.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت
وای فای

گاهی اوقات نیاز به استفاده از تکنولوژی وای‌فای در فضای عمومی همچون کافی‌شاپ، محوطه دانشگاه، فرودگاه و… داشته باشید؛ اما قبل از آن بایستی یک سری نکات امنیتی را رعایت نمایید تا دچار مشکلات بعدی نشوید. نیاز روزمره انسان به در‌ دسترس‌ بودن اینترنت در هر مکانی باعث بوجود آمدن تکنولوژی وای‌فای شده است. گاهی اوقات نیاز به استفاده از این تکنولوژی در فضای عمومی همچون کافی‌شاپ، محوطه دانشگاه، فرودگاه و… داشته باشید؛ اما قبل از آن بایستی یک سری نکات امنیتی را رعایت نمایید تا دچار مشکلات بعدی نشوید.

اگر عادت به خرید و انجام امور بانکی به صورت آن‌لاین دارید نیز بایستی به این نکات دقت کنید زیرا هکری که یک روتر و یک نرم‌افزار ایجاد نقاط دستیابی تقلبی وای‌فای در اختیار داشته باشد می‌تواند به راحتی شما را در دام خود گرفتار کرده و به جاسوسی از شما پرداخته و حتی شما را به سمت وب‌سایت‌های مخرب جعلی هدایت کند.

کوچکترین کاری که این هکرها می‌توانند انجام دهند این است که شماره حساب و مشخصات حساب بانکی شما را دزدیده و شما را با مشکل مواجه سازند. علی‌رغم تمامی این خطرات، محافظت از خود در برابر تمامی این‌ها امری آسان است؛ به شما توصیه می‌کنیم برای داشتن ایمنی بیشتر نکات زیر را رعایت کنید....



:: موضوعات مرتبط: امنیت , اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: راهکار برای ایمن ماندن به‌هنگام استفاده از Wi-Fi در فضای عمومی , Wi-Fi , ,
:: بازدید از این مطلب : 524
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392

Computer

هنگامی که شما رایانه و لپ‌ تاپی جدید می‌خرید، بسیار مشتاق هستید که سریعاً آن را از بسته بندی خارج نموده و از مزایای این تکنولوژی جدید بهره گیرید؛ اما اولین چیزی که اکثر کاربران آن را فراموش می‌کنند این است که رعایت امنیت، مهم‌ترین نکته‌ای است که کاربر باید آن را رعایت نماید.

ایمن‌کردن رایانه شخصی کار دشواری نیست اما حقیقت این است که انجام آن کمی زمانبر است. این بدان خاطر است که شما باید پیش از استفاده از سیستم خود، از به روز بودن و کامل بودن افزونه‌های امنیتی (Patch) سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای نصب شده بر روی آن اطمینان پیدا کنید و در صورت کامل نبودن این افزونه‌های امنیتی موارد لازم را دانلود نمایید.

علاوه‌بر این، مراحلی دیگر نیز در تکمیل این روند وجود دارد که در سیستم‌های عامل ویندوز، لینوکس و مک همه یکسان بوده و به شرح زیر می‌باشد:.....



:: موضوعات مرتبط: امنیت , ,
:: برچسب‌ها: ایمن کردن , ایمن کردن رایانه ,
:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392

عملیات I/O چیست؟ ارتباط CPU‌ با دنیای خارج. همین!

منظورمان از دنیای خارج، هر منبعی است که CPU‌ به آن دسترسی مستقیم نداشته باشد. برای مثال هارد دیسک، ماوس، کیبورد، مودم، پرینتر، کارت شبکه، و… خود واژه‌ی I/O‌ هم کوتاه شده‌ی واژه‌ی Input/Output یا «ورودی/خروجی» است. از آنجایی که CPU به حافظه‌ی اصلی (RAM) و حافظه‌های داخلی خودش مانند Register ها و حافظه‌ی Cache دسترسی مستقیم دارد، ارتباط با این منابع جزو I/O به حساب نمی‌آید.

