۱۰ چیزی که تا یک هفته پیش درباره فناوری نمی‌دانستیم!

امنیت فناوری اطلاعات

 

۱ . سرزمین ایسلند برای خرید از سرویس واتس‌اپ ارزان‌تر است!

01-iceland-620x

همین چند وقت پیش بود که فیس‌بوک با مبلغ هنگفت ۱۶ میلیارد دلار اقدام به خرید سرویس مسنجر معروف یعنی WhatsApp کرد که البته طبق قراردادها ۳میلیارد دلار دیگر طی چند سال آینده پرداخت خواهدشد که نهایتاً یعنی این خرید با مبلغی معادل ۱۹میلیارد دلار انجام گرفته‌است. حالا چه چیزی برای خریدن از ۱۹میلیارد دلار کمتر است؟ ایسلند! تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۱۲ به ۱۳٫۷میلیارد دلار رسید و مبلغی کمتر را حاصل می‌شود، جالب توجه است که فقط نصف یک میلیون نفر در این سرزمین بیشتر زندگی نمی‌کنند!

۲ . بیش از ۱۱درصد تصاویر گرفته‌شده از وب‌کم‌ها در سازمان NSA، کاملاً واضح هستند!

02-Web

مدتی قبل ستاد ارتباطات دولت بریتانیا با کمک سازمان NSA امریکا، موفق به هک کردن وب‌کم میلیون‌ها از کاربران یاهو شد و برای مدتی هر ۵ دقیقه یک تصویر نمونه از آن‌ها ذخیره کرد! طبق یک سند که توسط فردی در روزنامه گاردین منتشر شده، بین ۳ تا ۱۱ درصد از این تصاویر کاملاً واضح و قابل شناسایی بودند که گاهاً از اشخاص مختلف و یا حتی جشن‌های تولد افراد بودند! جالب‌تر اینکه سازمان‌های اطلاعاتی امریکا و بریتانیا این دست‌یابی و نتایج را یک مورد “غافل‌گیرکننده” به حساب می‌آورند!

۳ . حتی برترین مهندسان اپل هم گاهاً اطلاعات را ناخواسته لو می‌دهند!

03-gotofail

در روزگاری که همه در برابر سازمان‌های امنیتی امریکا و بریتانیا احتیاط می‌کنند، اپل به تازگی دمای خطر را احساس کرده چرا که مدتی پیش سعی در آپدیت آی‌فون آی‌پد جهت بستن درزهای امنیتی بود که باعث حمله‌های داخلی حتی در صفحات امنیتی SSL شده‌بود. حتی این کمپانی طی مدتی این اقدام را برای سیستم‌های مک هم انجام داد و تا ۴ روز هنوز این سیستم‌ها آسیب‌پذیر بودند! حالا مقصر کیست؟ مقصر تنها مربوط به تکرار یکی از کدها بود که باعث ایجاد اختلال در سایر کدهای امنیتی شده‌بود! البته که از نظر برخی این اشتباه از قصد ایجاد شده و چیزی بیش از اختلال کدها بوده… .

۴ . سرویس استریم رسانه Netflix برای استریم بهتر تصاویر، به کمپانی Comcast پول می‌دهد!

04-Netflix

احتمالاً باید با نت‌فلیکس آشنا باشید! سرویس آنلاین رسانه‌ای جهت استریم ویدیوها و فیلم‌های مختلف که تا کنون نیز، بسیار مشهور و پرطرفدار شده! اما نکته جالب قضیه به این قسمت باز می‌گردد که این شرکت برای استریم بهتر، سریع‌تر و باکیفیت‌تر تصاویر خود از کمپانی Comcast کمک گرفته و به آن پول می‌پردازد! نکته قضیه به آن‌جا باز می‌گردد که سرویس‌های آنلاین تلویزیونی در حال حاضر، به شدت بر روی عدالت در شبکه‌های اینترنتی با یک‌دیگر رقابت می‌کنند.

۵ . سرویس‌های iTunes, Spotify و YouTube حقیقتاً از لحاظ مالی هیچوقت گزینه‌های مناسبی برای موسیقی‌دان‌ها نبوده‌اند!

05-itunesspotify

یوتیوب معمولاً به عنوان یک نقطه آغاز برای کارهای اولیه هنری و موزیک‌ویدیوها دیده می‌شود که در ابتدا همگی در آن منتشر می‌شوند! اما Spotify و iTunes شاید حداقل، از نقطه‌نظر مالی آن‌چنان که بنظر می‌رسد به صرفه نباشند. طبق اعلامات و درآمد یکی از خواننده‌های خارجی که حدود ۸% از کارهای اون بصورت استریم‌شده و از طریق این سرویس‌ها پخش شد، اون توانست با نزدیک نیم میلیون استریم در Spotify مبلغی معادل ۱٫۷۶۴ میلیون دلار را کسب کند! و درباره ۱٫۹میلیون بازدید یوتیوب چطور؟ تنها ۱٫۲۴۸ میلیون دلار ناقابل!

۶ . نیمی از مطالب ویرایشی ویکیپدیا، از طریق ربات‌ها انجام می‌شوند!

06-wiki

خب طبیعتاً نباید انتظار داشته‌باشید ربات‌ها پشت کامپیوترها بنشینند و مشغول به تولید مطالب ویکیپدیا بشوند! اما به هر حال با وجود اینکه ویراستارهای ویکیپدیا تلاش بسیار زیادی در این زمینه می‌کنند ولی حقیقت این است که بیش از نیمی از این ویرایش‌ها توسط اسکریپت‌های خودکار و سرورها انجام می‌شود! طبق مطالعاتی که اخیراً انجام شده حدود ۴۶درصد از تمامی ویرایش‌های بزرگ‌ترین منبع اطلاعاتی آنلاین جهان، از طریق به اصطلاح “ربات”ها انجام می‌شود. البته این نتایج برای تمامی زبان‌ها یکسان نیست. بر اساس گفته محققان ویکیپدیا، این یکی از کلیدهای موفقیت این شبکه محسوب می‌شود، به طوری که با اصلاح گرامر و خطاهای کوچک تلفضی همراه می‌باشد!

۷ . فضای مجازی سیاه را فراموش کنید! هم‌اکنون می‌توانید از طریق فیس‌بوک یک اسلحه خریداری کنید!

07-firearm

فیس‌بوک شاید هنوز محلی برای دید و بازدید از تصاویر مختلف خیابان‌ها و اماکن یا تصاویر یادگاری افراد باشد، اما بخش تاریک‌تری هم هنوز وجود دارد! طبق گزارشات، می‌توانید از طریق برخی صفحات مخصوص در کمتر از ۱۵ دقیقه یک اسلحه واقعی خریداری کنید! به طوری که هم‌اکنون تعداد زیادی از این صفحات شروع به کار می‌کنند… .

۸ . چرا هنوز بعضی کاربران ویندوز XP تصمیم به مهاجرت نمی‌گیرند؟!

08-winxp

ویندوز XP در حال حاضر تقریباً منقرض‌شده محسوب می‌شود و پس از عمری ۱۲ساله باید فاتحه آن را خواند…! اما هنوز هم کاربرانی هستند که پایشان را در یک کفش کرده و نمی‌خواهند به ویندوزهای جدیدتر مهاجرت کنند. دلایل زیادی برای این مورد وجود دارد، اما ساده‌ترین دلایل شاید به باگ معروف Y2K، سخت بودن ارتقاء در ویندوز۷ و عدم سازگاری برنامه‌های فعلی پس از آن باز می‌گردند!

۹ . چیزهایی که شاید فکرش را هم نکنید، توسط پرینترهای ۳بعدی قابل تولید هستند!

09-3dprint

پرینترهای ۳بعدی می‌توانند برای تولید بسیاری از مواد استفاده شوند، برای مثال قسمت‌های شکسته شده قطعات ماشینی، تکه‌های شکلات یا حتی اعضای بدن! اما اخیراً در یک گالری کلی مواردی شگفت‌انگیز به نمایش در آمده‌اند که بصورت قابل توجهی عجیب هستند! از داروهای مختلف، لباس‌ها، اتومبیل و ارگان‌ها گرفته تا اعضای مصنوعی بدن و غذاهای ۳بعدی! تقریباً می‌توان گفت هیچ حد و مرزی برای این دستگاه‌های اعجاب انگیز وجود ندارد.

۱۰ . از این پس دیگر فیس‌بوک پس از مرگتان، تنظیمات امنیتی حساب شما را تغییر نخواهدداد!

010-FACEBOOK

خب شاید برای شما هم سوال باشد، وقتی از دنیا برویم چه بر سر حساب فیس‌بوکمان می‌آید؟ طبق گفته این شبکه اجتماعی، پس از مرگ شما حسابتان به همان شکلی که قبل‌تر بود و بصورت دست‌نخورده باقی خواهدماند و تنظیمات شخصی یا امنیتی آن، تغییر نخواهدکرد. شاید یک حساب خاطره‌انگیز برای زمانی که دوستانتان دلتنگ شما می‌شوند!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نمونه سوالات اتوماسیون اداری( Excel ) به همراه جواب نمونه سوالات اتوماسیون اداری( Access ) به همراه جواب نمونه سوالات اتوماسیون اداری( Word ) به همراه جواب بالابردن امنیت اطلاعات تلفن‌همراه با رمزنگاری اندروید اپلیکیشن های رایگان چیزی نیست جز از دست دادن حریم خصوصی! انگلیس رتبه اول لیست قربانیان حملات سایبری ۲۰۱۴ یک هکر روسی رمز عبور ۵ میلیون ایمیل را هک و منتشر نموده است 25 رمز عبور محبوب سال 2013 بدترین «رمز عبور»های اینترنتی معرفی شدند حمله هکرها به 18 دانشگاه ايتاليا ضد‌روش‌های هک پسورد هک سایت های آمریکایی امنیت مرورگرهای اینترنتی رمـــــــــــزهای امـــــــــن رمز عبور قوی یکی از اصول حفاظتی بدترین رمز عبورها انتشار 2 میلیون رمز عبور کاربران اینترنتی NOD32 Password and Username
تمامي حقوق اين وبلاگ محفوظ است | طراحي : قالب سبز