چند نکته ساده در رابطه با خرید تبلت!

امنیت فناوری اطلاعات

 

spring-2012-tablet-buyers-guide

حدوداً از سال پیش بود که بازار تبلت‌ها بسیار داغ شد و شاهد معرفی مدل‌های بسیار متنوع و گوناگونی از کمپانی‌های معتبر و بعضاً نه چندان معتبر بودیم که نشان داد روز به روز به طرفداران این محصول اضافه می‌گردد! از طرف دیگر اگر نیم‌نگاهی هم به بازار فروش بی‌اندازید تبلت‌ها سهم زیادی را از آن خود کرده‌اند و خریداران زیادی به این محصولات، جذب شدند. اما اگر شما هم روزی قصد خرید یکی از آن‌ها را داشته‌باشید، در صورت عدم آشنایی با وضعیت آن‌ها قطعاً در این سیل عظیم دچار سردگرمی خواهیدشد! در ادامه چند نکته ساده را خدمت شما عرض می‌کنیم که می‌تواند کمک به‌سزایی در انتخاب شما داشته‌باشد.

به کاربردهایتان، کمی بیشتر توجه کنید!

Confuse

موارد متعددی روزانه مشاهده می‌شود، که افراد مختلف بدون توجه به نیازهایشان یا حتی اینکه به تبلت نیاز دارند یا خیر، اقدام به خرید چنین مدل‌هایی می‌کنند! پس ابتدا باید کاربرد اصلی خودتان را مشخص کنید. اگر از آن دسته کسانی هستید که قصد دارید به تولید محتوا بپردازید و از ابزاری چون مجموعه آفیس استفاده کنید یا در وب‌سایت خاصی فعالیت می‌کنید، قطعاً برترین انتخاب حال حاضر شما پلتفرم ویندوز خواهد بود. یا اگر بیشتر به دنبال آن هستید که با قیمتی متناسب، تبلتی ارزنده نسبت به قیمت خریداری کنید که نیازهای روزانه شما را برطرف کند، اندروید انتخاب شما خواهدبود و دقت کنید که این سیستم‌عامل هیچ‌وقت نمی‌تواند برای کاربران توسعه‌دهنده گزینه خوبی باشد!

اندازه و نسبت تصویر نمایشگر، از شفافیت و پنل آن مهم‌تر است!

ratio-size

امروزه شاهد پیشرفت‌های بسیاری در زمینه نمایشگرهای صنعت موبایل هستیم و اکثر نمایشگرهای موجود بر روی تبلت‌های مطرح و حداقل، معتبر بازار عملکرد رضایت‌بخشی را ارائه می‌دهند و در کارکرد روزانه هم، چندان تفاوت محسوسی نمی‌توان میان آنان یافت. پس بهتر است کمی توجه خود را از این قسمت خارج کنیم و به سراغ موارد دیگری برویم! تبلت‌ها در اندازه‌های بسیار متفاوتی ایجاد می‌شوند، ۷، ۸، ۹، ۱۰ و گاهاً بالای ۱۳ اینچ! در صورتی که از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید تبلت خود را در همه جا ببرید و یک جنس خوش‌دست و کوچک برای انجام کارهای روزمره خود مثل استفاده از نرم‌افزارهای مختلف و برخی بازی‌ها می‌خواهید، تبلت‌های ۷ اینچی گزینه‌های بسیار خوبی هستند. اما اگر هدف شما بیشتر تماشای محتوای رسانه (فیلم، عکس و..) و وب‌گردی است، تبلت‌های بالای۹ و اکثراً ۱۰اینچی گزینه‌های بسیار خوبی هستند. ولی در حالتی که می‌خواهید نه مثل ۷اینچی‌ها خیلی دستگاه خود را حمل کنید و نمایشگر کوچکی هم نمی‌خواهید، و هم‌چنین از نمایشگر بزرگ ۱۰اینچی‌ها هم بدتان نمی‌آید، تبلت‌های ۸ تا ۹ اینچی می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی برای شما باشند!

موردی دیگر که اکثراً به آن توجه نمی‌کنند، نسبت تصویر نمایشگر است! به صورت بسیار مختصر می‌گوییم، نسبت‌هایی معادل ۱۶:۹ که بیشتر در تبلت‌های ۷ و ۱۰ اینچی استفاده می‌شود بیشتر برای تماشای فیلم، عکس و گاهاً سبکی مشخص از بازی‌ها مناسب هستند. اما اگر بیشتر هدف شما وب‌گردی و مطالعه متون می‌باشد، نمایشگرهایی با نسبت ۴:۳ فوق‌العاده عمل خواهندکرد. علاوه بر این در برخی بازی‌ها هم فضای بسیار بیشتری در اختیار شما قرارخواهند داد.

دوربین را فراموش کنید!