فایل چیست؟

فایل در واقع چیزی بیشتر از یک مجموعه Byte های کنار هم چیده شده نیست. «قالب» (Format) یک فایل، مشخص کننده شیوه‌ی چینش این Byte ها در کنار یکدیگر است. به زبانی دیگر، Format یک فایل مشخص می‌کند که Byte ها باید چگونه در کنار یکدیگر قرار گیرند تا بیانگر داده‌ایی قابل فهم و به دردبخور باشند. مثلا Format یک فایل متنی با یک فایل صوتی متفاوت است. با اینکه هردوی آن ها چیزی بیشتر از Byte‌ های کنار هم چیده شده نیستند، اما برنامه‌ی ویرایشگر متن شما نمی‌تواند با یک فایل صوتی کار کند چرا که Format آن برایش قابل فهم نیست. ارتباط با یک فایل (خواندن و نوشتن روی آن)، از طریق برقراری جریانی از Byte ها با آن فایل صورت می‌گیرد.

منظورمان از «جریان» چیست؟

در مطالب مربوط به برنامه‌نویسی، ‌از عبارت «جریان» ( Stream ) بسیار استفاده ‌می‌شود: جریانی از بایت‌ها، جریانی از اعداد، جریانی از رشته‌ها......



:: موضوعات مرتبط: Unix , ,
:: برچسب‌ها: Unix , unix , ,
:: بازدید از این مطلب : 542
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392

“ارائه سرورهای اختصاصی مجازی VPS”… حتما به این جمله در تبلیغات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب زیاد برخورد کرده‌اید و شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که سرور مجازی چیست؟ فرق آن با دیگر سرویس‌های میزبانی وب چیست؟ آیا VPS به درد کار من میخورد و نیازهای من را برطرف میکند یا نه؟ در این پست قصد دارم VPS را به بیانی ساده توضیح دهم و بررسی فنی و نحوه راه اندازی آن را موکول میکنیم به پست‌های آینده.

سرور اختصاصی مجازی چیست؟

وی پی اس یا همان سرور خصوصی مجازی “Virtual Private Server” نوعی.......



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , network , ,
:: برچسب‌ها: VPS ,
:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392


Several-Nimbuzz-Websites-Defaced-by-Iranian-Hacker

چندین دامین و ساب دامین وبسایت نیمباز که ارائه کننده یکی از محبوب ترین خدمات چت بین کاربران اینترنت می باشد ، توسط یک هکر ایرانی هک شد .

وبسایت هکرز پست گزارش می دهد که دامین ها و ساب دامین های زیر توسط یک هکر ایرانی با نام مستعار “سورنا” هک شده اند :

developers.nimbuzz.com

shop.nimbuzz.com

services.nimbuzz.com

get.nimbuzz.com

profile.nimbuzz.com

nimbuzzout.com

البته در هنگام انتشار این خبر همه چیز به حالت عادی بازگشته است اما از اینجا می توانید صفحات دیفیس شده را مشاهده کنید .

این هکر ایرانی به دلیل حمله خود اشاره نکرده است ؛ اما از طریق جملاتی که در صفحات دیفیس شده نوشته است می توان گفت که هدف او فقط گوشزد کردن امنیت پایین سایت بوده است . تا این لحظه شرکت نیمباز توضیحی در مورد این حمله نداده است .

در عین حال شایان ذکر است که شرکت نیمباز در آوایل ماه آوریل اعلام کرد که قصد دارد یک پروژه Bug Bounty راه اندازی کند تا متخصصان امنیتی به کشف حفره های نیمباز تمایل نشان دهند .

 



:: موضوعات مرتبط: امنیت , ,
:: برچسب‌ها: هک شدن وبسایت رسمی Nimbuzz , هکر ایرانی , nimbuzz ,
:: بازدید از این مطلب : 559
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392
.


