهنده به عنوان يكی از سرويس پك های
WinNT (WindowsNTOptionPack4) ارائه شده است و می توانيد آن را از آدرس http://www.microsoft.com/windows/ie/pws/default.htm?RLD=23 دانلود كنيد .
 بعد از اينكه
PWS يا IIS را نصب كرديم، خواهيم ديد در درايوی كه ويندوز روی آن نصب است, دايركتوريInetpub  ايجاد شده است و دايركتوری های ديگری نيز تحت آن نصب شده است .كه عبارتند از :
IISSamples
homepage  : كه شامل مثالهايي ازصفحاتASP  مي باشد .
Scripts : اين زيردايركتوري خالي است كه يك مكان پيش فرض براي اسكريپتهايASP مي باشد كه ايجاد مي كنيم.
WebPub  : اين زيردايركتوري خالي است كه يك دايركتوري مجازي مخصوص است كه براي فايلهاي منتشر شده از طريق ويزاردPublish   است .
wwwroot كه ريشهُ مسير سايت وب شما مي باشد . كه خود شامل زير دايركتوريهاي زيادي است ، و مكاني است كه دايركتوريهاي فيزيكي سايت وب خود را بايد در آنجا ايجاد كنيد . براي قابل استفاده كردن سرويسهاي وب و اينكه مطمئن باشيم تمام صفحاتي كه ايجاد مي كنيم براي هر شخصي روي اينترنت يا شبكه محلي قابل دسترس است . بايد روي دكمه start button در پنجره PWS كليك كنيم . با اين كار سرويسهاي وب شروع به بالا آمدن مي كند و تمام صفحات اختصاصي را تحت پرونده يwwwroot  براي دنياي بيرون قابل دستيابي مي كند . با نوشتن يك برنامه ساده اين مساله برايتان روشن تر می شود .
 

باتوجه به شكل در می يابيم كه PWS ، در واقع به كامپيوتر مايك آدرس URL داده است كه اگر روی آن كليك كنيم ما را به HomePage خودمان خواهد برد و اين HomePage يك فايل با نام default.htm يا default.asp می باشد كه در دايركتوری ريشه وب يعنی c:Inetpubwwwroot   قرار دارد . بنابراين آدرس http://jet600 در مثال بالا معادل با آدرس فيزيكی d:inetpubwwwroot است .
همانطور كه احتمالا خودتان نيز متوجه شده ايد , نوشتن و تست كردن يك برنامه و يا سايت ASP نيازی به اتصال به اينترنت ندارد و شما می توانيد روی كامپيوتر خودتان نيز يك سرويس دهنده ی وب داشته باشيد و همزمان مرورگری را باز كنيد كه نقش سرويس گيرنده ی وب و يا درخواست دهنده ی صفحات را بازی می كند , و بدينوسيله برنامه ی خود را تست و اجرا كنيد . كافی است برنامه های ASP خود را نوشته (در فايلهايي با فرمت html و با پسوند asp) و آنها را در مرورگر خود ببينيد البته توجه داشته باشيد كه فايل ASP شما بايد در مسير ريشة وب (C:Inetpubwwwroot) قرار داشته باشد در غير اينصورت بايد مسير آن را برای سرويس دهنده وب خود بشناسانيد تا همه بتوانند با است

:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: web server , IT , CEH , CCNA , security , صمد سهراب ,
:: بازدید از این مطلب : 864

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 17 فروردين 1392
.

 SSH مخفف Secure shell protocol:پروتکلی است که به شما اجازه می دهد تا به کامپیوتر سرور به صورت ریموت یا از راه دور متصل شوید تا بتوانید از سرور نگهداری کنید برای مثال : فایل های داخل سرور را بتوانید کپی کنید , جابجا کنید , پاک کنید, پوشه و شاخه جدید ایجاد کنید و اسکریپت اجرا کنید .

برای اتصال به سرور خود و برای برقراری ارتباط از راه دور شما نیاز به یک ssh client در کامپیوتر خود دارید.

توضیحات مواردلازم برای اتصال به سرور از طریق پروتوکل اس اس اچ:

۱- آی پی آدرس سرور شما یا نام هاستینگ

مثال آی پی سرور : 78.46.59.205

مثالHost name

programming.rzb.ir

2-
نام کاربری و کلمه عبور

مدیران سرورها می تواننید با نام کاربری و کلمه عبور روت خود به این پروتک از طریق پوتی متصل شوند , کاربرانی که هاست خریداری کردند در صورت هماهنگی با شرکت هاستینگ مورد نظر می توانند نسبت به فعال سازی اس اس اچ خود با مدیر سرور یا پشتیبانی شرکت هاستینگ تماس بگیرند و با نام کاربری و کلمه عبور خود با برنامه پوتی به راحتی به اس اس اچ متصل شوند.

اتصال به سرور لینوکس به صورت ریموت از طریق پروتکل اس اس اچ در ویندوز

بهترین و معروفترین نرم افزار رایگان برای اتصال به اس اس اچ لینوکس پوتی می باشد

در کادر آی پی آدرس سرور یا نام هاست را وارد کنید Enter کنید .
 

یک صفحه ترمینال مشکی رنگ باز می شود واز شما نام کاربری را می پرسد :


بعد از وارد کردن نام کاربری Enter کرده و کلمه عبور را وارد کنید
شما کلمه عبور را نامرئی می بیند پس کلمات را به دقت وارد کنید و سپسEnter کنید.
اگر نام کاربری و رمز عبور صحیح باشد سیستم به شما خوش آمد می گوید و خط فرمان آماده گرفتن دستور از شما می باشد.
 

منبع این مطلب: generaleshop.com


 



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: SSH , IT , security ,
:: بازدید از این مطلب : 1958
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : شنبه 17 فروردين 1392
.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی