ارزیابی امنیتی محصولات حوزه فتا

امنیت فناوری اطلاعات
به گزارش مشرق، براین اساس طی بخشنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد که ضمن به کارگیری محصولات بومی افتا از تخصیص اعتبار برای خرید محصولات حوزه افتا که به تایید این وزارتخانه نرسیده است خودداری کنند.
 
در این راستا وظیفه ارزیابی محصولات امنیتی و امنیت محصولات فتا به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات ایران) محول شد. معاونت گسترش فناوری اطلاعات سازمان با تشکیل یک دبیرخانه، شناسایی شرکتهای تولید کننده داخلی محصولات حوزه فتا و آزمایشگاه های حایز صلاحیت برای ارزیابی امنیتی محصولات را آغاز کرد.
 
کلیه تولیدکنندگان داخلی و نمایندگان تجهیزات خارجی افتا و فتا می‌توانند به منظور تست و ارزیابی امنیتی محصولات خود با این سازمان مکاتبه کنند تا نسبت به معرفی محصول به آزمایشگاه اقدام لازم به عمل آید.
 
بنا بر اعلام، تاکنون محصولات متعددی از شرکتهای تولیدکننده داخلی به آزمایشگاه معرفی شده‌اند که نتایج ارزیابی تعدادی از آنها به این سازمان ارسال شده است. سایر محصولات نیز تحت تست و ارزیابی امنیتی قرار دارند که به محض حصول نتایج تست، مراتب طی مکاتباتی به تولیدکنندگان اعلام خواهد شد.
 
با توجه به موضوع فوق جهت استانداردسازی و یکپارچگی مراحل ارزیابی و تست، سازمان اقدام به تدوین پارامترهای ارزیابی امنیتی بومی برای محصولات مختلف کرده است.
 
علاقه مندان، شرکتها و آزمایشگاه‌های فعال حوزه امنیت و مراکز دانشگاهی می توانند مستندات (پیش نویس - غیر قابل استناد) را دریافت و نظرات پیشنهادی و اصلاحی خود را کتباً به سازمان فناوری اطلاعات اعلام و یا از طریق پست الکترونیکی eram@itc.ir ارسال کنند.
منبع: ایسنا

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 14 خرداد 1393برچسب:ارزیابی امنیتی محصولات حوزه فتا ,ارزیابی امنیتی ,فتا ,امنیت فناوری اطلاعات ,, توسط صمد سهراب
نمونه سوالات اتوماسیون اداری( Excel ) به همراه جواب نمونه سوالات اتوماسیون اداری( Access ) به همراه جواب نمونه سوالات اتوماسیون اداری( Word ) به همراه جواب بالابردن امنیت اطلاعات تلفن‌همراه با رمزنگاری اندروید اپلیکیشن های رایگان چیزی نیست جز از دست دادن حریم خصوصی! انگلیس رتبه اول لیست قربانیان حملات سایبری ۲۰۱۴ یک هکر روسی رمز عبور ۵ میلیون ایمیل را هک و منتشر نموده است 25 رمز عبور محبوب سال 2013 بدترین «رمز عبور»های اینترنتی معرفی شدند حمله هکرها به 18 دانشگاه ايتاليا ضد‌روش‌های هک پسورد هک سایت های آمریکایی امنیت مرورگرهای اینترنتی رمـــــــــــزهای امـــــــــن رمز عبور قوی یکی از اصول حفاظتی بدترین رمز عبورها انتشار 2 میلیون رمز عبور کاربران اینترنتی NOD32 Password and Username
تمامي حقوق اين وبلاگ محفوظ است | طراحي : قالب سبز