C-tablet

تبلت‌ها، یا حتی فبلت‌های بالای ۶ اینچ دستگاه‌هایی برای عکاسی نیستند و عکاسی یا فیلم‌برداری با آن‌ها، کمی مضحک و عجیب بنظر می‌رسد! اما به هر حال اگر به دنبال این هستید دوربینی فوق‌العاده داشته‌باشید، این مورد را از ذهنتان خارج کنید! و توجه کنید که دوربینی متوسط یا عدم وجود فلش، نمی‌تواند نقطه‌ای ضعف برای این دستگاه‌ها به شمار آید!

از نرم‌افزار غافل نشوید!

software-bumb

به این نکته توجه کنید و همیشه به دنبال این باشید، که بهترین نرم‌افزار را بر اساس اندازه نمایشگر بیابید! برای مثال تبلت‌های ال‌جی یا سامسونگ معمولاً، امکانات بسیار خوبی برای تبلت‌های خود قرار داده‌اند که مزیت نمایشگر بزرگ شمارا دوچندان خواهدکرد! پشتیبانی یکی دیگر از موارد مهم است که باید حتماً به آن توجه کنید، چون که شاید بتوان گفت، پشتیبانی توسعه‌دهندگان برای تبلت‌ها و تولید کاستوم‌رام‌ها برای آن‌ها، به نسبت تلفن‌های همراه کمتر است! در این زمینه آی‌پدهای اپل پشتیبانی فوق‌العاده عالی دارند. ضمناً کیفیت نرم‌افزارها در هر کدام از سیستم‌عامل‌ها هم امری مهم است که متأسفانه امروزه بیشتر به کمیت توجه می‌شود تا کیفیت آن‌ها…!

یا تبلتی معتبر خریداری کنید، یا فکر خرید تبلت را از ذهنتان بیرون کنید!

disposable tablets

روزانه برندهای زیادی هم‌چون قارچ در بازار سبز می‌شوند و مدعی هستند که با هزینه‌ای پایین، تبلتی فوق‌العاده به شما تحویل خواهندداد! چنین تبلت‌هایی معمولاً از پردازنده چهارهسته‌ای و مشخصات قوی خود صحبت می‌کنند اما بسیار کم پیش می‌آید که پس از خرید هم، این حرف‌ها را کسی به شما بزند! این پردازنده‌های به ظاهر قدرتمند از هسته‌های معمولاً ضعیفی استفاده می‌کنند (برای مثال Cortex-A8/A5) و نمایشگر این مدل‌ها نیز، عملکرد نسبتاً ضعیفی دارد. پشتیبانی برای شما در کار نخواهدبود و اطمینانی از کیفیت یا استحکام ساخت برای شما نیست! اگر بخواهیم واضح‌تر صحبت کنیم، باید گفت که اگر حداقل بودجه‌تان به ۴۰۰٫۰۰۰تومان نمی‌رسد، پس لطفاً تبلت نخرید! تا هم اعصابتان در آرامش باشد، هم پولتان را به درون جوب روان جاری نکنید…!

نگاهی هم به سایر محصولات داشته‌باشید!

tablet-hybrids

علاوه بر تبلت‌های متداول که طیفی چون ۷ تا ۱۰اینچی‌ها را تشکیل می‌دهند، می‌توانید نگاهی هم بر سایر محصولات داشته‌باشید! اگر نیاز به یک تلفن‌همراه برای حمل و مکالمه دارید و علاوه بر این، نمی‌خواهید دستگاهی بزرگ چون تبلت‌ها را حمل کنید فبلت‌های ۵٫۵ تا ۶٫۵ اینچی می‌تواند گزینه‌های بسیار ایده‌آلی باشند. اما اگر کمی تخصصی‌تر کار می‌کنید، یا نیاز به تایپ طولانی و فضای حجمی بیشتری دارید تبلت‌های هیبریدی بسیار گزینه‌های خوبی هستند. تبلت‌هایی چون سری ترنسفورمر بوک ایسوس یا سرفیس‌های مایکروسافت، که با اتصال داکی جداگانه به تبلت شما، یک کامپیوتر شخصی جمع و جور تحویل شما می‌دهند!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نمونه سوالات اتوماسیون اداری( Excel ) به همراه جواب نمونه سوالات اتوماسیون اداری( Access ) به همراه جواب نمونه سوالات اتوماسیون اداری( Word ) به همراه جواب بالابردن امنیت اطلاعات تلفن‌همراه با رمزنگاری اندروید اپلیکیشن های رایگان چیزی نیست جز از دست دادن حریم خصوصی! انگلیس رتبه اول لیست قربانیان حملات سایبری ۲۰۱۴ یک هکر روسی رمز عبور ۵ میلیون ایمیل را هک و منتشر نموده است 25 رمز عبور محبوب سال 2013 بدترین «رمز عبور»های اینترنتی معرفی شدند حمله هکرها به 18 دانشگاه ايتاليا ضد‌روش‌های هک پسورد هک سایت های آمریکایی امنیت مرورگرهای اینترنتی رمـــــــــــزهای امـــــــــن رمز عبور قوی یکی از اصول حفاظتی بدترین رمز عبورها انتشار 2 میلیون رمز عبور کاربران اینترنتی NOD32 Password and Username
تمامي حقوق اين وبلاگ محفوظ است | طراحي : قالب سبز