مدهای امنیت sql server

امنیت فناوری اطلاعات

روش نخست : بررسی اعتبار ویندوز NT :

ویندوزNT می تواند از ویژگیهای بسیار بیشتری در سیستم امنیتی خود استفاده کند، از جمله: حداقل طول برای کلمات عبور، تاریخ انقضای کلمات عبور، جلوگیری از برقراری ارتباط بعد از چند اقدام ناموفق. به هنگام استفاده از این روش، کاربر برای دستیابی به سرویس دهنده نیازی به ارائهID برقراری ارتباط و کلمه عبور ندارد، در عوضSQL سرور نام کاربر را از ویندوزNT می خواهد وآن را با فهرست کاربران مجاز مقایسه می کند.
مراحل زیر شما را درآماده سازیSQL سرور برای استفاده از روش بررسی اعتبار ویندوز NT یاری می کنند :
SQL Server Enterprise Manager را باز کنید وبا سرویس دهنده ای که می خواهید مد امنیتی آن را تغییر دهید ارتباط برقرار کنید .
گزینه Properties را انتخاب کنید .
تب Security را پیدا کنید وآن را برگزینید .
گزینه Windows NT Authentication را انتخاب کنید .
SQL Server را دوباره راه اندازی کنید .

روش دوم: بررسی اعتبار ترکیبی SQL سرور:

این روش کاربررا مجاب به برقراری ارتباط با سرویس دهنده دریکی از حوزه های ویندوز NT می کند. این روش برای محیط های ترکیبی مناسب نیست چرا که بعضی از سرویس گیرنده ها اصلآ نمی توانند با ویندوزNT ارتباط برقرار کنند. این حالت، یک روش بررسی اعتبارازطریق SQL سرور نیزدرست می کنند. چون این روش لایه های بیشتری دارد، پیچیده ترنیز است .
مراحل زیرشما را درآماده سازی SQL سروربرای استفاده ازروش بررسی اعتبارترکیبی SQL سروریاری می کنند :
SQL Server Enterprise Manager را باز کنید و با سرویس دهنده ای که می خواهید مد امنیتی آن را تغییر دهید ارتباط برقرار کنید.
گزینه Properties را انتخاب کنید
تب Security را پیدا کنید وآن را برگزینید
گزینه Windows NT SQL Server and را انتخاب کنید .
SQL Server را دوباره راه اندازی کنید


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 6 دی 1392برچسب:اصول امنیت SQL سرور ,امنیت SQL ,امنیت sql server ,security in sql ,samad sohrab ,صمد سهراب ,, توسط صمد سهراب
نمونه سوالات اتوماسیون اداری( Excel ) به همراه جواب نمونه سوالات اتوماسیون اداری( Access ) به همراه جواب نمونه سوالات اتوماسیون اداری( Word ) به همراه جواب بالابردن امنیت اطلاعات تلفن‌همراه با رمزنگاری اندروید اپلیکیشن های رایگان چیزی نیست جز از دست دادن حریم خصوصی! انگلیس رتبه اول لیست قربانیان حملات سایبری ۲۰۱۴ یک هکر روسی رمز عبور ۵ میلیون ایمیل را هک و منتشر نموده است 25 رمز عبور محبوب سال 2013 بدترین «رمز عبور»های اینترنتی معرفی شدند حمله هکرها به 18 دانشگاه ايتاليا ضد‌روش‌های هک پسورد هک سایت های آمریکایی امنیت مرورگرهای اینترنتی رمـــــــــــزهای امـــــــــن رمز عبور قوی یکی از اصول حفاظتی بدترین رمز عبورها انتشار 2 میلیون رمز عبور کاربران اینترنتی NOD32 Password and Username
تمامي حقوق اين وبلاگ محفوظ است | طراحي : قالب سبز