آموزش تصویری Microsoft DNS Cache

امنیت فناوری اطلاعات


DNS یا Domain Name System از پر کاربرد ترین سرویسهای اینترنت است. تمامی شبکه های Internetwork بر پایه IP بنا شده اند. همانطور که مطلعید IP ها از 4 عدد 8 بیتی تشکیل شده اند که به خاطر سپردن آنها قدری دشوار است.
به عنوان مثال فرض کنید مجبور خواهید بود برای هر وبسایت یک عدد طولانی را حفظ نمائید. برای حل این مشکل ما از DNS استفاده مینمائیم. کار DNS تبدیل اسمهای آسان و قابل حفظ کردن به IP های دشوار است.
DNS چگونه کار میکند؟
هر DNS حاوی 2 عدد zone میباشد , Forward Lookup Zone و Reverse Lookup Zone.
که Forward Lookup Zone برای تبدیل Name به IP و Reverse Lookup Zone برای تبدیل IP به Name به کار می رود.
تمامی DNS ها به root hint (".") ختم می شوند. به عنوان مثال آدرس سایت PersianAdmins به اینگونه است : .www.PersianAdmins.com
یعنی تمامی domain های دنیا زیر مجموعه دامین "." هستند. که برای مثال میتوان دامنه های com , net , org , ir و ... را نام برد.
حال مراحل Resolve یک دامین را توضیح میدهیم:
فرض میکنیم یک کلاینت آدرس comp1.sale.PersianAdmins.com را درخواست میدهد.
سیستم عامل ابتدا به دامنه ریشه رفته و آدرس دامنه com را از وی می پرسد که در جواب آدرس را گرفته و از او دامنه PersianAdmins را درخواست مینماید. و به علت اینکه آدرس ما در زیر دامنه آن قرار دارد, آدرس دامنه sale را از آن میپرسد و پس از دریافت اقدام به پرسیدن آدرس comp1  در دامنه sale میکند. که پس از اخذ آن آدرس مستقیم به IP آن کامپیوتر متصل میشود.
به آدرس های اینچنینی مانند Comp1.sale.PersianAdmins.com آدرس FQDN ( Fully Qualified Domain Name ) گفته میشود.
در DNS Server ما از رکوردهای مختلف استفاده میکنیم که در این آموزش نسبت به ساختن دو نوع A record و PTR record اقدام میکنیم.
A record برای تبدیل Name به IP و در Forward Lookup Zone استفاده می شود و PTR record برای تبدیل IP به Name در Reverse Lookup Zone استفاده میشود.
در آموزش تصویری زیر به نصب یک عدد DNS Cache روی پلتفرم Windows 2003 می پردازیم.

برای مشاهده آموزش کلیک کنید

 

 

برای دانلود آموزش کلیک کنید

 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 6 دی 1392برچسب:آموزش تصویری Microsoft DNS Cache ,Microsoft DNS Cache ,DNS Cache ,DNS ,IT ,صمد سهراب ,, توسط صمد سهراب
نمونه سوالات اتوماسیون اداری( Excel ) به همراه جواب نمونه سوالات اتوماسیون اداری( Access ) به همراه جواب نمونه سوالات اتوماسیون اداری( Word ) به همراه جواب بالابردن امنیت اطلاعات تلفن‌همراه با رمزنگاری اندروید اپلیکیشن های رایگان چیزی نیست جز از دست دادن حریم خصوصی! انگلیس رتبه اول لیست قربانیان حملات سایبری ۲۰۱۴ یک هکر روسی رمز عبور ۵ میلیون ایمیل را هک و منتشر نموده است 25 رمز عبور محبوب سال 2013 بدترین «رمز عبور»های اینترنتی معرفی شدند حمله هکرها به 18 دانشگاه ايتاليا ضد‌روش‌های هک پسورد هک سایت های آمریکایی امنیت مرورگرهای اینترنتی رمـــــــــــزهای امـــــــــن رمز عبور قوی یکی از اصول حفاظتی بدترین رمز عبورها انتشار 2 میلیون رمز عبور کاربران اینترنتی NOD32 Password and Username
تمامي حقوق اين وبلاگ محفوظ است | طراحي : قالب سبز