IPV6 سیستم جدید آدرس دهی بر اساس پروتکل اینترنتی است که می تواند تعداد آدرس های اینترنتی را نسبت به IPv4 تا چندین برابر افزایش دهد.(IPv5 تنها یک سیستم آزمایشگاهی برای انتشار صوت و تصویر در اینترنت محسوب می شد و هرگز در خارج از آزمایشگاه مورد استفاده قرار نگرفت.) در حالی که IPv4 می تواند ۳/۴ میلیارد آدرس اینترنتی ایجاد کند، IPV6 می تواند از دو هزار و ۱۲۸ میلیارد آدرس اینترنتی پشتیبانی کند و بر این اساس IPهای بیشتری ایجاد شود.

لازم به ذکر است که IPV6 یک فناوری جدید محسوب نمی شود و از سال ۱۹۹۴ پایه های آن گذاشته شده بود. در خاورمیانه نیز شرکت های اینترنتی و مخابراتی از سال های قبل تلاش هایی را برای به روز رسانی سیستم های آدرس گذاری اینترنتی انجام داده بودند و موفقیت هایی را هم کسب کرده بودند که از جمله آنها می توان به شرکت اماراتی اتصالات اشاره کرد. این شرکت از سال ۲۰۰۱ تاکنون از سیستم IPV6 استفاده می کند و به همین خاطر نسبت به رقبای خود موفق تر بوده است.
به طور کلی زمانی که تعداد مشترکان تلفن همراه در یک منطقه افزایش می یابد و درخواست مشترکان برای استفاده از خدماتی مثل Wi-Fi، WiMax، RFID، UWB و بلوتوث بالا می رود، کنار گذاشتن سیستم IPv4 و استفاده از IPV6 بهترین راه ممکن خواهد بود و می تواند همه مشکلات موجود را از میان بردارد.

این سیستم به جز افزودن آدرس های جدید می تواند امکانات دیگری را در اختیار افراد قرار دهد. IPV6 در کنار افزایش انعطاف پذیری سیستم مرکزی باعث خواهد شد تا کیفیت تمام خدمات عرضه شده افزایش یافته و در نتیجه میزان رضایت مندی مشتریان به طور قابل توجه بیشتر شود.

کارشناسان امروزه دریافته اند، IPV6 بهترین سیستم برای عرضه خدمات بیشتر صوتی و تصویری در اینترنت محسوب و باعث می شود مشکلات موجود در این زمینه مرتفع شود.

از دیگر مزایای این سیستم می توان به توانمند ی های آن برای دستگاه های قابل حمل اشاره کرد. IPV6 به تمامی مشترکان تلفن همراه امکان می دهد تا آسان تر از گذشته به شبکه های موجود دسترسی داشته باشند و بدون تماس مجدد با شبکه مرکزی و تغییر IP خود، مزایای اینترنت پرسرعت را به کار برند.

اگر ما از یک تلفن همراه نسل سوم با تلفن های مجهز به IP استفاده می کنیم، IPV6 مهم ترین نیاز کنونی ما محسوب می شود.این امکانات فنی، سیستم IPV6 را به جزء لاینفک سیستم های اینترنتی و مخابراتی امروزی تبدیل می کند و می تواند محرکی برای تغییر IPv4 به آن محسوب شود. اما سوالی که برای مدیران IT باقی می ماند آن است که آیا این افراد واقعاً مجبورند سیستم خود را به IPV6 تغییر دهند؟ در پاسخ به این افراد باید بگوییم : «بله، آنها مجبورند به IPV6 مهاجرت کنند.» آنچه که موفقیت شرکت های فعال در این زمینه را تضمین می کنند استفاده از این سیستم است و اگر این شرکت ها در آینده نزدیک سیستم IPV6 را به کار نگیرند، به طور قطع از گردونه رقابت خارج خواهند شد.



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , network , ,
:: برچسب‌ها: ipv6 چیست , IPV6 ,
:: بازدید از این مطلب : 650
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : صمد سهراب
ت : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392
.
موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی