نسخه رایگان آنتی ویروس بیت دیفندر برای اندروید

امنیت فناوری اطلاعات

 

1

بدافزارها در دنیای موبایل هم دست از کاربران بر نمی دارند . شاید قبلا زیاد بدافزارهای موبایلی مورد توجه قرار نمی گرفتند ؛ اما حالا که قدرت پردازشی گوشی ها و تبلت ها بالاتر رفته و همچنین سیستم عامل های قدرتمندی نیز روی این دستگاه ها قرار گرفته اند ، بدافزارها نیز دست شان برای انجام خراب کاری ها بیشتر باز شده است .

سیستم عامل اندروید بزرگ ترین بازار بدافزارها را تشکیل می دهد . اکثر بدافزارها برای اندروید طراحی می شوند . چرا ؟ چون اندروید یک سیستم عامل متن باز است و همچنین کاربران آن می توانند برنامه های مورد نظرشان را از هر جایی دریافت کرده و نصب کنند . البته منظور من این نیست که سیستم های متن باز امن نیستند . بلکه می خواهم بگویم که یک سیستم متن باز به راحتی قابل بررسی می باشد و نقاط ضعف آن به سرعت کشف می شوند و ممکن است برخی خرابکاران از این نقاط ضعف که هنوز کسی از آنها خبردار نشده به نفع خود استفاده کنند .

برخلاف این رویه آی او اس شرکت اپل است که تنها از طریق فروشگاه این شرکت می توان برنامه های مورد نیاز را نصب کرد ( البته در حالت عادی ) .

از این حرف ها بگذریم …..

چند روز قبل طی یک پست در گویا آی تی اقدام به معرفی آنتی ویروس جدید و رایگان شرکت بیت دیفندر کردیم . در پایان آن مطلب نیز به شما وعده دادیم که آنتی ویروس مذکور را بیشتر بررسی خواهیم کرد . اکنون می خواهیم به قول خود عمل کنیم . پس با گویا آی تی همراه باشید …….

قدرت تشخیص بالا

این آنتی ویروس از قدرت تشخیص بالایی برخوردار است . هر زمان که شما اقدام به دریافت یک اپلیکیشن جدید کنید ، سیستم تشخیص آنتی ویروس فعال شده و فایل دریافتی را به منظور پیدا کردن بدافزارها بررسی می کند . لطف بزرگی که بیت دیفندر به کاربران آنتی ویروس خود کرده ، این است که از موتور قدرتمند نسخه Mobile Security خود در این نسخه رایگان نیز استفاده نموده است . یعنی شما بدون پرداخت هیچ هزینه ای ، در حال استفاده از موتور آنتی ویروس تجاری بیت دیفندر هستید . لازم به ذکر است که این موتور قدرتمند توانسته است ۹۹% بدافزارهای هدف در تست ها را شناسایی کند . پس به صورت همه جانبه حفاظت خواهید شد!

این هم تصویری از شناسایی یک بدافزار تستی :

2

قدرت و بازدهی بیشتر با سیستم Cloud Scanning

شاید فکر کنید که اساس کار این آنتی ویروس هم ، مثل آنتی ویروس های دسکتاپی است . خیر ؛ اشتباه می کنید . در این نسخه بجای این که بانک اطلاعاتی مربوط به امضای بدافزارها دریافت شده و روی دستگاه ذخیره شود ، از سیستم Cloud Scanning استفاده شده است . این یعنی آنتی ویروس شما می تواند به صورت دائم اطلاعات خود را از سرورهای ابری شرکت بیت دیفندر دریافت کرده و بدافزارها را بررسی کند . این یعنی بازدهی بیشتر و بررسی های دقیق تر که منجر به کشف بدافزارهایی می شود که شاید چندین ساعت از انتشار آنها گذشته باشد . همچنین با استفاده از این روش دیگر حافظه دستگاه نیز سنگین نخواهد شد .

بدون نیاز به پیکربندی

شما فقط کافیست آنتی ویروس را نصب کنید . بقیه کار را به خودش بسپارید . چون نیازی به هیچ پیکربندی خاصی نیست . بیت دیفندر خودش می داند که بعد از نصب باید چکار کند . ابتدا فعالیت های مشکوک در سیستم ردیابی می شوند و پس از کشف سرچشمه آنها ، اقدام به مقابله با آنها خواهد کرد و در نهایت نیز نابود سازی عوامل تهدید آفرین انجام خواهد شد . همه این کارها توسط سیستم Autopilot انجام می شود .

مصرف انرژی بسیار پایین

شاید باورتان نشود اگر به شما بگویم در تستی که شخصا انجام دادم ، میزان مصرف باتری بسیار پایین بود . در حالی که وای فای گوشی روشن بود ، از ابتدا تا پایان فرآیند اسکن کامل دستگاه که حدود ۲۵ دقیقه طول کشید ، فقط ۵% از شارژ باتری کم شد . شاید باید بگوییم این آنتی ویروس اصلا شارژ باتری دستگاه شما را هدر نمی دهد . شاید جالب تر باشد وقتی که به شما بگویم که باتری گوشی من مقداری مشکل دارد و کمی سریع شارژ خالی می کند :)

تجربه اسکن

در قسمت بالا از میزان مصرف انرژی آنتی ویروس گفتیم . بنده شخصا گوشی Galaxy Mini 2 خود را که دارای یک پردازنده ۸۰۰ مگاهرتزی و رم ۵۱۲ مگابایتی بود ، به صورت کامل اسکن کردم . پروسه اسکن حدود ۲۵ دقیقه طول کشید . البته باید توجه داشته باشید که حدود ۳ گیگابایت اطلاعات ( اپلیکشین و سایر فایل ها ) روی گوشی من وجود داشت . در طول این عملیات ، ابتدا اپلیکیشن ها از لحاظ آلودگی بررسی می شوند و سپس نوبت به حافظه دستگاه می رسد .

با توجه به قدرت پردازنده ( که خیلی زیاد نیست ) و همچنین میزان حافظه رم و حجم اطلاعات ، به نظر می رسد که مدت زمان متعادلی صرف انجام این کار شده است . مسلما هر چقدر قدرت پردازشی دستگاه شما بالاتر باشد ، پروسه اسکن نیز سریع تر پایان خواهد یافت .

این هم تصویری از پایان عملیات اسکن که نشان می دهد هیچ بدافزاری پیدا نشده است :

3

بخش تنظیمات

بخش تنظیمات زیاد پیچیده نیست و تنها دو گزینه کاربردی دارد . اولی که مربوط به سیستم Autopilot می شود که حکم بخش Real-time Protection آنتی ویروس های دسکتاپی را دارد و به صورت مداوم دستگاه را بررسی می کند .

بخش دیگر نیز مربوط به اسکن حافظه دستگاه است . اگر مایل نیستید که به غیر از اپلیکیشن ها ، دیگر فایل های موجود در دستگاه تان بررسی شوند ، می توانید این گزینه را به OFF تغییر دهید . با انجام این کار مسلما مدت زمان اسکن نیز کاهش خواهد یافت .

یک بخش دیگر می ماند که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و با فعال کردن آن پیغامی ظاهر می شود که به شما پیشنهاد می دهد تا به نسخه Mobile Security ارتقا پیدا کنید . البته این نسخه دارای قابلیت های بیشتری است و همانطور که قبلا گفتیم تجاری می باشد و باید برای آن هزینه ای پرداخت کنید . اگر مستر کارت یا ویزاکارت دارید ، این شما و این هم Bitdefender Mobile Security :)

4

Bitdefender Antivirus Free را می توانید از گویا آی تی و بدون هیچ تحریمی دریافت کنید .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:انروید,IT,security, توسط صمد سهراب
نمونه سوالات اتوماسیون اداری( Excel ) به همراه جواب نمونه سوالات اتوماسیون اداری( Access ) به همراه جواب نمونه سوالات اتوماسیون اداری( Word ) به همراه جواب بالابردن امنیت اطلاعات تلفن‌همراه با رمزنگاری اندروید اپلیکیشن های رایگان چیزی نیست جز از دست دادن حریم خصوصی! انگلیس رتبه اول لیست قربانیان حملات سایبری ۲۰۱۴ یک هکر روسی رمز عبور ۵ میلیون ایمیل را هک و منتشر نموده است 25 رمز عبور محبوب سال 2013 بدترین «رمز عبور»های اینترنتی معرفی شدند حمله هکرها به 18 دانشگاه ايتاليا ضد‌روش‌های هک پسورد هک سایت های آمریکایی امنیت مرورگرهای اینترنتی رمـــــــــــزهای امـــــــــن رمز عبور قوی یکی از اصول حفاظتی بدترین رمز عبورها انتشار 2 میلیون رمز عبور کاربران اینترنتی NOD32 Password and Username
تمامي حقوق اين وبلاگ محفوظ است | طراحي : قالب سبز